brbn Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 (edytowane) Hej!Mam może nietypowe pytanie i jestem ciekaw, co na ten temat sądzicie. Mam dylemat, czy przepłacać 1200 zl, by kupić kask z najwyższej klasy, jeśli za jego cenę miałbym 3 kaski ze średniej klasy odpowiadające mi wygodą także. Te dwa garnki, bo malowanie ma znaczenie. Nie proponujcie mi innych modeli. 1. K-3 kosztuje 650 zl Skorupa: wysoce odporny termoplastik HIR-TH, 1 rozmiarSystem wentylacji: dynamiczny system z wlotami powietrza z przodu kasku i wylotami z tyłu, co poprawia cyrkulację powietrza i odprowadza gorące powietrze z wnętrza kaskuWyściółka: oddychający DRY-LEX, absorbująca pot i wilgoć, z atestem higieny. W pełni wyjmowana i przystosowana do prania.Szybka: Street 8, 100% UV, wykonana z polikarbonatu, przeźroczysta, odporna na zarysowania, odporna na parowanie (anti-fog)Mechanizm szybki: XQRS (Extra Quick Release System): możliwość beznarzędziowej wymiany szybki w kilka sekund. Możliwość montowania szybki AGV o dowolnym kolorze.Mechanizm szybki: PerimetrycznyMocowanie: pasek regulowany ze sprzączką mikrometryczną 2. GP-TECH kosztuje 1850 zlSkorupa: SSL (super - super - lekka) wykonana z Carbonu - Kevlaru - Włókna szklanegoRozmiary skorup: 3System wentylacji: IVS (zintegrowany system wentylacji) - kanały wentylacyjne wbudowane bezpośrednio w skorupęWyściółka: Cool Max - bardzo higieniczna, odprowadzająca wilgoć, w pełni wyjmowana i przystosowana do praniaSzybka: przeźroczysta, gładka, wykonana z polikarbonatu, odporna na zarysowania i parowanie (anti-scratch i anti-fog)Mechanizm szybki: XQRS (super szybki system demontażu) - możliwa wymiana szybki w kilka sekund bez użycia narzędziZapięcie: najbezpieczniejsze podwójne D Termoplastik trzeba max po 5 latach wymienic na nowy (czyli za cenę gp-techa będę miał powiedzmy w przyblizeniu na 15 lat 3 garnki K-3). Czy kompozyt i zapięcie DD są tak niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa, a tożsame rozwiązania w K-3 zupełnie nie chroniące? K-3 ma 4 gwiazdki w tescie Sharpa, a gp-tech ma 5. Czy termoplastik w ciągu tych 5 lat jest o wiele mniej bezpieczny od kompozytu? Na ile "starczają" kaski przy zalozeniu braku rozbebeszenia go w zdarzeniu drogowym? Miałem okazję testować oba te kaski: wentylacja i antifog sprawują się tak samo dobrze, są dla mnie tak samo wygodne.Kończąc: czy wydawać tyle kasy na pierwszy garnek gp-tech, bo nie będę musiał go po 5 latach wymieniać i 4 a 5 gwiazdek Sharpa robi ogromną różnicę, czy nabyć k-3, a pozostałą kasę schować w skarpetę? ;) Pozdrawiam i dzięki za pomoc! Edytowane 3 Października 2013 przez brbn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1970 Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 To wszystko zależy tylko od Ciebie na ile wyceniasz swoją głowę i czy masz ochotę za jej bezpieczeństwo przepłacić czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brbn Opublikowano 4 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 Na ile wyceniam swoją głowę poznasz po mojej rozwadze i myśleniu na drodze, a nie po tym, czy mam na głowie kask sredniej klasy czy najwyższej. Nie proszę o frazesy babci Frani, tylko o konkretną wypowiedź:czy dobry termoplastik jest w ciągu pierwszych 3-4 lat użytkowania porównywalnie bezpieczny do kopozytu? (za pochłanianie sily uderzenia odpowiedzialna jest wielowarstwowa wewnetrzna skorupa EPS, która jest tu i tu).czy sprzączka mikrometryczna jest mało bezpieczna?Skoro wygoda i wentylacją są bez widocznej różnicy w tych modelach, to zastanawiam się, czy wydawanie o 1200zl nie jest tylko psychicznym wydłużaniem sobie pewnego męskiego organu? Może lepiej jest te 1200 zł przeznaczyć na dwa kursy doskonalenia jazdy?Czy mając 4 gwiazdki sharpa na głowie nie doczekam jutra, a z 5-cioma już doczekam? nie, bo zderzenia przy 80km/h centralnie w drzewo lub krawężnik nie wytrzyma żaden kask i gowa w nim.Kiedyś ludzie jeździli w kaskach cafe-racerach z goglami i co mądrzejsi i szczęsliwsi z nich żyją do dziś ;) Nie jest tak, że powyżej pewnego progu must-be jakości kasków za 600-800 zl placi sie juz tylko za jeszcze bardziej wysublimowaną wygodę/podziw kolegów/pychę własną (do wyboru)? bo bezpieczeństwa już poprawić nie można. 60% typów wypadków wytrzymają kaski 4 i 5-gwiazdkowe tak samo, podobnie, a pozostałe 40% żaden z nich (vide przykład wyżej)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 Skoro wygoda i wentylacją są bez widocznej różnicy w tych modelach A skąd takie wnioski? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brbn Opublikowano 4 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 (edytowane) Miałem okazję testować oba te kaski: wentylacja i antifog sprawują się tak samo dobrze, są dla mnie tak samo wygodne. Jeździłem w jednym i drugim po 20 min jazdy miejskiej i podmiejskiej do 120km/h. Zaraz ktoś napisze:"no tak, ale przy 200 to wali bańką na prawo i lewo". Być może, ale ja tyle jeździć nie będę. Ważne, żeby w przedziale 0-150 było miło. Edytowane 4 Października 2013 przez brbn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 Powiem tak, jeśli nie czułeś różnicy w wentylacji to albo kup tego za 600 albo kask innej marki za 2-3x tyle, w którym poczujesz różnicę w wentylacji, bo nie oszukujmy się, AGV to nie jest szczyt technologii. Samo to że firma jest włoska już słabo rokuje, a to że Rossi jeździ w AGV i tak nic nie powie o seryjnych kaskach tej marki bo on na pewno nie uzywa seryjnych. