Skocz do zawartości

brbn

Forumowicze
  • Postów

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O brbn

  • Urodziny 12/17/1988

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Wawa

Osobiste

  • Motocykl
    Yamaha FZ6S Fazer 2006
  • Płeć
    Mężczyzna

Osiągnięcia brbn

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Naprawdę piękne, kierownica genialna. Ale czy to skręca? :laugh:
  2. Siema, takie rozwiazanie juz gdzies widzialem, chyba w ktoryms Nolanie. Czytalem,ze bardzo podnosi to glosnosc swistu wiatru podczas jazdy, spada aero i trzeba sie nagimnastykowac z czyszczeniem troche. Moim zdaniem jest to rozwiazanie dobre jak kazde inne. To ma swoje plusy i minusy, tak samo, wymienna przyciemniana szybka, blenda i wkladka Sunax maja plusy i minusy. Indywidualna decyzja,co pasuje bardziej. To ostatnie mam w AGV i sobie chwale ogromna uzytecznosc (nie brudzi sie, lekkie jak piorko, chroni przed sloncem, nie trzeba wachlowac jak blenda w tunelu, lesie i nie trzeba zdejmowac na wieczor,noc), ale niektorzy powiedza, ze mi nos utnie przy wypadku :laugh: Do Arai tez jest.
  3. Jestem za, ale ja wybieram się dopiero sierpień/wrzesień. Wtedy się ogłoszę na forum :)
  4. Hej! Na co dzień jeżdzę Fazerkiem 600. Wiem, że nim też można wjechać na SD w Poznaniu, ale od jakiegoś czasu ciekawi mnie, czy jest w Polsce jakaś oferta wypożyczania ścigów na tor w Poznaniu. Czy ktoś próbował zbadać temat? Czy są firmy, które wypożyczają na tor w Poznaniu? Czy może pozostaje wypożyczyć "cywilnie" w Poznaniu sporta i jechać na tor? Jakie są ceny, jeśli w ogóle coś takiego jest dostępne? Szukałem już na forum i w necie, ale nic konkretnego nie znalazłem. Czyżby pozostawało kupno gsxr leciwego jako drugiego moto tylko na tor? Dzięki za pomoc ;)
  5. Cenami sprzętu interesowałem się dopiero od kwietnia,więc owianych legendą motocyklowych cen zimowych jeszcze nie miałem okazji widzieć. Jeśli tak piszesz, trzymam Cię za słowo :icon_razz:
  6. Szukałem ostatnio dużo o badaniach nad bezpieczeństwem kasków, szczególnie o porównaniu właściwości termoplastiku i kompozytów. Znalazłem oto taki artykuł z amerykańskiego pisma Motocyclist pt.: "Blowing the lid off", który podważa wyższość kompozytów w kaskach. Daję link dla zainteresowanych, bo na polskich forach nie znalazłem o nim wzmianki. To tak dla zamotania jeszcze bardziej :D http://www.westcoastweasels.com/archives/PDF/Blowing_the_Lid_Off.pdf
  7. Można też tak to odebrać. Dla mnie wygląd i malowanie mają duże znaczenie. To chyba bardziej niemęskie w powszechnym mniemaniu niż dodające cm. Nieważne. Centymetry miały Was pobudzić do dyskusji ;P Oczoj***bne malowanie ma pomóc w widoczności mojej osoby na drodze i przyczynić się do większego bezpieczeństwa. Dziękuję za rzeczową odpowiedź. Z nadzieją czekam na więcej.
  8. Przykro mi to pisać, ale znów ciekawe opinie... z zakamarków końca pleców wzięte to wciąż nie są fakty ;) "Kawasaki kawał sraki", "poniżej litra nie ma jazdy", "Bez gwiazdy nie ma jazdy", "100 koni w nocniku,bo inaczej ziewasz pułkowniku", "auta z F w nazwie więcej stoją w warsztacie", itp. - to też tego typu opinie niepoparte faktami :D I nie szukam szczytu technologii, tylko efektywnego bezpieczeństwa i wygody z dobry stosunkiem jakość-cena.
  9. Jeździłem w jednym i drugim po 20 min jazdy miejskiej i podmiejskiej do 120km/h. Zaraz ktoś napisze:"no tak, ale przy 200 to wali bańką na prawo i lewo". Być może, ale ja tyle jeździć nie będę. Ważne, żeby w przedziale 0-150 było miło.
  10. Na ile wyceniam swoją głowę poznasz po mojej rozwadze i myśleniu na drodze, a nie po tym, czy mam na głowie kask sredniej klasy czy najwyższej. Nie proszę o frazesy babci Frani, tylko o konkretną wypowiedź: czy dobry termoplastik jest w ciągu pierwszych 3-4 lat użytkowania porównywalnie bezpieczny do kopozytu? (za pochłanianie sily uderzenia odpowiedzialna jest wielowarstwowa wewnetrzna skorupa EPS, która jest tu i tu). czy sprzączka mikrometryczna jest mało bezpieczna? Skoro wygoda i wentylacją są bez widocznej różnicy w tych modelach, to zastanawiam się, czy wydawanie o 1200zl nie jest tylko psychicznym wydłużaniem sobie pewnego męskiego organu? Może lepiej jest te 1200 zł przeznaczyć na dwa kursy doskonalenia jazdy? Czy mając 4 gwiazdki sharpa na głowie nie doczekam jutra, a z 5-cioma już doczekam? nie, bo zderzenia przy 80km/h centralnie w drzewo lub krawężnik nie wytrzyma żaden kask i gowa w nim. Kiedyś ludzie jeździli w kaskach cafe-racerach z goglami i co mądrzejsi i szczęsliwsi z nich żyją do dziś ;) Nie jest tak, że powyżej pewnego progu must-be jakości kasków za 600-800 zl placi sie juz tylko za jeszcze bardziej wysublimowaną wygodę/podziw kolegów/pychę własną (do wyboru)? bo bezpieczeństwa już poprawić nie można. 60% typów wypadków wytrzymają kaski 4 i 5-gwiazdkowe tak samo, podobnie, a pozostałe 40% żaden z nich (vide przykład wyżej)?
  11. Hej! Mam może nietypowe pytanie i jestem ciekaw, co na ten temat sądzicie. Mam dylemat, czy przepłacać 1200 zl, by kupić kask z najwyższej klasy, jeśli za jego cenę miałbym 3 kaski ze średniej klasy odpowiadające mi wygodą także. Te dwa garnki, bo malowanie ma znaczenie. Nie proponujcie mi innych modeli. 1. K-3 kosztuje 650 zl Skorupa: wysoce odporny termoplastik HIR-TH, 1 rozmiar System wentylacji: dynamiczny system z wlotami powietrza z przodu kasku i wylotami z tyłu, co poprawia cyrkulację powietrza i odprowadza gorące powietrze z wnętrza kasku Wyściółka: oddychający DRY-LEX, absorbująca pot i wilgoć, z atestem higieny. W pełni wyjmowana i przystosowana do prania. Szybka: Street 8, 100% UV, wykonana z polikarbonatu, przeźroczysta, odporna na zarysowania, odporna na parowanie (anti-fog) Mechanizm szybki: XQRS (Extra Quick Release System): możliwość beznarzędziowej wymiany szybki w kilka sekund. Możliwość montowania szybki AGV o dowolnym kolorze. Mechanizm szybki: Perimetryczny Mocowanie: pasek regulowany ze sprzączką mikrometryczną 2. GP-TECH kosztuje 1850 zl Skorupa: SSL (super - super - lekka) wykonana z Carbonu - Kevlaru - Włókna szklanego Rozmiary skorup: 3 System wentylacji: IVS (zintegrowany system wentylacji) - kanały wentylacyjne wbudowane bezpośrednio w skorupę Wyściółka: Cool Max - bardzo higieniczna, odprowadzająca wilgoć, w pełni wyjmowana i przystosowana do prania Szybka: przeźroczysta, gładka, wykonana z polikarbonatu, odporna na zarysowania i parowanie (anti-scratch i anti-fog) Mechanizm szybki: XQRS (super szybki system demontażu) - możliwa wymiana szybki w kilka sekund bez użycia narzędzi Zapięcie: najbezpieczniejsze podwójne D Termoplastik trzeba max po 5 latach wymienic na nowy (czyli za cenę gp-techa będę miał powiedzmy w przyblizeniu na 15 lat 3 garnki K-3). Czy kompozyt i zapięcie DD są tak niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa, a tożsame rozwiązania w K-3 zupełnie nie chroniące? K-3 ma 4 gwiazdki w tescie Sharpa, a gp-tech ma 5. Czy termoplastik w ciągu tych 5 lat jest o wiele mniej bezpieczny od kompozytu? Na ile "starczają" kaski przy zalozeniu braku rozbebeszenia go w zdarzeniu drogowym? Miałem okazję testować oba te kaski: wentylacja i antifog sprawują się tak samo dobrze, są dla mnie tak samo wygodne. Kończąc: czy wydawać tyle kasy na pierwszy garnek gp-tech, bo nie będę musiał go po 5 latach wymieniać i 4 a 5 gwiazdek Sharpa robi ogromną różnicę, czy nabyć k-3, a pozostałą kasę schować w skarpetę? ;) Pozdrawiam i dzięki za pomoc!
  12. Dzięki za odpowiedzi ;) Już wcześniej skłaniałem się ku er6n i w zasadzie utwierdziłem się po Waszych odpowiedziach w przekonaniu, że to będzie motong skrojony na miarę dla mnie. Fotki wstawię, gdy nabędę w październiku/listopadzie.
  13. Hej! Marzy mi się naked 600cc w 90% na miasto. Jazdy będą w 95% bez plecaczka. Ma się dobrze zbierać już od dołu w miejskiej dżungli. Ma być ekonomiczny w jeździe i serwisie. Ma dawać frajdę na winklach. 10% to pozamiejskie dłuższe przejazdy- chcę, żeby był elastyczny (nie ślimaczył się przy wyprzedzaniu ciężarówek) w przedziale 100-150km/h, szybciej mi nie potrzeba. Rozglądałem się w klasie 600-tek. Najbardziej do gustu przypadł mi er6n lub honda hornet 600. Chciałbym, żebyście pomogli mi rozwiać wątpliwości co do wyłącznie tych dwóch modeli. Szukałem informacji, ale nie wszystko mi się rozjaśniło. Zanim wsiądę na jazdy próbne na oba sprzęty, chciałbym usłyszeć trochę teorii. 1.Czy 2-cylindrowy er6n będzie się szybciej zbierał i będzie bardziej elastyczny w przedziale 0-100km/h od 4-cylindrowego Horneta, czy może cylindry nie grają tu roli? 2.Co o elastyczności i charakterystyce pracy silnika w przedziale 0-150km/h mówi moment obrotowy kawy 64 N.m / 7,000 rpm i moment obrotowy szerszenia 64 Nm przy 10500 obr./min.; czy to, że hornet ma 64Nm o 3500 obr/min wyżej od kawy oznacza, że w dolnych rejonach jest bardziej mułowaty od kawy i trzeba go wyżej kręcić, żeby przyspieszał? Według niemieckiego pisma Motorrad er6n zbiera się szybciej w przedziałach 50-100/100-150 km/h: 5,8s/6,3s; niż Hornet 50-100/100-150 km/h: 6,5s/7,2s. Możliwe to? 3.Czy 4 cylindry, 16 zaworów i większa opona tylna Horneta (bo o tym, że pali średnio o litr więcej od er6n i jego większy silnik pije więcej oleju, już wiem) oznaczają, że koszty eksploatacji, wymian, serwisu są wyższe od tych przy er6n i jego 2 cylindrach, 8 zaworach i mniejszej tylnej oponie? 4. Kwestia zwrotności w mieście: rozstaw osi 1410mm i kąt skrętu kawy 35st., a u horneta 1435mm i kąta skrętu nie znalazłem... Waga z płynami to różnica 5kg między nimi. Wymiary dł/szer/wys o dziwo bardzo podobne, a hornet wydaje się większy i masywniejszy od er6n. Który będzie lepszy do przeciskania sie w korkach? 5. O mocy celowo mówię na ostatnim miejscu, bo ona w uproszeczeniu mówi o prędkości maksymalnej. Z doświadczenia wiem,że 150km/h nie będę przekraczał. Od 150 w górę zarówno er6n, jak i oczywiście hornet mają jeszcze trochę zapasu. Podkreślam jeszcze raz: miasto, elastyczność, zbieranie się mocno już od dołu (czyt. dobre przyspieszenie, a nie szybkość), zwrotność mają dla mnie o wiele większe znaczenie niż dalekie wyprawy poza mastem z przelotową powyżej 150 (na nakedzie i tak byloby bez szyby nie za miło). Dlatego też chcę porównania motonga 72-konnego i ok.100-konnego. Proszę o porównanie maszyn i ich efektywności "miejskiej", a nie zastanawianie się nad moimi umiejętnościami jeździeckimi;) Będę wdzięczny. Dzięki za pomoc i pozdrawiam. LwG :)
  14. B za drugim 6 lat temu, natomiast A za pierwszym kilka dni temu;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...