agressor Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Cześć, mam dość nietypowy problem z hamulcem przednim.Zestaw to dwa zaciski 4 tłoczkowe, stalowy oplot, klocki mają 300km, tarcze w dobrym stanie.Zmieniłem śrubę banjo i odpowietrznik (przy pompie). Wszystko było ok, odpowietrzyłem pompę,później zaciski. Hamowanie ostre, mocne naciśnięcie klamki, trzyma idealnie,powoli delikatnie naciskam klamkę, ciśnienie zaczyna "znikać" i klamka wpada do końca.Uznałem, że to wina pompy. Zmieniłem pompę, problem częściowo zniknął, ale niestety nie do końca.Hamuję ostro jest idealnie, hamuję powoli, hamulec mięknie, ale nadal trzyma. Nie mam pojęcia co to może być, odpowietrzam klasyczną metodą, zaciskam klamkę i odkręcam odpowietrzniki tak w kółko. Płyn Dot4. Czy macie jakieś pomysły? Przewody są długie i dość pokracznie zamontowane, nie idą prosto w dół,czy to może być przyczyną? Czy układ jest zapowietrzony w jakiś sposób? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Jest nadal zapowietrzony i należy ponownie odpowietrzyć cały układ.Bardzo częsty przypadek podczas amatorskiej zabawy w wymianę przewodów w układzie Dual CBS :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agressor Opublikowano 13 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 Ok, dzięki Piotrze za podpowiedź. Postaram się zabrać do tego na poważnie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirus12 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Witam. Odświeżę temat. Mam hamulec bębnowy tylni. Dokręciłem go by lepiej łapał, ale przy hamowaniu strasznie piszczał i na dodatek blokował się ( nie odskakiwał, a stopka jest luźna ) i dopiero jak zatrzymam się albo uderzę nogą w stopkę, hamulec puszcza. Odkręciłem go z powrotem i na razie działa dobrze choć muszę głęboko przyciskać . Jaka według Was może być przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 mirus12, być może nie masz już okładzin i rospierak od szczęk obraca się aż zaklinuje się między sczękami. miałem kiedyś taki problem, rozbiórka i będzie wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirus12 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 wyczytałem też że mogą być okładziny podrdzewiałe i mogą się blokować, podobno wystarczy wyczyścić. Jak się nie rozbierze to się nie dowiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr R1 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Może byś coś zapieczone, elementy ruchome możesz delikatnie liznąć specjalnym smarem do hamulców oczywiście po wcześniejszym oczyszczeniu, ja używam firmy Wabco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirus12 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Co do czyszczenia to czym to zrobić, papierem ściernym czy szczotką drucianą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Ale pisałeś że stało się tak gdy podciągnąłeś hebel, mi się wydaje że niemasz poprostu okładzin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 wyczytałem też że mogą być okładziny podrdzewiałe i mogą się blokować, podobno wystarczy wyczyścić. Jak się nie rozbierze to się nie dowiem wyczytałem też że mogą być okładziny podrdzewiałe i mogą się blokować, podobno wystarczy wyczyścić. Jak się nie rozbierze to się nie dowiem a ja nadal nie mogę się doczytać w jakim motocyklu masz ten problem Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirus12 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 a ja nadal nie mogę się doczytać w jakim motocyklu masz ten problemSorki mój błąd.Chodzi o model Suzi Marauder 250 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Nsleży wymontować tylne koło i sprawdzić stan okładzin na szczękach ale przy takich objawach są raczej do wymiany Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirus12 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Właśnie rozglądam się, jakie firmy proponujecie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Dużego wyboru nie masz , w katalogach tylko EBC . Albo oryginały . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 (edytowane) podepne sie pod temat Pacjent to VFR 800 FI z 98 , nalot 141 tys , w zeszlym roku wiosna sam wymienialem klocki hamulcowe , natomiast plyn hamulcowy wyminilem w serwisie za pomoca pompki podcisnieniowej.. Wczoraj przy okazji wymiany opony , zerklem na stan klockow hamulcowych, bo za tydzien jade motocyklem do Czarnogory i Rumunii - tu bylo male zdziwienie - zacisk prawy , klocki jak nowe 4 mm grubosci , zacisk lewy , klocki slabe - 2 mm grubosci, starte po rowno prawy i lewy klocek , z tym ze od strony tloczka gornego ciut wiecej niz od dolnego , roznica moze 0.3 mm , dodam tez ze lewy zacisk ma pompke dual CBS , ale watpie aby to mialo cos do rzeczy . Sprawdzalem i tloczki i prowadnice i wszystko pracuje luzno bez zaciec ...czy to normalne ze tak nierówno strony zjechalo ? , tarcze sa w bdb stanie, wymieniane 2 lata temu na oryginal uzywki z CBF-y. Edytowane 8 Sierpnia 2014 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.