przemorr Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Witam! Jest to mój pierwszy post na tym forum więc witam serdecznie wszystkich! Na początku zaznaczam, że szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem takiego który rozwiałby moje wątpliwości. Otóż, przymierzam się do kupna crossa, wiele czytałem na temat serwisu owych motocykli i kosztach związanych z ich utrzymaniem, ale dopiero zaczynam przygodę z tym sportem i chciałbym się dowiedzieć paru rzeczy od doświadczonych osób, czy konieczny jest zmiana np tłoka, zaworów co sezon? Zdaje sobie sprawę z regulacji zaworów, zmiany płynów eksploatacyjnych, ale czy konieczne będą w/w czynności u niedoświadczonego kierowcy jeżdżącego 1, 2 razy w tygodniu.Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję za udzielenie jakichkolwiek informacji.Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilant Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 a dlaczego 4t? polecałbym zacząć od 125 2t, niższe koszty utrzymania, a na początek w zupełności wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 bo fajniej pierdzi i lans większy i ma pierdolnięcie :D to samo słyszę jak usiłuje namówić lokalną biedote na dt/crm zamiast styranego lc4 czy zajechanej xl/xr.... http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/158645-wybor-pierwszego-motocykla-crossenduro/ +kilka stron tematu co kupić co wybrać -z 10 ostatnich styknie na odpowiedź na większość pytań..... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemorr Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 rozmawiałem z kilkoma mechanikami i mówili, że 4t jest jednak hm '' praktyczniejsze '' pod względem utrzymania, że są żywotniejsze, i jednak te minimalne mniejsze spalanie. powiedziano mi również że 4t będzie bardziej przewidywalne, co chyba jest prawdą bo 4t ciągnie od samego dołu.michoa - dziękuję bardzo za link!Link michoa dał mi do myślenia jednak dalej nie potrafię zadecydować więc bardzo proszę o pomoc w wyborze, 125 w 2t czy 250 w 4t, dodam, że jeździć będę bardziej w lasach, polach, czasem jakaś żwirownia. Wybierałem pomiędzy Honda Crf 250 ( ze względu tańszych części) Yamaha YZF 250, a w 2t myślałem o modedlach cr 125 i yz 125. Poszę o pomoc doświadczone osoby, a najlepiej jeżdżące na owych sprzętach ;)Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 (edytowane) zmień mechanika albo niech oni zmienią dilera zanim zrobicie komuś krzywdę :D od kiedy cross 4T wychodzi taniej od 2T ?? co z tego że 4T jest minimalnie żywotniejsze jak koszta remontu są razy 3 , części są też droższe..... crossowa 250 4T to najdroższy w utrzymaniu sprzęt na ziemi-owszem jeździ się świetnie bo jest lekka i mocna, ale silnik jest kosmicznie wysilony i wymaga bardzo troskliwego i kosztownego serwisu....... stosunkowo najtańsza w utrzymaniu jest 250 2T mimo spalania , bo mocy po dostatkiem i amator najrzadziej (jak na crossa ) zagląda do silnika, tylko że jest bardzo trudna do ogarnięcia szczególnie dla świeżaka który niczym nie jeździł....... spalanie to jest najmniejszy koszt w tych maszynach, jak tak liczysz koszty to naprawdę daruj sobie crossa.......... mnie to się szczerze wydaje że rozmawiałeś z jakimiś wiejskimi magikami od spawania wydechów w golfach 2 od turasów, co nie odróżniają crossa od enduro , bo jest taka urban legend że 4T jest tańsze jeśli chodzi o enduraki szczególnie starsze i jest to prawda dopóki nie trzeba w tym 4T zrobić remontu :D..... 2T w offroadzie zawsze jest tańsze -wydaje się droższe bo spalanie ma zabójcze (dt 125 pali więcej niż xr600 w tak samo ciężkim terenie a ma prawie 2x mniej mocy ) ale spalanie to naprawdę niewielka część kosztów....... generalnie stary naprawdę jeszcze poczytaj bo piszesz takie bzdury że włos się na głowie jerzy , a wszystko naprawdę jest w internecie, lektury na godziny...... po co ci od razu cr125 jeździłeś w ogóle czymkolwiek ?? ostro ale zadajesz nieziemsko laickie pytania na każde z nich jest odpowiedź na forum wystarczy tylko poczytać :D Edytowane 22 Sierpnia 2013 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szajba1977 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 jwśli hodzi o naprawy w skali całego roku to 2t i 4t są podobne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.