Skocz do zawartości

Głośna praca napędu


Akrapović
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W mojej Hondzie Varadero 125 z 2001r podczas jażdy zwłaszcza z większą prędkością słychać wyraźny szum z okolic napędu. Nie jestem w stanie dokładnie określić skąd dobiega odgłos, tak jakby z przedniej zębatki może. Napęd w stanie bardzo dobrym DIDa regularnie smarowany, lecz ten szum ciągle jest, i chce dodać że jest dosyć głośny. Na dniach spróbuje wyczyścić łańcuch naftą słyszałem że dobrze czyści lecz nie wiem czy to w jakimś stopniu pomoże. Macie jakieś sugestie? Z góry dzięki i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za pp, otóż wyczyściłem łańcuch lecz wiele to nie pomogło :banghead: Dalej jest bardzo głośna praca napędu. Może to być przez krzywo ustawione koło tylnie? ciężko mi to ustawić ponieważ 2 naciagacze sie troche chyba różnią, a przyrządu laserowego nie posiadam. Przednia zębatka ma luzy ale takie jake mieć chyba powinna zresztą trochę większy luz zdawczej nie powinien tak wpływać na hałas łańcucha. Prosze was o pomoc ponieważ bardzo do drażni podczas jazdy i boje się, że może to nawet zaszkodzić a sezonu jeszcze troche jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to napęd chałasuje sam w sobie ;) Sprawdz ustawienie raz jeszcze tylnego koła. Napinacze są oryginalne?

 

Jak masz możliwość zdjęcia łańcucha to zruć go, odpal silnik i posłuchaj czy to nie hałasuje łożysko wałka zdawczego.

 

Pod przednią zębatką wałek nie jest wyrobiony?

--== XtzParts.com - części do XTZ 660, XTZ 750, TDM 850, TRX 850, TDM 900 ==--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w tą i w tą. A luzy zębatki to wina samej wyrobionej zębatki? Dzisiaj po głębszych oględzinach łańcucha doszedłem do wniosku, że nadaje się on tylko na śmietnik i to chyba on był źródłem tych hałasów. W sumie dobrze bo wiem co to w końcu i nie dobrze bo trzeba wywalić 400zł :banghead: Na pierwszy rzut wydaje sie ładny, ale z bliska widać rdze gdzie nie gdze, odstaje na jakieś 3mm od zębatki i ogniwa mają luzy mimo, że zębatki jest w niezłym stanie. Myślę że wytrzyma do końca sezonu bo dopiero po zimie będe w stanie go wymienić. Oczywiście wymieniać cały napęd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jakieś zdjęcia rzućcie na nie okiem:

http://c.wrzuta.pl/wi1658/b31d7e5400104cf05256c386/zebatka_4

http://c.wrzuta.pl/wi13938/8580e2a80028e67b5256c386/zebatka_3

http://c.wrzuta.pl/wi3409/d6b2ac630028dfc85256c389/zebatka_2

http://c.wrzuta.pl/wi3/ed568ae2002363065256c38b/zebatka_5

http://c.wrzuta.pl/wi15592/45961fc800245f6e5256c387/zebatka_1

 

Na czwartym zdjęciu widać jak nie równo te boczne spinki są, i łańcuch ma duży luz na boki.

I tutaj jakieś filmiki:

http://www.youtube.com/watch?v=toHgtss7SV0

http://www.youtube.com/watch?v=GTM8S30c9VY

Napęd kaput?



Proszę was o poradę o stanie napędu, ponieważ jutro szykuje sie zlot i chciałbym pojechać :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano i tak bywa. Ja znowóż w popierdułkach zazwyczaj miałem zeżarte zębatki, a łańcuch był jeszcze spoko. Poprzeczny luz masz sporawy, aż dziw, że naciąg Ci się nie skończył. :O

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...