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brbn Opublikowano 4 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 nie oszukujmy się, AGV to nie jest szczyt technologii. Samo to że firma jest włoska już słabo rokuje, a to że Rossi jeździ w AGV i tak nic nie powie o seryjnych kaskach tej marki bo on na pewno nie uzywa seryjnych. Przykro mi to pisać, ale znów ciekawe opinie... z zakamarków końca pleców wzięte to wciąż nie są fakty ;) "Kawasaki kawał sraki", "poniżej litra nie ma jazdy", "Bez gwiazdy nie ma jazdy", "100 koni w nocniku,bo inaczej ziewasz pułkowniku", "auta z F w nazwie więcej stoją w warsztacie", itp. - to też tego typu opinie niepoparte faktami :D I nie szukam szczytu technologii, tylko efektywnego bezpieczeństwa i wygody z dobry stosunkiem jakość-cena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcer Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 Skoro wygoda i wentylacją są bez widocznej różnicy w tych modelach, to zastanawiam się, czy wydawanie o 1200zl nie jest tylko psychicznym wydłużaniem sobie pewnego męskiego organu? Może lepiej jest te 1200 zł przeznaczyć na dwa kursy doskonalenia jazdy?Czy fakt, że wybierasz pomiędzy dwoma modelami w konkretnych malowaniach, nie jest przejawem podobnego podejścia? Wszak malowanie powinno być totalnie ostatnim kryterium wyboru. Tymczasem prosisz, by nie sugerować innych marek, więc ten wybór wygląda wręcz komicznie. Zabrzmiało trochę, jak wybór pracownika InterMotors, co by tu kupić z oferty pracodawcy, żeby było jak najtaniej (choć z drugiej strony, mają przecież w ofercie także inne marki). Powiedz, dlaczego padło akurat na AGV? Najbardziej w tym wszystkim poraża mnie opinia, że obydwa kaski nie różnią się wentylacją i komfortem... Nie znam kasku GP-Tech, znam za to K-3 (moja opinia jest raczej negatywna), ale to zdecydowanie nie świadczy o wysokim poziomie modelu trzykrotnie droższego od podstawowego, tylko czymś wręcz odwrotnym :). Trwałość skorupy ma znaczenie, gdy inne elementy jej tą trwałością dorównują. Tymczasem w przypadku K-3 nie zawsze tak jest (zresztą to dotyczy wielu tańszych kasków), więc argument, że w jednym kasku pojeździsz 4 lata, a w drugim 5, nie jest tu zupełnie adekwatny. Jak zwykle zresztą, wszystko zależy od tego jak dbasz o kask (dotyczy całego stroju, motocykla również). Ostatnie zacytowane przeze mnie zdanie zdecydowanie popieram, ale zastanawiam się czy warto to robić kosztem kasku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brbn Opublikowano 4 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 (edytowane) Można też tak to odebrać. Dla mnie wygląd i malowanie mają duże znaczenie. To chyba bardziej niemęskie w powszechnym mniemaniu niż dodające cm. Nieważne. Centymetry miały Was pobudzić do dyskusji ;P Oczoj***bne malowanie ma pomóc w widoczności mojej osoby na drodze i przyczynić się do większego bezpieczeństwa.Dziękuję za rzeczową odpowiedź. Z nadzieją czekam na więcej. Edytowane 4 Października 2013 przez brbn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brbn Opublikowano 6 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 (edytowane) Szukałem ostatnio dużo o badaniach nad bezpieczeństwem kasków, szczególnie o porównaniu właściwości termoplastiku i kompozytów. Znalazłem oto taki artykuł z amerykańskiego pisma Motocyclist pt.: "Blowing the lid off", który podważa wyższość kompozytów w kaskach. Daję link dla zainteresowanych, bo na polskich forach nie znalazłem o nim wzmianki. To tak dla zamotania jeszcze bardziej :Dhttp://www.westcoastweasels.com/archives/PDF/Blowing_the_Lid_Off.pdf Edytowane 6 Października 2013 przez brbn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 6 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 Ja jeżdżę w GP Tech 5 Continents. Jest bardzo wygodny, wentylacja również ok. Dzwona w nim nie zaliczyłam i mam nadzieję, że tak pozostanie, więc co do wytrzymałości się nie wypowiem. Uważam jednak, że na ubraniu na moto nie wolno oszczędzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCHA75 Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 (edytowane) 2. GP-TECH kosztuje 1850 zlJak dla mnie to czysto akademickie pitolenie, co lepsze dla głowy kevlar czy termoplastik :). Problem zniknie jak wejdzie promocja Ale Urwał albo Urwał jeszcze bardziej - obczaisz najtańszy model GP Techa może nawet w cenie K-3, a za połowę różnicy w cenie przemalujesz na dowolne esy floresy :P. Albo bez przemalowania kupisz od razu 3 szt. GP Techa w promocji :). Edytowane 8 Października 2013 przez MYCHA75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brbn Opublikowano 9 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 Cenami sprzętu interesowałem się dopiero od kwietnia,więc owianych legendą motocyklowych cen zimowych jeszcze nie miałem okazji widzieć. Jeśli tak piszesz, trzymam Cię za słowo :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.