bartosz92 Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 (edytowane) Witam wszystkich! Zakupiłem ostatnio motocykl, taki jak w temacie. Dla niezorientowanych, 4suw, 2 cylindry w V90, po 4 zawory na gar. Rok produkcji '84, 70k przebiegu. Kupiłem go okazyjnie za bezcen. Ma papiery i jeździ, ale ma oczywiście pewien mankament- silnik. Podobno jest niesamowicie mocny i powinien bez problemów rozpędzać motocykl do 150kmh. Mój egzemplarz niestety ledwo ciągnie 100kmh i bynajmniej nie rozpędza się do ten prędkości w 6s. Na 6 biegu z reguły zwalnia, na 5 też ciężko sobie radzi. Ale jeździ, zrobiłem już ze 400km. Świece są ładne(razem z maszyną dostałem poprzednie, wykręcone). Przepustnica na tej stówce jest otwarta do połowy, pociągnięcie jej dalej nic nie zmienia. Zawory klekoczą, jakby luzy były nieco zbyt duże. I słychać chyba łańcuszek rozrządu. No i problem mam z tą mocą. Zanim zostawię go u mechanika chciałem się tutaj zorientować, może ktoś mnie nakieruje. Co może być nie tak? Czy zbyt duże luzy/wytarte wałki mogą powodować aż taki spadek mocy? Gaźniki odpadają, bo świece są ładne. Sprężanie ma(czuć po hamowaniu silnikiem), pali dosłownie na dotyk rozrusznika, ale na wolnych obrotach praktycznie od razu gaśnie(nie gaśnie na ssaniu ustawionym mniej więcej do połowy). Nie przegrzewa się, oleju też raczej nie pali. A może to wina modułu zapłonowego? No ale nie będę już sugerował, bo się na tym nie znam. Jeżeli ktoś miał podobny problem, albo na podstawie tego wpisu potrafi chociaż wstępnie mnie nakierować na przyczynę, to proszę o odpowiedź. Pozdrawiam, Bartosz :) Edit: dodam coś jeszcze. Za wpisy typu "sprzedaj póki jeździ", etc z góry dziękuję. Zawziąłem się, że coś z nim zrobię :)I jeszcze coś. Pali ok 5l więc tyle, ile powinien. Niestety pali za full mocy, a daje jakąś połowę albo i nie :P Edytowane 15 Września 2013 przez bartosz92 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Być może że jest źle ustawiony rozrząd, wtedy muł niesamowity. Zawory do sprawdzenia, no i test sprężania również do sprawdzenia, nawet kopiąc kopką w jakimś motocyklu myślisz że ma kompresje a po wkręceniu manometru lekkie zdziwienie. Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartosz92 Opublikowano 15 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Być może że jest źle ustawiony rozrząd, wtedy muł niesamowity. Zawory do sprawdzenia, no i test sprężania również do sprawdzenia, nawet kopiąc kopką w jakimś motocyklu myślisz że ma kompresje a po wkręceniu manometru lekkie zdziwienie. On praktycznie nie ma komory spalania, tak miarkuję że jakby był całkiem przestawiony to raczej by nie uniknął kolizji tłoka z zaworem :) No ale nie wiem, dzięki w każdym razie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 1 ząbek wystarczy na 1 garze by wyrządzić ogólne zamulenie w jednostce. Przy 1 ząbku nie spotka się zawór z tłokiem. Druga sprawa zaniedbane luzy zaworowe, powypalane gniazda zaworowe, przedmuch na uszczelce pod głowica, mogą doprowadzić do takich sytuacji jakie ty masz. Ostatnia opcja egzemplarz zblokowany, lecz w gaźnikach masz syf dlatego Ci na wolnych nie pracuje. Co rozumujesz że świece są ładne ? jaki mają kolor elektrody oraz porcelanka?Jeśli nowe świece wcześniejszy właściciel wkręcił, odpalił motor i zgasił to już mogą ale "nie muszą" być na śmietnik ponieważ nie wygrzały się. Wkręć z innego motocykla sprawdzone używane świeczki i zrób jazdę testową. Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartosz92 Opublikowano 15 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 (edytowane) 1 ząbek wystarczy na 1 garze by wyrządzić ogólne zamulenie w jednostce. Przy 1 ząbku nie spotka się zawór z tłokiem. Druga sprawa zaniedbane luzy zaworowe, powypalane gniazda zaworowe, przedmuch na uszczelce pod głowica, mogą doprowadzić do takich sytuacji jakie ty masz. Ostatnia opcja egzemplarz zblokowany, lecz w gaźnikach masz syf dlatego Ci na wolnych nie pracuje. Co rozumujesz że świece są ładne ? jaki mają kolor elektrody oraz porcelanka?Jeśli nowe świece wcześniejszy właściciel wkręcił, odpalił motor i zgasił to już mogą ale "nie muszą" być na śmietnik ponieważ nie wygrzały się. Wkręć z innego motocykla sprawdzone używane świeczki i zrób jazdę testową. To są fotki jednej ze świec które dostałem od poprzedniego właściciela(mówił, że mechanik wkręcił nowe, a te wykręcił) Edit:aha, nie mam dostępu do innych świec, chyba, że kupię :) zresztą świece chyba nie mogą być powodem aż TAKIEJ straty mocy Edytowane 15 Września 2013 przez bartosz92 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Ha! byś sie zdziwił :) Robiłem jakiś czas temu DRZ400SPo remoncie wszystko cacy chodzi jak należyPo jakimś czasie dzwoni klient i mówi że motor nie ma siły jedzie jakby miał 10 koni.Uno momento suzuki jest u mnie na warsztacie odpalam motocykl slabo wkreca sie na obroty.Odkrecam swiece (zalozona byla po remoncie irydowa) wkrecam z polki nowa ngk odpalam i co?DRZ zapierdziela tak jak powinna. Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartosz92 Opublikowano 15 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 (edytowane) Ha! byś sie zdziwił :) Robiłem jakiś czas temu DRZ400SPo remoncie wszystko cacy chodzi jak należyPo jakimś czasie dzwoni klient i mówi że motor nie ma siły jedzie jakby miał 10 koni.Uno momento suzuki jest u mnie na warsztacie odpalam motocykl slabo wkreca sie na obroty.Odkrecam swiece (zalozona byla po remoncie irydowa) wkrecam z polki nowa ngk odpalam i co?DRZ zapierdziela tak jak powinna.O stary, przywróciłeś mi wiarę w to padło ;) Pokombinuje, może jeszcze dojeżdżę sezon do końca jak człowiek a nie jak na 125 :) Edytowane 15 Września 2013 przez bartosz92 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fedek Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 witam,posiadalem ten model przez 3 lata w poczatku latach 91-94 ,tez z rocznika 84,kupiony z przetargu bardzo zaniedbany,ale doprowadzilem go do stanu bdb,ja nie wykluczalbym wlasnie gaznikow,sam skladajac gazniki popelnilem blad przy skladaniu membram gaznikowych i mialem wlasnie taki efekt jak ty,mol nisamowity i nie chcial sie wkrecac w obroty podczas jazdy ,natomiast na postoju reagowal prawidlowo,ten motocykl po dobrym wyregulowaniu i pelnej sprawnosci jast naprawde jadowity i 500 setki beda mialy z nim problem,proponuje zaczac od gaznikow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartosz92 Opublikowano 24 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 witam,posiadalem ten model przez 3 lata w poczatku latach 91-94 ,tez z rocznika 84,kupiony z przetargu bardzo zaniedbany,ale doprowadzilem go do stanu bdb,ja nie wykluczalbym wlasnie gaznikow,sam skladajac gazniki popelnilem blad przy skladaniu membram gaznikowych i mialem wlasnie taki efekt jak ty,mol nisamowity i nie chcial sie wkrecac w obroty podczas jazdy ,natomiast na postoju reagowal prawidlowo,ten motocykl