Skocz do zawartości

Wystrzał opony - jak reagować?


lr1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja miałem wystrzał przedniej opony przed skrzyżowaniem. Podejrzewam, że wada fabryczna albo coś. Podczas hamowania podbiło mi przednie koło na progu po frezowaniu asfaltu. Właściwie nic wielkiego, tyle że gdy w następnej sekundzie pochyliłem do zakrętu, przednie koło gwałtownie odfrunęło w lewo, a ja wypierniczyłem się na prawy bok. Po pozbieraniu się z asfaltu odkryłem rozerwanie tuż nad połączeniem bieżnika z bokiem opony. Na szczęście obyło się niemal bez strat, bo prędkość minimalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega dawno temu na ZZR przekroczył indeks prędkości przedniej opony co skończyło się odklejeniem opony od felgi i szybkim ale na szczęście nie gwałtownym zejściem z niej powietrza. Jechałem wtedy za nim. Motocykl zrobił się niestabilny, a jak kolega zamknął gaz wpadł w powoli rozkręcającą się shimme. Tylko jakimś cudem utrzymał się na moto aż do momentu gdy prędkość spadła na tyle, że shima sama ustała i zamieniła się w rodeo z podskakującym przodem bez powietrza. Na szczęście droga była prosta, dwupasmowa i szeroka ... niemiecka autostrada - wiadomo. Opona nie miała uszkodzeń, wentyl po kontrolnym napompowaniu trzymał ciśnienie. Dłuuugo dochodziliśmy co się tak naprawdę stało. Sprawa z indeksem się wydała dopiero po kilku dniach jak kolega postanowił dla spokoju zmienić tą oponę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sądzę ...

Jak się zastanowić to równie dobrze mógł się sam zaworek otworzyć od siły odśrodkowej ... ale opona miała index H, a my lecieliśmy trochę szybciej jak 210. Zaworek po tej przygodzie działał prawidłowo. Kolega dopchał moto do pobliskiej stacji i tam po napompowaniu wszystko było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam SzPanów :)

Przeczytałem kilka wątków na Forum, ale nie do końca znalazłem odpowiedź na nurtujące mnie pytanie.

Mianowicie jak reagować i jak się bronić przed glebą przy tylnym kapciu.

Warunki brzegowe - motocykl zabytkowy mocno załadowany turystycznie, opony dętkowe, prędkości 60 - 90 km/h.

Trafiło mnie kilka takich przypadków. Pierwszy raz daaawno temu, zeszło powietrze z tyłu i zaczęło mnie wozić. Ponieważ opona to był stary twardy dobry Degum to na bujaniu się skończyło. Drugi raz było lekko z górki, dwupasmówka przed Nowym Targiem, około 70 km/h. Trochę mnie to zaskoczyło, ale starając się utrzymać najmocniej kierownicę jak tylko mogłem, bez gazu, mocno "meandrując" jakoś wytraciłem prędkość i nie zaliczyłem. W tym roku prosta droga, ostry asfalt w Szwecji, prędkość może ponad 80, jakoś dawałem radę do 50, ale potem już nie. Straty nie duże - klamka sprzęgła, zeszlifowane 20% podnóżka, oszlifowany kufer, niestety zerwane szprychy, koło w chińskie osiem :blush: . Daliśmy radę nieco naprostować, uzupełnić szprychy i pojechaliśmy dalej. Po około 800 km przypadek się powtórzył, ale była mniejsza prędkość i próbowałem za każdym razem, jak kółko chciało mnie wyprzedzić, dawałem krótko gazu i wtedy się prostowałem, znów koło w bok, ja znów gazu i znów na prosto. Tym sposobem wytracając prędkość nie wyglebiłem. We wszystkich tych wypadkach powodem najprawdopodobniejszym było pęknięcie dętki - za każdym razem innej - nawet grubaśna z enduro nie dała rady. Zaznaczam, że szprychy nie przebijały dętki, wentylki trzymały, tylko ta guma jakaś taka :banghead:

Chętnie posłucham wszelkich porad, jak się bronić w takim wypadku

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...