Skocz do zawartości

MZ 250 pare niedociągnięć..


jumpersss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.. Mam pare problemów na które nie znalazłem odpowiedzi lub są one niejednoznaczne...

 

Sprzęt to MZ ETZ 150 z silnikiem od 250...

 

1. strasznie ciężko wyczuć luz. Czyżby trzeba było zakupić czujnik luzu.? Tylko gdzie i jak go zamontować

 

2. sprzęgło... linka przy pokrywie jest luźna... przy jeździe nie ma problemów ze sprzęgłem bo chyba pomagają przy tym wibracje, ale gdy stoi to żeby czasami wrzucić na luz sprzęgło tak jakby wyskakuje i muszę poruszać linką przy pokrywie aż zaskoczy w taki ząbek i usztywni linke.. co tutaj muszę zakupić aby było bezproblemowo.?

 

3. Duże spalaie.. czytałem o tym na forach ale właśnie na to nie ma jednoznacznej odpowiedzi.. ja tyle wiem że zalewa świecę co jakiś czas... wyciągam ją cała czarna i umazana tak jakby w benzynie.. Co tutja należy wymienić.? bo moim zdaniem za dużo ciągnie powietrza i paliwo się marnuje...

 

4. Za szybkie rozładowywanie akumulatora... Wczoraj dłubałem przy kierunkach bo nie bło lewych okazały się zaśniedziałe wtyki.. no ale wyłączyłem ze stacyjki.. kluczyki do kieszeni a dzisiaj nie odpala na kopa ani nie świeci czerwona dioda.. do tego problemem było rozbujanie go.. bo tak jakby coś przerywało dostarczanie paliwa i jechał nie powiem ale 2 sekundy jazdy 2 sekundy odcięcie paliwa..

 

Byłbym rad gdyby ktoś poratował gościa który z tym motocyklem zaczyna przygodę.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi , w którym momencie klamki jak puszczasz sprzęgło, to w którym momencie zaczyna ruszać, czy też może ciągnie lekko?

myślę że sprzęgło to kwestia regulacji jest..

podobnie ze spalaniem, dużo pali, zalewa świece, zmniejsz dawke paliwa, iglica w dół, zapinka na wyższy rowek! jak ciągnie za dużo powietrza, to nie więcej pali tylko mniej, silnik inaczej, brzydko pracuje jakby chciał a nie mógł, świeca jest bardzo jasna czasami nawet taka prawie biała, mogą być takie odpryski na świecy i silnik ma nie odpowiednie smarowanie i może się zatrzeć, u Ciebie jest odwrotnie, świeca czarna i zalewa.

Powiedz jeszcze jaki masz punkt wyprzedzenia zapłonu?

ładowanie jest najczęściej spowodowane starym regulatorem mechanicznym, ale powiedz mi kiedy, przy jakich obrotach zaczyna świecić się kontrolka ładowania. Jak masz miernik zmierz napięcie na akumulatorze. sam miałem problem z ładowaniem w ETZ 150, powodem był reg. mechaniczny który wymieniłem na elektroniczny, koszt 30 zł około, tutaj masz mój temat z moim problemem, może okazać się pomocny

http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/158593-ladowanie-mz/

 

ps. w jakim stanie masz szczotki w alternatorze?

Edytowane przez kilant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęgło.. regulowałem je tutaj przy pokrywie i to mówię.. ono chodzi tam i by było ale jak już robić to dobrze.. po prostu przy jeździe nie odbija więc musisz między palce i robić za odbijak... ale działa ładnie ok.. ale kiedy stoi to zrzucasz biegami ale czasami coś "odskoczy" w sprzęgle linka się luzuje i jest tak jakby cały czas zaciągnięte.. wtedy muszę się schyli do pokrywy poruszać linką.. jeszcze co ciekawe ona nie jest sztywno domocowana do pokrywy w czasie jazdy i gdy zaskoczy to tak ale właśnie wtedy kiedy się poluzuje to tak z 2-4cm możesz ją wyciągnąć i wtedy ruszasz na wszystkie strony aż zaskoczy i nagle zaciąga linke na ciasno do pokrywy i masz dobre sprzęgło..

 

świeca... zalewa ją.. od niedzieli i przejechanych około 150-200km zalało ją już 2 razy.. jest cała czarna na gwincie i w dół więc tutaj chyba bezproblemowo oprócz jej zalewania.. a mokra jest już poza gwintem jak wychodzi z cylindra...

 

punkt wyprzedzania zapłonu... zielony w tym jestem...

 

znaczy tak teraz przemyslałem sprawe skontaktowałem się z kumplem i chyba to jest wina akumulatora bo wczoraj mówie wkładasz kluczyk rpzekręcasz wszystko świeci.. nie odpalony motor kierunki, światła te sprawy jest dzisiaj zachodzę ja przekręcam kluczykiem ni hu hu.. na popych go i wtedy właśnie tak raz łapał i ciągnął raz gasł i tak kilometr jazdy.. teraz podrzuciłem akumulator pod prostownik zobaczymy co będzie.. jeszcze tylko problem spalania i sprzęgła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

punkt wyprzedzenia zapłonu to jest wtedy kiedy przeskakuje iskra na świecy i ta iskra powinna być 2,5mm przed GMP czyli przed górnym martwym punktem, czyli jak tłok będzie na samej górze, wtedy cofamy go o 2,5mm w dół i ma być iskra, ustawiamy to za pomocą przerywacza, pod prawym deklem silnika dokładnie opisana regulacja zapłonu jest napewno gdzieś, poprostu wpisz w google a znajdziesz.

Próbowałeś regulować gaźnik? mówię o iglicy,

musisz kombinować, zmień świece, zmień położenie iglicy, tak jak napisałem poprzednio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyregulować zapłon,jest jeden temat wyżej.

Opisane "łpoatologicznie" - raczej nie będziesz miał problemów.

Sprawdź też linkę sprzęgła - czy lekko chodzi, nie zacina się w pancerzu, nie ma zadziorów (naderwanych pojedyńczych drucików)

czy tez nie jest załamana.

O regulacji gaźnika, stanie akumulatora i ładowaniu już nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę kolego, że masz niedaleko do mnie (około 30-35km), wiec jeżeli nie dasz rady Sobie sam, to raczę pomocą. Sprzęgło może mieć już wyjrobione łożysko oporowe i docisk przeskakuje po ślimacznicy regulacyjnej.Problemy ze znalezieniem luzu są związane ze sprzęgłem. Jeżeli ono nawet delikatnie ciągnie, to luzu już nie znajdziesz, chyba, że kiedy moto jeszcze się toczy na kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba bd musiał wyregulwoać iglicę.. przejechałem 60km i zjadło 5l... to wychodzi 8/9 na 100.. maskara... gdzie przy tych 5 powinienem przejechać te 80/90

 

 

PS. Ciężko będzie wymienić uszczelkę tłoczka pompy.? bo Dzisiaj przejechałem się.. i coś kapie mi na nogę patrze olej.. ale skąd.? i zauważyłem że prawdopodobnie z tłoczka się leje..

Edytowane przez jumpersss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Polecam ustawić zapłon 3 mm przed GMP. Mieści się w zaleceniach fabrycznych a teraz paliwo lepsze. Kiedyś do ETZ 250 fabryka zalecała liczbę oktanową 88 a teraz jest powszechne 95. Trzeba tylko najpierw dobrze ustawić przerwę (stan przerywacza - platynek) bardzo istotny , przerwa 0,3 mm.

Ja ustawiam na czyjnik zegarowy, ale suwmiarka i lampka kontrolna (zdjąć bak) też wystarczy.

 

Powodzenia!

Andrzej

Edytowane przez SHL 04
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapłon dla etz 250 to 2,5mm dla 251 to od 2,5 do 3mm, ale może te oktany jakąś różnice robią

z pompy może lecieć płyn hamulcowy nie olej i raczej łatwo wymienić ale może dalej ciec

zabierz się za regulację gaźnika,

jaką masz kompresję w cylindrze? cieżko kopać czy tłok łatwo się porusza? może tłok do wymiany a cylinder do szlifu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A więc sprawa ma się tak.. przyszły uszczelki.. zadowolony wymieniłem i co dziwne dalej się leje i to masakrycznie.. ;/ a może to jest po prostu problem bo za mało płynu hamulcowego.? Bo nie powiem ale ledwo go widać w pompie kiedy odkręcę nakrętkę górną.. :D ale wtedy kiedy jest dużo to ucieka górą..

 

A gaźnik... dzisiaj rozkręciłem iglicę dałem na ząbek wyżej.. była na przedostatnim teraz jest na ostatnim.. :)

 

A kopniak.. jak jest zimna pali za 2 razem to chyba nie jest źle.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, jeśli chodzi o Twój problem ze sprzęgłem, jak wyżej ktoś napisał, że może to być łożysko w pokrywie. Spuść olej zrzuć pokrywe i zobacz jak pracuje sam mechanizm sprzęgła, bo jest bardzo prawdopodobne że łożysko masz zatarte. Ja miałem już na wykończeniu to sprzęgło na klamce przeskakiwało jak powoli wciskałem.
Co do spalania, wyczyść gaźnik przedewszystkim, zerknij w googlach na tym Twojego gaźnika czy masz dobrze poziom paliwa ustawiony. Ja osobiście najpierw próbowałbym dać zapinkę iglicy na środkowy rowek, śrubkę od powietrza i mieszanki tak jak jest w serwisówce, zaopatrz się w lekture "jeżdżę motocyklem MZ".
Dla 30N2-5 śrubkę od mieszanki wykręcić trzeba o 1 obrót 30N3-1 2,5 obrotu, a powietrza w 30n3-1 nie pamiętam czy było 1,5 czy 2 obroty..
Jak będziesz ustawiał zapłon i bd chciał ustawić tłok na te 2,5mm przed GMP to wałem kręcisz tylko w prawą strone, jak bd miał 2,2 to nie cofaj go tylko robisz kolejny obrót.
Co do pompy hamulcowej, w googlach znajdziesz toturial krok po kroku jak to zrobić. w zasadzie rozbierasz wszystko czyścisz, uważaj szczególnie na uszczelke która tłoczy płyn żeby jej nie zniszczyć, przy wkładaniu zwilż ją płynem. tłoczek w miejscu gdzie pracuje musi być gładziutki, więc papier ścierny np. 1500-2000 czy 2500, jak jest gładki to 2500, polerka pastą i gitarka. Nie kupuj uszczelki na tłoczek tylko na necie znajdziesz wymiar simmeringu który możesz zastosować zamiast tej uszczelki, sam wymieniałem sprawdza się ;).

Jeśli masz stary płyn hamulcowy i chcialbyś go wymienić, to warto zrobić taki zabieg. Zacisk odkręć z lagi, spuść płyn, zalej świeżym, wyciśnij tłoczki, mocno ale żeby nie wyskoczyły, coby nie wyjmować ich całkowicie więc uważaj, tłoczki czyścisz i wciskasz. Przy wciskaniu możesz je zwilżyć płynem hamulcowym, wyciskasz znowu pompą wciskasz spowrotem, i takim wyciskaniu i wciskaniu, płyn w zacisku zmiesza się z starym płynem i brudem, wylewasz wszystko zalewasz świeżym płynem, czynność możesz powtórzyć, zależy jak bd będzie Ci zależało na tym :)
Ja nie chciałem rozbierać zacisku więc zrobiłem tak, u mnie po samym przepompowaniu płynu w zacisku został stary płyn.. jeśli masz wiedze, i kase na ew. wymiane uszczelnień możesz zacisk rozebrać całkowicie ale skoro działa to po co.

 

 

Mam nadzięję że pomogłem :) , mniej lub bardziej :biggrin:

Edit: Panowie 20sekund szukania w googlach.. simmer ma być 10x20x7

Edytowane przez dam92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A więc panowie doszedłem do wniosku zajrzę do gaźnika.. a więc zobaczyłem a tam zapinka rozjechana troszku a iglica to wyjeżdżony rowek że heejj.. no wiec nie wiele myśląc nowa zapinka szukamy allegro jest dobra poszło dzisiaj przyjechała ja teraz do zamontowania a tam co.? iglica nie ma szansy że wejdzie na nią zapinka.. szansa może być jeśli chciałbym wypuklenie między rowkami między zapinkę włożyć może bym jakoś wsadził ale w rowek nie ma szans i rowek za wąski a nawet otworek w zapince za wąski i co teraz spiłować troszkę zapinkę co by weszła w iglicę.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...