k o b 22 Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Cześć,założę nowy temat bo jest coś chyba większego. Leje się benzyna z tego lewego odpowietrznika https://lh3.googleusercontent.com/-sjWylBT4A0E/UhzBge6SgZI/AAAAAAAAAy0/nzVTkdCPOZk/w679-h905-no/IMG_20130827_170944.jpghttps://lh3.googleusercontent.com/-jIEnVOJpezA/UhzBoTu2fVI/AAAAAAAAAy8/vj8bxjWlmyo/w679-h905-no/IMG_20130827_170939.jpg Przewody niby nie wyglądają na uszkodzone, ale zaraz je sprawdzę pod względem szczelności. W manualu jednak, na te odpowietrzniki nachodzą przewody, u mnie ich nie ma. Czy one gdzieś nachodzą czy tylko są puszczone luzem do ziemi? Czy przez ich brak może lać się benzyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Problem nie jest poważny.Jeśli dobrze zorientowałem się na zdjęciu, to są przewody odprowadzające rozlaną benzynę z okolic wlewu paliwa i być może jeden z nich to też odpowietrzenie. Przewody muszą tam być i powinny być poprowadzone luzem do najniższego punktu motocykla z dala od ukł.wydechowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k o b 22 Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Lałem benzynę i próbowałem przedmuchać kompresorem. Przewody w baku wydają się być szczelne. Założę bak i założę na próbę jakieś przewody i sprawdzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Jak założysz przewody to dalej będzie ciekło tylko że przewodami :). Te króćce są wkręcane z tego co widzę to pewnie są pod nimi jakieś uszczelki. Może trzeba wymienić... Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k o b 22 Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 (edytowane) hmm, ale jak leję tak 10-12L to jest dobrze, nic nie cieknie. Jak naleję więcej albo do pełna to dopiero wtedy. Są tam jakieś uszczelki, ale gdzie takie kupić i jak to wymienić. Po za tym, te króćce czy co to jest, przypadkiem nie wchodzą w ten plastikowy przewód w baku? Przez te uszczelki chyba może się tylko lać gdy w przewodzie jest benzyna. Edytowane 27 Sierpnia 2013 przez k o b 22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Hmm, skoro tak to obstawiałbym że jeden z tych przewodów w baku jest uszkodzony na takiej wysokości że jak jest pełno to cieknie a jak zejdzie poniżej tego poziomu to przestaje. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regis70 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Może zbyt dosłownie traktujesz powiedzenie "zalać pod korek" ? Te przewody służą do tego żeby się nimi wylewał nadmiar paliwa, więc jak nalejesz za dużo to się którędyś musi wylać.Praw fizyki pan nie zmienisz....Tylko zazwyczaj na tych króćcach są założone wężyki idące pod spód moto i nawet jak coś z nich delikatnie poleci to się tego nie zauważa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k o b 22 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 (edytowane) Praw fizyki, ale 12L tylko w baku gdy bak ma 18L? Wiem kiedy powinno się wylewać i na pewno nie po takiej ilości gdy motocykl stoi pionowo. Z forum triumpha: I had this EXACT issue on my tank - older generation but the very same symptom, it only leaks when above a certain level of fill. And similarly, as you use fuel, once it drops down below a certain level the leak stops. The problem was a small pin-hole leak through the tube itself that runs through the tank (like in your picture);the Fuel just leaks directly into the Tube through the hole. - the solution was to coat the tube with a fuel-resistant epoxy. As did I, but almost at the top of the tube. look for a discoloration on that tan tube. I managed to access it through the fuel pump plate and rough it up pretty well with course sandpaper before epoxying. Have not had a problem for two years. Thanks DEcosse. Tylko niby ja te rurki sprawdzałem... hmmm Może zrobiłbym taki płaszczyk otulający, tylko gdzie znaleźć taką żywicę? Te węże w środku baku są ok, zalałem po malutki pod sam korek, tak żeby benzyna nie dotykała tego plastiku i nic nie cieknie. Wystarczy jednak że poruszę motocykl i już zaczyna się lać i to nie mało. Problemem jest chyba korek i ten plastik w środku https://lh6.googleusercontent.com/-Kt81wGnCne4/Uh4om1qbIqI/AAAAAAAAAzM/S3VdEx9h-ic/w1207-h905-no/IMG_20130828_183457.jpg Sprawdziłem jak jest moim starym motocyklu i jeżeli korek jest zamknięty to benzyna nie ma prawa i nie dostaję się do środka tak żeby spływać (swoją drogą, w starym jest ten spływ do środka baku..). Na zdjęciu widać odpowietrznik ten bliżej dołu, a za śrubą mocującą jest odpływ benzyny.Zastanawiam się czy korek jest nieszczelny, czy może brakuje jakiś uszczelek? Po odkręceniu korka wraz z tym mocowaniem jest jeszcze ten wewnętrzny plastik i on nachodzi bezpośrednio na bak beż żadnych uszczelek. Może ktoś kto ma triumpha mógłby ściągnąć to wszystko i zobaczyć jak to wygląda? Przecież to bez sensu żeby benzyna się tam dostawała i tym bardziej wylewała :/ Edytowane 28 Sierpnia 2013 przez k o b 22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 To raczej ten oring wokół mechanizmu zapadkowego nie uszczelnia dokładnie. Masz rację że benzyna nie powinna się dostawać tam przy zamkniętym wlewie. Ten odpływ ma tylko odprowadzić nadmiar benzyny podczas tankowania. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k o b 22 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Zdemontowałem korek raz jeszcze i na to wygląda, że ta uszczelka przepuszcza. Tylko gdzie taką kupić albo jak to uszczelnić. Muszę znaleźć jakiś schemat tego całego wlewu bo wydaje mi się, że brakuje tam jeszcze czegoś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k o b 22 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 Niestety serwis nie odpowiedział na moje pytanie odnośnie uszczelki korka wlewu. Podejrzewam jeszcze drugą opcję, do baku jest przykręcany na śrubach element plastikowy razem z korkiem (na zdjęciu zaznaczony na czerwono http://oi60.tinypic.com/16242mh.jpg). Pomiędzy tym plastikowym wlewem, a fizycznie samym bakiem nie ma żadnej uszczelki. Ba, otwór baku jest troszeczkę większy od tego przykręcanego elementu. Możliwe że pod ten element plastikowy dostaje się benzyna i wylewa poprzez odpowietrznik. Mógłby ktoś sprawdzić u siebie czy nie powinna być tam jakaś uszczelka? Jak mógłbym spróbować uszczelnić połączenie baku i tego elementu oraz jeszcze uszczelkę przy korku?Trochę irytuje mnie benzyna na spodniach i tankowanie maks 12L... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiniuFF Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 Jak będę przy motocyklu to sprawdzę. Z tym że może to być dopiero w next weekend, motocykl garażuję w innym miejscu niż mieszkam. Cytuj --->Suzuki SV 650-->Yamaha FZ1s--Triumph Speed Triple 1050 --> Yamaha MT 09http://www.trasser.pl/ aplikacja mobilna http://szkoleniemotocyklowe.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k o b 22 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 Ok, dzięki. Jeszcze lód mnie trzyma w garażu, ale do wiosny chciałbym się z tym uporać ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.