unikatowy Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Witam.Drugi sezon użytkuje cbr 600f4 1999r.Ostatnio robiąc standardowy przyegląd motocykla (robie go raz w tygodniu- smarowanie łańcucha, sprawdzenie plynów, stan opon[ciśnienie], światła itd), zauważyłem coś co chciałbym krótko opisać a niestety niepokoi mnie.Motocykl postawiony na stopce (nóżce) centralnej, wbijam pierwszy bieg puszczam sprzęgło i co jakiś czas łańcuch narywa kołem.Tzn wizualnie wygląda to tak jakby łańcuch zwolnił swój ruch i od razu szarpnął aby dalej utrzymać temp z jakim się kręcił. PRzy tym właśnie szarpnięciu można zauważyć że w miejscu gdzie sprawdzam naciąg łańcucha dzieje się coś dziwnego, a mianowicie łańcuch leci w góre po to żeby zachwile wrócił do pozycji która wygląda na naturalną (naciągniętą)Nie wiem jak mogę to jeszcze opisać ale gdyby było to za mało to mogę wrzucić jakiś filmik.Słychać przy tym odglos szarpnięcia przez łańcuch zębatki bądź odwrotnie. Moje pytanie brzmi: czy to może być oznaka zbliżającego się okresu wymiany łąńcucha+zębatek ?Dodam tylko że zauważyłem także że obroty na biegu jałowym skaczą minimalnie powyżeji i poniżej 1tys. obrotów, wiec regulacja wtrysków na 100%. Ale czy to może przekladać się na efekt opisany powyżej ? P.S Jeśli mój opis jest beznadziejny, niezbyt precyzyjny, lub nie wskazujący na jakąś awarie to proszę o zamknięcie tematu. Prosiłbym o udzielanie się w temacie osoby które znają się na mechanice a nie na nabijaniu postów. Ostatnia uwaga: Motocykl oddam do mechanika, natomiast chciałbym się od Was dowiedzieć co to może być, aby wiedzieć z jakimi kosztami muszę się liczyć i dodatkowo dla własnej informacji na przyszłość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
whirl Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Witam.Drugi sezon użytkuje cbr 600f4 1999r.Ostatnio robiąc standardowy przyegląd motocykla (robie go raz w tygodniu- smarowanie łańcucha, sprawdzenie plynów, stan opon[ciśnienie], światła itd), zauważyłem coś co chciałbym krótko opisać a niestety niepokoi mnie.Motocykl postawiony na stopce (nóżce) centralnej, wbijam pierwszy bieg puszczam sprzęgło i co jakiś czas łańcuch narywa kołem.Tzn wizualnie wygląda to tak jakby łańcuch zwolnił swój ruch i od razu szarpnął aby dalej utrzymać temp z jakim się kręcił. PRzy tym właśnie szarpnięciu można zauważyć że w miejscu gdzie sprawdzam naciąg łańcucha dzieje się coś dziwnego, a mianowicie łańcuch leci w góre po to żeby zachwile wrócił do pozycji która wygląda na naturalną (naciągniętą)Nie wiem jak mogę to jeszcze opisać ale gdyby było to za mało to mogę wrzucić jakiś filmik.Słychać przy tym odglos szarpnięcia przez łańcuch zębatki bądź odwrotnie. Moje pytanie brzmi: czy to może być oznaka zbliżającego się okresu wymiany łąńcucha+zębatek ?Dodam tylko że zauważyłem także że obroty na biegu jałowym skaczą minimalnie powyżeji i poniżej 1tys. obrotów, wiec regulacja wtrysków na 100%. Ale czy to może przekladać się na efekt opisany powyżej ? P.S Jeśli mój opis jest beznadziejny, niezbyt precyzyjny, lub nie wskazujący na jakąś awarie to proszę o zamknięcie tematu. Prosiłbym o udzielanie się w temacie osoby które znają się na mechanice a nie na nabijaniu postów. Ostatnia uwaga: Motocykl oddam do mechanika, natomiast chciałbym się od Was dowiedzieć co to może być, aby wiedzieć z jakimi kosztami muszę się liczyć i dodatkowo dla własnej informacji na przyszłośćcbrki przy jezdzie na jedynce bez gazu tak się zachowują, jeśli to jest bardzo uciążliwe to regulacja gaźników - gwałtowne narywanie i odpuszczanie jest spowodowane skokami obrotówp.s w cbr f4 są gaźniki, nie wtryski; po mojemu masz troche za niskie wolne obroty - podkręc do 1,5 tyś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unikatowy Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 (edytowane) za te wtryski to przepraszam. gazniki wiem wiem ;)Podczas jazdy nie jest to zbyt uciążliwe jak dla mnie, jeśli jade z pasażerem jest nieco gorzej.Natomiast regulacja gaźników będzie robiona w zbliżającym się tygodniu więc powinno być lepiej wdłg. Twojej opini.Jeszcze jeno pytanie już odbiegając od tematu łańcucha i szarpnięć.Jaki wpływ ma tłumik na reakcje jakie zachodzą w silniku ? Czy może on powodować rozregulowanie gaźników ?Mam orginalny z hondy, ale podejrzewam nie dużo w nim zostało bo przy zejściu z wysokich obrotów strzela jak wściekły ;/Jeśli chodzi o głośność to nie jest jakaś szczególnie uciążliwa dla otoczenia, ale jeśli chodzi o te strzały to czytałem że negatywnie wpływa to na silnik ;/ Da coś zmienienie paliwa ? obecnie jeżdzę na 95 ;/ Czy poprostu wydech do wymiany ? Ewentualnie jak już wyreguluję gaźniki to czy "strzelający" wydech może mieć wpływ na ponowne pogorszenie się ustawien gaźników ? Edytowane 10 Sierpnia 2013 przez unikatowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Wyciągnięty nierówno łańcuch i wybrane zębatki powodują taki objaw jednak to co zrobiłeś nie jest metodą diagnostyczną i akurat wiele motocykli będzie szarpać kołem na stopkach na jałowym biegu.Proponuję ściągnąć serwisówkę i prześledzić dział o kontroli napędu. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unikatowy Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Wyciągnięty nierówno łańcuch i wybrane zębatki powodują taki objaw jednak to co zrobiłeś nie jest metodą diagnostyczną i akurat wiele motocykli będzie szarpać kołem na stopkach na jałowym biegu.Proponuję ściągnąć serwisówkę i prześledzić dział o kontroli napędu.No to biorę się do dzieła ;) Serwisówka już w dordze ;)Jestem ciekaw co z niej uda mi się odczytać.To co zrobiłem napewno nie jest metodą diagnostyczną i nie zamierzałem sprawdzać w ten sposób łańcucha, ale kiedy zauważyłem to szarpanie zaniepokoiłem się i dlatego tutaj napisałem ;)Odesłanie mnie do serwisówki jest pewnie najodpowiedniejsze ;) Poczytam i dam znać czego się tam dowiedziałem.P.s wyciągnięty nierówno łańcuch i wybrane zębatki- muszę poszukać na forum o co w tym chodzi i przyswoić trochę nowej wiedzy ;)Dzięki za odpowiedzi ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Daj mu lekkie obciążenie tylnego koła podczas pracy w powietrzu (minimalnie koło przez rękawiczkę czy szmatkę "przyhamuj" albo po prostu wciśnij lekko tylny hamulec) i obserwuj, czy nadal będzie skakał :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
whirl Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Daj mu lekkie obciążenie tylnego koła podczas pracy w powietrzu (minimalnie koło przez rękawiczkę czy szmatkę "przyhamuj" albo po prostu wciśnij lekko tylny hamulec) i obserwuj, czy nadal będzieNie polecam - kolega w ten sposób palca stracił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unikatowy Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 No to jutro rano zrobie ten eksperyment i dam znac jak wyszedł.mam nadzieje ze na podstawie tego co wyjdzie dostane odpowiedź na moje pytanie.( czytalem juz w serwisowce i zamierzam takze zastosowac sie do niej) P.S. Palca mi nie urwie wiec bez obaw ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unikatowy Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Sprawdzone... wychodzi na to ze jednak mimo oporu nadal występują szarpniecia ;/ w nastepnym tygodniu mam urlop wiec dokladniej sie temu przyglądne. wdlg serwisowki itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unikatowy Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 A wiec urlop sie zaczął wiec zaczynam się za drobne korekty które sam potrafie zrobic w motocyklu ;) O szczegolach poinformuje