Skocz do zawartości

Silnik ETZ 250 - Ślizga sprzęgło. Pomocy!


PavelSST
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem ostatnio motocykl z silnikiem ETZ 250 i po przejechaniu może z 50m i zgaszeniu zaczęła ślizgać kopka, po ostygnięciu było to samo. Po rozebraniu sprzęgła okazało się że brakuje 1 metalowej przekładki. Zostały wymienione tarcze sprzęgła i dokupiona została 1 przekłada. Po złożeniu, kopka 3-4 zadziałała i znowu zaczęła objeżdzać. Jaka może być tego przyczyna? Może być to przez źle założone podkładki?

Proszę o pomoc :sad:

Edytowane przez PavelSST
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisz tą frazę "sprzęgło etz 250" w googla i masz morze informacji i porad, ze szkoda tutaj wyważać otwarte drzwi.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=30455

 

zobacz taki temat.

 

Zdejmij sprzęgło i zobacz w jakim stanie masz czop wału.

Jak Ci sprzęgło schodzi z wału? Lekko , ciężko? jak lekko to masz wyrobiony czop i albo wał do wymiany ( drogo) , albo stożek sprzęgła, (taniej) a jak chcesz najtaniej to metoda najbardziej druciarska i nie polecana ale często stosowana przez mechaników ze stodoły to przyspawanie sprzęgła do wału,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie objechane jest tu i tu :sad:. Da się go ręką ściągnąć. Sprzęgło się kręci a wał stoi. A po przyspawaniu da się jeszcze dostać do środka tego sprzęgła? :)

A nie dałoby się dorobić jakieś tulejki albo klina?

Edytowane przez PavelSST
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie przyspawasz do tego wału, bo spaw nie będzie się jego trzymał. To byłoby wielkie druciarstwo. Kupić nowy stożek to bagatela ~100zł. To chyba nie taki duży wydatek a pomoże w rozwiązaniu tego problemu. Myślę, że sam wał nie byłby w stanie się tak wyrobić aby nawet nowy stożek nie pasował, bo to jest zbyt twardy materiał..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pozostaje życzyć tylko "bezawaryjnej" jazdy, zrobiłeś do metodą na kowala czyli druciarstwem, jedno spawają wał do sprzęgła, inni podkładają żyletki pomiędzy stożek i wał...

 

długo nie pojeździsz takim sprzętem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Współczuję jak Ci odpadnie to co tam wepchałeś ewentualnie spaw i dostanie się między koła skośne.

Przy 100 km/h może byc ciekawie

Edytowane przez thomyk

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yy mam rozumieć że jak zakładałeś te sprzęgło na wał to je wbijałeś czy dokręcałeś czy tylko zasadzałeś?!!?!? skoro ręką udało się zdjąć no to nie wiem jak Tyś je założył nawet na zjechanym stożku by się trzymał dużo mocniej, a co do spawania, może jak już nie ma innej opcji i kasy na wał + stożek, to jest jedyne wyjście, sądzicie że jakby obspawał dookoła stożek z wałem to by dało to jakoś rade? aha i można jeszcze przenieść sprzęgło z wału na wałek od skrzyni biegów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...