po dobrym wyregulowaniu i pelnej sprawnosci jast naprawde jadowity i 500 setki beda mialy z nim problem,proponuje zaczac od gaznikowWczoraj jeszcze nad nim kminilem. Odkrylem cos zaskakującego. Każdy gaźnik ma 3 śrubki. Żeby najlepiej zobrazować sytuacje, opisze to tak. W jednym gaźniki nie ma śrubki nr1, natomiast w drugim nie ma śrubki nr 2. Zrobiłem z nitów i izolacji korki do tych dziur żeby chociaż powietrza nie ssal tamtedy ale nic to Nie dało. Te śrubki regulacyjne maja dość skomplikowany profil no i mam problem, bo gdzie cos takiego dostać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 Wczoraj jeszcze nad nim kminilem. Odkrylem cos zaskakującego. Każdy gaźnik ma 3 śrubki. Żeby najlepiej zobrazować sytuacje, opisze to tak. W jednym gaźniki nie ma śrubki nr1, natomiast w drugim nie ma śrubki nr 2. Zrobiłem z nitów i izolacji korki do tych dziur żeby chociaż powietrza nie ssal tamtedy ale nic to Nie dało. Te śrubki regulacyjne maja dość skomplikowany profil no i mam problem, bo gdzie cos takiego dostać? "kminić" możesz całą zimę ale bez serwisówki i odrobiny wiedzy z dziedziny mechaniki motocyklowej masz marne szanse na naprawienie tego problemu Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartosz92 Opublikowano 26 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 (edytowane) "kminić" możesz całą zimę ale bez serwisówki i odrobiny wiedzy z dziedziny mechaniki motocyklowej masz marne szanse na naprawienie tego problemuPreferuję najpierw samemu możliwie jak najlepiej na własne możliwości go poznać, a dopiero potem oddać do mechanika. Chociażby dlatego, żeby debila ze mnie nie zrobił i nie skasował za dużo np. za coś, co jest sprawne :) Jestem świadom tego, co napisałeś ale mimo wszystko dzięki za radę ;) Edit:Poza tym oddać zapłacić i jeździć to nie wszystko. Ja jestem bardzo ciekaw tego wszystkiego :) Edytowane 26 Września 2013 przez bartosz92 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 Tylko nie raz taka nauka co i jak działa i po co jest w moim moto przekłada się na to że mechanik więcej woła zapłaty za usługe dlaczego ? a dlatego że gaźniki są rozregulowane brakuje oringów brakuje podkładek itd itp. Jak mam na warsztacie sprzęt stary ale nie styrany lub nowy i nikt nie wkładał łap tam gdzie nie trzeba to biorę połowę tego co mam na cenniku. Aż przyjemnie się pracuje przy takich sprzętach. Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartosz92 Opublikowano 27 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Tylko nie raz taka nauka co i jak działa i po co jest w moim moto przekłada się na to że mechanik więcej woła zapłaty za usługe dlaczego ? a dlatego że gaźniki są rozregulowane brakuje oringów brakuje podkładek itd itp. Jak mam na warsztacie sprzęt stary ale nie styrany lub nowy i nikt nie wkładał łap tam gdzie nie trzeba to biorę połowę tego co mam na cenniku. Aż przyjemnie się pracuje przy takich sprzętach.Okej, dzięki za rady :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartosz92 Opublikowano 5 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Okej, dzięki za rady :)Jak na razie zrobiłem moda DIY(z gługopisu igły i izolacji) do gaźnika i zyskał trochę mocy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Jak na razie zrobiłem moda DIY(z gługopisu igły i izolacji) do gaźnika i zyskał trochę mocy :) a może napiszesz to w naszym języku ? :banghead: :banghead: :banghead: Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi