Skocz do zawartości

Bardzo głośne stuki w silniku HONDA VTR


VTR1000F
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem w moja hondą, silnik bardzo głośno stuka, w całym zakresie obrotów, jak by ktoś walił w dekiel, silnik nie ma problemów z wkręcaniem się na obroty itp.

Link do filmiku na którym słychac stuki: http://www.youtube.com/watch?v=e4TEJBqFuHw&feature=youtu.be

Jak ma ktos pomysł co to może tak dudnić to byłbym wdzięczny za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze kolektory są dobrze przykręcone do głowic?

Dla mnie to brzmi jak tłok uderzający o głowicę...czyli panewki się skończyli ewentualnie coś w cylindrze.

Tak czy owak do rozbiórki.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jak by tłoki uderzały w głowicę to było by to słychać przy ręcznym kręceniu wałem? Bo jak kręce to jest ciuchutko nic nie stuka nic nie puka i nie blokuje, a po odpaleniu tak jak na załaczonym obrazku. Właśnie dlatego silnik nie lezy jeszcze na stole, bo nie chciałbym na marne odwalić tyle roboty

Edytowane przez VTR1000F
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jak by tłoki uderzały w głowicę to było by to słychać przy ręcznym kręceniu wałem? Bo jak kręce to jest ciuchutko nic nie stuka nic nie puka i nie blokuje, a po odpaleniu tak jak na załaczonym obrazku. Właśnie dlatego silnik nie lezy jeszcze na stole, bo nie chciałbym na marne odwalić tyle roboty

Jak będziesz kluczem czy ręką kręcił to nic nie będzie stukać.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręcasz świece zapłonowe i kręcąc wałem ustawiasz tłok kilkanaście stopni po GMP a następnie w otwór świecy wkładasz pręt np. 8mm i gwałtownie uderzasz w denko tłoka z ręki.

Jeżeli skończyła się panewka usłyszysz stuknięcie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jednak panewka, opiłków w oleju nie było. Pytanie do fachowców, czy naprawdę nie w chodzi w grę szlifowanie wałów itp? Kto mógłby mi sprawdzić główne podpory wału,moż ektoś zna jakieś zakłady? może jeszcze jednak coś da się z tego wyrzeźbić? Silnik naprawde brzytewka, kupiłem go z takim ryzykiem że coś może być nie tak, podobno miała być głowica uszkodzona więc zaryzykowałem, cylindry w ogóle nie zużyte aż się błyszczą jak lustro, progów brak. Podobno usterka się stała po 5 letnim postoju motocykla. Np co myślicie o tym żeby kupic cały kompletny wał z korbami panewkami na korby i główne podpory np jak to http://allegro.pl/honda-vtr-1000-fire-storm-97-06r-wal-kompletny-i3481288892.html

Edytowane przez VTR1000F
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Piotrze, w innym temacie powiedział Pan, że jeżeli panewki na głównych podporach wału nie dostały, jest jeszcze możliwość naprawy, Czyli zmiana wału, dobór panewek itp. Czyli jeżeli znalazł bym w okolicy jakiegoś dobrego mechanika motocykoowego to mam jakieś szanse na zrobienie tego silnika tak żeby nie posypało mi się po 100 km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz takiej szansy. Szukaj drugiego pieca jeśli nie chcesz popełnić błędu jaki wielu popełniło.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Piotrze, w innym temacie powiedział Pan, że jeżeli panewki na głównych podporach wału nie dostały, jest jeszcze możliwość naprawy, Czyli zmiana wału, dobór panewek itp. Czyli jeżeli znalazł bym w okolicy jakiegoś dobrego mechanika motocykoowego to mam jakieś szanse na zrobienie tego silnika tak żeby nie posypało mi się po 100 km?

 

 

Masz rację, tak napisałem ale należy spełnić kilka warunków.

Zakupić pewny nie uszkodzony wał korbowy

Zakupić fabrycznie nowe panewki zgodne z tabelą luzów

Zakupić fabrycznie nową pompę oleju

Zakupić komplet uszczelek na cały silnik

Sprawdzić stan zaworów i ewentualnie je wymienić

a potem poprawnie to wszystko zmontować sprawdzając w międzyczasie bardzo dokładnie luzy na panewkach.

W sumie doliczając robociznę mechanika kwota przekroczy na pewno koszty zakupu używanego silnika

Odpada szlifowanie wału, dorabianie panewek, regeneracja pompy oleju, dorabianie u rzemieślnika uszczelki pod głowicę i wiele innych patentów stosowanych w naszym kraju.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...