tutaj aby można było zamknąc temat.Wczoraj silnik nagrzał się do 3/4 wskazówki temp. wentylator chodził ale kiedy się zatrzymałem, wężykiem na dole zaczął mi wyciekać płyn chłodniczy.Może to być przez słabą jakość płynu ? Niesprawny korek ? Dodam tylko że nie ucieka w innym miejscu tylko wlaśnie węzykiem który jest poprowadzony w dół od silnika... także bezpośrednio lało na asfalt.Dodam także że jezdziłem po parkingu, próbując zejść na kolano... [ z przewagą na lewą stronę] Kolano nie zaliczone, opona tak jakby zamknięta, ale troche płynu wyciekło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Generalnie nadmiar płynu z układu powinien wracać do zbiornika wyrównawczego, a nie lać się pod motocykl. Nie wiadomo o jakim wężyku mówisz - musisz to doprecyzować. Jeśli leci odpływem ze zbiornika wyrównawczego to znaczy, że zalałeś do niego za dużo płynu. 3/4 na wskaźniku temp. to dużo ale jak jeździłeś w kółko po parkingu niewiadomo jak długo to możliwe i w takim wypadku nie nadzwyczajne. http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unikatowy Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 A więc generalnie zabieram się dzisiaj za łańcuch ;) Za 2-3h bede spowrotem to napisze co i jak (oczywiscie 2-3h spedze przy całym motocyklu, oglądając go tu i tam [mechanikiem nie jestem ale może coś zauważe co mnie zaniepokoi])Sprawdze także stan płynu dokładnie [ rano to robiłem i było go 3/4]i sprawdze jakim wężykiem uciekł ten płyn żeby było prawidłowo opisane.____________________________________________________________________________________________________________________________Dziękuję za wyrozumiałość ;)Patrząc na posty innych krytyka jest nieodzownym elementem forum, ale póki co nikt mnie nie straszy, nie bije i nie krzyczy :D Także jestem mile zaskoczony ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 no to ja zacznę ... bo generalnie to nie jest miejsce na dzienniki motocyklowe, tylko na konkretne pytania związane z mechaniką więc jak koniecznie chcesz się z nami dzielić dalej swoimi codziennymi przygodami z moto to polecam zrobić jakieś foty i założyć temat w dziale "Chwalę się .. " lub w "Galerii". Bo ten temat podejrzewam, że wkrótce poleci do oczyszczalni. http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unikatowy Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 hehe ;) Juz w sumie może tam polecieć ;)Także proszę o usunięcie tematu ;)Dzieki wszystkim za pomoc.Łańcuch jest wporządku, tzn 25-30mm luzu... w jednym miejscu wiecej w innym mniej [ o ile wiem swiadczy to o nierównym zużyciu łańcucha]Jeśli chodzi o plyn - na skali jest prawie max. A wężyk o którym pisałem, że z niego się lało , biegnie od zbiorniczka wyrównawczego, w dół w okolice wydechu.Także nie jestem mechanikiem, ale myśle że się zagrzało i ciśnienie wywaliło go specjalnie do tego przeznaczonym wężykiem.Jeśli brak innych uwag to jeszcze raz Dziękuję za wszystkie komentarze ;) i proszę o usunięcie tematu. no to ja zacznę ... bo generalnie to nie jest miejsce na dzienniki motocyklowe, tylko na konkretne pytania związane z mechaniką więc jak koniecznie chcesz się z nami dzielić dalej swoimi codziennymi przygodami z moto to polecam zrobić jakieś foty i założyć temat w dziale "Chwalę się .. " lub w "Galerii". Bo ten temat podejrzewam, że wkrótce poleci do oczyszczalni. no właśnie przygodami, czyli naprzykład jakiś wypad za miasto, w góry etc, ? Nie widziałem tam wpisu typu tu mi kapie tam mi stuka i zdjęcia do tego ;)Także poki co nie ma się czym chwalić ;)Kiedyś kupie coś ładnego i nowego to może się pochwale ;)Teraz mam coś na czy mogę się uczyć i dowiadywać co i jak ;) A dobra już zaczynam pierdoły pisać ;) Dzieki w każdym bądź razie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi