Pierun Opublikowano 20 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2004 No wiec tak...Niedawno zatarla mi sie Aprilia. Kupilem nowy tlok Vertex + tuleja na cylindrze. Wg instrukcji motocykla przez pierwsze 800km nie nalezy przekraczac 6000rpm. Pozniej przez kolejne 800km 9000rpm. Potem mozna juz zylowac ile wlezie :twisted:. No to przejechalem 800km nie przekraczajac 6000rpm (Nawet nie wiecie jakie to nudne, przejechac 800km z v-max 90... I te wyprzedzajace mnie maluchy... :roll:) . Oprocz tego, ze mam dozownik, dolewalem do paliwa troche oleju. Z biegiem czasu coraz mniej (juz mi kapal z tlumika :P) Teraz chcialem moto krecic do 9000rpm i... sie nie da :!: :P Do 6000rpm motocykl przyspiesza mniej wiecej tak, jak zawsze. Pozniej, kiedy powinien miec najlepsze przyspieszenie, przyspiesza coraz wolniej. Dojdzie do 8000rpm i ni cholery dalej :P Temperatura plynu w chlodnicy jest nieco wieksza niz zawsze byla, ale to chyba normalne (?). Kiedy na luzie przepustnica otwarta na max, to powoli dojdzie do 9000rpm i potem cos jakby sie odblokuje i ma pelna moc. Przez chwile. Popuszcze troche gazu i dodam to wszystko normalnie. Puszcze zupelnie gaz, zapodam na max i znowu do 8000rpm i powoli w gore. Swieca ma taki kolor, jak powinna miec. Moze zbyt duza ilosc oleju zalewa swiece?? Przed chwila zauwazylem ze gdy mam zapalone swiatlo i przygazuje na luzie to powyzej 8000rpm przygasa swiatlo :!: Dziwne to wszystko... Prosze Was o pomoc, nie wiem za bardzo co robic :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 20 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2004 Dziwna sprawa z tym przygasaniem światła, może robi ci się jakieś zwarcie przy określonej czestotliwośći drgań z silnika. Z początku opisu sugerował bym sprawdzić nastawy gaźnika gdyż przegrzewanie i niewkręcanie się na obroty może świadczyć o złym składzie mieszanki paliwowo powietrznej, ale to przygasanie świateł to bardzo podejrzana sprawa. Ja bym zaczął sprawdzanie sprzęta od sporawdzenia zapłonu na lampie stroboskopowej, aby zobaczyć czy nie wypadają zapłony przy wysokich obrotach, później wziął bym się za gaźnik. Możliwe że coś zrypało ci się z modułem zapłonowym, ale nie ma co gdybać trzeba sprawdzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 20 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2004 Mi sie wydaje, że nie potrzenie dolewałes oleju do paliwa (skoro masz dozownik) i w związku z tym osadził ci się nagar (normalne przy ilości oleju której silnik nie nadąża spalać). Stąd własnie ten "muł" i niekręcenie na wyzszych obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 21 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2004 Nie nie, to nie to, jeżeli Pierun wlał odpowiedniego, syntetycznego lub półsyntetycznego oleju to nie mógł zanieczyścić komory. Zwłaszcza po 800 kilometrów.Kiedyś do motocykli lało się mieszankę 1:20 a podczas docierania 1:15 , a jakie wtedy były oleje. Czyszczenie komory spalania zalecało się chyba co 6-8 tysięcy.W modelarskich silnikach do paliwa dodaje się 14-20% oleju co daje mieszanke około 1:5 a mimo to komory spalania sa idealnie czyste.Oleje syntetyczne spalają się prawie bez pozostałości.Ja bym sie skłonił ku temu co powiedział Idaho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubi Opublikowano 22 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2004 Przed chwila zauwazylem ze gdy mam zapalone swiatlo i przygazuje na luzie to powyzej 8000rpm przygasa swiatlo :!: tym sie chyba nie powinienes przejmowac bo mam tak samo w swojej rs. Tyle ze ja nie sprawdzalem na luzie tylko podczas normalnej jazdy ale to raczej bez różnicy. A jesli to coś innego to sprawdź w tym "komputerku" w zegarach jakie ma ładowanie przy jakich obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pierun Opublikowano 22 Lipca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2004 Dzisiaj troche pokombinowalem... Jakas dziwna iskra byla, taka slaba i niebiesko-czerwona. Wyczyscilem swiece WD40, szczotka druciana i teraz jest ladna, niebieska :P Podczas jazdy gdy dojdzie do 8000rpm i odejme troche gazu, pozniej powoli dodaje to idzie dalej :P Moze jednak ten olej zalewa swiece, albo cos. Zrobie jeszcze troche kilometrow i moze bedzie lepiej, zobaczymy. Co do oleju, to mechanik ktory wprawial tuleje do cylindra powiedzial ze mam dolewac troche oleju do paliwa, "wtedy bedziemy sie rzadziej widziec" :P. Na razie nie bede dolewal, bo skoro kapie mi juz z wydechu na postoju to chyba "troche" przesadzilem :oops:. Jak dojade do tych 1600km, to przeczyszcze caly wydech. Dzieki wszystkim za rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubi Opublikowano 22 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2004 wiesz, moze sprawdź jeszcze zawór wydechowy. Być moze sie przyblokowuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz-aprilia Opublikowano 23 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2004 RSki sa bardzo czule na zbyt duza ilosc oleju. Mialem RS80 i przy dolaniu zbyt duzej ilosci oleju lapala strasznego mula i nierowno wchodzila na wysokie obroty. Zlej paliwo z baku i zalej czysta Pb98 - jesli to wina zbyt duzej ilosci oleju po chwili poczujesz roznice. Przy kapaniu z rury sprawdz tez, czy olej nie zalega ci w wydechu. Proponuje wyczyscic dla pewnosci wydech. Cytuj Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrówa Opublikowano 28 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2004 Miałem dokładnie takie same objawy w mojej Pegaso (te same silniki). Co się okazało? linka od zaworu wydechowego się ukręciła. Nie mogłem jej dostać to wyrwałem cały zawór wydechowy i teraz na wysokich ma wiecej mocy ale w przedziale 6-7tys jest dziura. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pierun Opublikowano 29 Lipca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2004 Juz mam 1200km zrobione i jest TROCHE lepiej. Powyzej 8000rpm to sobie pojade na 4 biegu, ale i tak jest slaba na tych obrotach. Oleju nie dolewam wcale do paliwa, ale cos mocno (bardzo) dymi. Zawor wydechowy jest ok. Musze w najblizszym czasie sprawdzic wydech... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pierun Opublikowano 30 Lipca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2004 Dzisiaj troche tam pogrzebalem, pojezdzilem po wsi bez tlumika (ach, ten dzwiek :mrgreen: ), to samo. Probowalem wyregulowac gaznik, tez ciagle to samo. Przejade sie do znajomego zeby sprawdzic cisnienie w cylindrze, ale watpie ze to to. Tak mnie naszlo w sumie... Moze simmering poszedl? Mocno dymi, moze bierze olej ze skrzyni? Dam znac o postepach, moze komus sie kiedys przyda... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 31 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2004 Zmierzenie ciśnienia w cylindrze nie wykarze ci uszkodzonego semmeringa tylko stan pierścieni tłokowych. Uszkodzony semerring będzie powodował mniejsze podciśnienie w krućcach ssących i problemy z napelnianiem cylindra. Ps. Możliwe że olej przedostaje się ze skrzyni do skrzyni korbowej. Jak wygląda świeca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pierun Opublikowano 31 Lipca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2004 Wiem, chcialem sprawdzic czy ma kompresje dobra. Mogla byc np. tuleja zle zrobiona, albo cos... Tez wlasnie podejrzewam to, ze bierze olej ze skrzyni. Kolor na elektrodach taki, jak byc powinien. Bylo na niej troche nagaru. Raczej nie byl on od polsyntetycznego shella po takiej malej ilosci kilometrow? Poza tym, jak juz pisalem, cos mocno dymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2004 Słuchajcie,a nie jest tak, ze przy docieraniu powinno się jeździć na różnym gazie*? ______________________* mam na mysli że raz trzeba dać "gazu" więcej" np dociągnąć do tych 6 000 rpm, a potem odjąć do np 3 500 rpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pierun Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Sprawdzilem, wszystko ok... Mam przejechane jakies 2000km od zalozenia tloka. Nie mam juz pojecia co to moze byc :buttrock: Jakies pomysly? Cholerne dwusuwy... :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.