Skocz do zawartości

problemy z docieraniem... POMOCY!


Pierun
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No wiec tak...

Niedawno zatarla mi sie Aprilia. Kupilem nowy tlok Vertex + tuleja na cylindrze. Wg instrukcji motocykla przez pierwsze 800km nie nalezy przekraczac 6000rpm. Pozniej przez kolejne 800km 9000rpm. Potem mozna juz zylowac ile wlezie :twisted:. No to przejechalem 800km nie przekraczajac 6000rpm (Nawet nie wiecie jakie to nudne, przejechac 800km z v-max 90... I te wyprzedzajace mnie maluchy... :roll:) . Oprocz tego, ze mam dozownik, dolewalem do paliwa troche oleju. Z biegiem czasu coraz mniej (juz mi kapal z tlumika :P) Teraz chcialem moto krecic do 9000rpm i... sie nie da :!: :P Do 6000rpm motocykl przyspiesza mniej wiecej tak, jak zawsze. Pozniej, kiedy powinien miec najlepsze przyspieszenie, przyspiesza coraz wolniej. Dojdzie do 8000rpm i ni cholery dalej :P Temperatura plynu w chlodnicy jest nieco wieksza niz zawsze byla, ale to chyba normalne (?). Kiedy na luzie przepustnica otwarta na max, to powoli dojdzie do 9000rpm i potem cos jakby sie odblokuje i ma pelna moc. Przez chwile. Popuszcze troche gazu i dodam to wszystko normalnie. Puszcze zupelnie gaz, zapodam na max i znowu do 8000rpm i powoli w gore. Swieca ma taki kolor, jak powinna miec. Moze zbyt duza ilosc oleju zalewa swiece?? Przed chwila zauwazylem ze gdy mam zapalone swiatlo i przygazuje na luzie to powyzej 8000rpm przygasa swiatlo :!: Dziwne to wszystko... Prosze Was o pomoc, nie wiem za bardzo co robic :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa z tym przygasaniem światła, może robi ci się jakieś zwarcie przy określonej czestotliwośći drgań z silnika. Z początku opisu sugerował bym sprawdzić nastawy gaźnika gdyż przegrzewanie i niewkręcanie się na obroty może świadczyć o złym składzie mieszanki paliwowo powietrznej, ale to przygasanie świateł to bardzo podejrzana sprawa. Ja bym zaczął sprawdzanie sprzęta od sporawdzenia zapłonu na lampie stroboskopowej, aby zobaczyć czy nie wypadają zapłony przy wysokich obrotach, później wziął bym się za gaźnik. Możliwe że coś zrypało ci się z modułem zapłonowym, ale nie ma co gdybać trzeba sprawdzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość joserodo

Mi sie wydaje, że nie potrzenie dolewałes oleju do paliwa (skoro masz dozownik) i w związku z tym osadził ci się nagar (normalne przy ilości oleju której silnik nie nadąża spalać). Stąd własnie ten "muł" i niekręcenie na wyzszych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, to nie to, jeżeli Pierun wlał odpowiedniego, syntetycznego lub półsyntetycznego oleju to nie mógł zanieczyścić komory. Zwłaszcza po 800 kilometrów.

Kiedyś do motocykli lało się mieszankę 1:20 a podczas docierania 1:15 , a jakie wtedy były oleje. Czyszczenie komory spalania zalecało się chyba co 6-8 tysięcy.

W modelarskich silnikach do paliwa dodaje się 14-20% oleju co daje mieszanke około 1:5 a mimo to komory spalania sa idealnie czyste.

Oleje syntetyczne spalają się prawie bez pozostałości.

Ja bym sie skłonił ku temu co powiedział Idaho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwila zauwazylem ze gdy mam zapalone swiatlo i przygazuje na luzie to powyzej 8000rpm przygasa swiatlo :!:

 

tym sie chyba nie powinienes przejmowac bo mam tak samo w swojej rs. Tyle ze ja nie sprawdzalem na luzie tylko podczas normalnej jazdy ale to raczej bez różnicy. A jesli to coś innego to sprawdź w tym "komputerku" w zegarach jakie ma ładowanie przy jakich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj troche pokombinowalem... Jakas dziwna iskra byla, taka slaba i niebiesko-czerwona. Wyczyscilem swiece WD40, szczotka druciana i teraz jest ladna, niebieska :P Podczas jazdy gdy dojdzie do 8000rpm i odejme troche gazu, pozniej powoli dodaje to idzie dalej :P Moze jednak ten olej zalewa swiece, albo cos. Zrobie jeszcze troche kilometrow i moze bedzie lepiej, zobaczymy. Co do oleju, to mechanik ktory wprawial tuleje do cylindra powiedzial ze mam dolewac troche oleju do paliwa, "wtedy bedziemy sie rzadziej widziec" :P. Na razie nie bede dolewal, bo skoro kapie mi juz z wydechu na postoju to chyba "troche" przesadzilem :oops:. Jak dojade do tych 1600km, to przeczyszcze caly wydech. Dzieki wszystkim za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RSki sa bardzo czule na zbyt duza ilosc oleju. Mialem RS80 i przy dolaniu zbyt duzej ilosci oleju lapala strasznego mula i nierowno wchodzila na wysokie obroty. Zlej paliwo z baku i zalej czysta Pb98 - jesli to wina zbyt duzej ilosci oleju po chwili poczujesz roznice.

 

Przy kapaniu z rury sprawdz tez, czy olej nie zalega ci w wydechu. Proponuje wyczyscic dla pewnosci wydech.

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie takie same objawy w mojej Pegaso (te same silniki). Co się okazało? linka od zaworu wydechowego się ukręciła. Nie mogłem jej dostać to wyrwałem cały zawór wydechowy i teraz na wysokich ma wiecej mocy ale w przedziale 6-7tys jest dziura.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz mam 1200km zrobione i jest TROCHE lepiej. Powyzej 8000rpm to sobie pojade na 4 biegu, ale i tak jest slaba na tych obrotach. Oleju nie dolewam wcale do paliwa, ale cos mocno (bardzo) dymi. Zawor wydechowy jest ok. Musze w najblizszym czasie sprawdzic wydech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj troche tam pogrzebalem, pojezdzilem po wsi bez tlumika (ach, ten dzwiek :mrgreen: ), to samo. Probowalem wyregulowac gaznik, tez ciagle to samo. Przejade sie do znajomego zeby sprawdzic cisnienie w cylindrze, ale watpie ze to to. Tak mnie naszlo w sumie... Moze simmering poszedl? Mocno dymi, moze bierze olej ze skrzyni? Dam znac o postepach, moze komus sie kiedys przyda... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzenie ciśnienia w cylindrze nie wykarze ci uszkodzonego semmeringa tylko stan pierścieni tłokowych. Uszkodzony semerring będzie powodował mniejsze podciśnienie w krućcach ssących i problemy z napelnianiem cylindra.

 

 

Ps. Możliwe że olej przedostaje się ze skrzyni do skrzyni korbowej. Jak wygląda świeca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, chcialem sprawdzic czy ma kompresje dobra. Mogla byc np. tuleja zle zrobiona, albo cos... Tez wlasnie podejrzewam to, ze bierze olej ze skrzyni. Kolor na elektrodach taki, jak byc powinien. Bylo na niej troche nagaru. Raczej nie byl on od polsyntetycznego shella po takiej malej ilosci kilometrow? Poza tym, jak juz pisalem, cos mocno dymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Słuchajcie,a nie jest tak, ze przy docieraniu powinno się jeździć na różnym gazie*?

 

 

______________________

* mam na mysli że raz trzeba dać "gazu" więcej" np dociągnąć do tych 6 000 rpm, a potem odjąć do np 3 500 rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...