tomek5700 Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 witam. Mam poważny i denerwujący problem z którym nie mogę sobie poradzić. Chodzi o yamahe ttr 600 2000r.Mianowicie motocykl tak jakby krzywo jechał tzn jak puszczę kierownicę to ściąga w prawo a jak jadę to tak strasznie ciężko się skręca kierownicą, jeszcze jak się przechyle trochę na bok i chce kierownicą skręcić to tak jakby blokada była. I nie wiem gdzie szukać przyczyny czy w przednim kole czy z tylu. Pierwsze co się mi nasunelo to że tył krzywo. Mam ustawione równo do tych kresek od naciągu łańcucha (nie wiem czy mogę się tym sugerować ale jak mierze od jednej strony ramy do felgi to mam całkiem inna odległość niż z drugiej strony) z przodu wymieniałem USZCZELNIacze i olej w amortyzatorach założone mam równo od góry te lagi. Bardzo proszę o pomoc co sprawdzić gdzie szukać przyczyny .. Z góry dzięki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 a lozsyka glowki ramy masz dobre ? mialem podobna sytuacje na zardzewialych lozyskach ktore obracaly sie skokowo i zacinaly w pozycji jazdy na wprost. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek5700 Opublikowano 8 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 żeby to sprawdzić to rozkręcić cały przód nie ma innej możliwości? dzisiaj się wezme i to sprawdzę, i co z tą odległością tylnej felgi od ramy, sugerować się tym czy tylko i wyłącznie patrzeć na kreski od naciągu łańcucha? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Wystarczy podniesc przod moto do gory na podnosniku , zlapac za kolo i pokrecic w prawo , w lewo ( nie przod , tyl), A jesli nie masz podnosnika to mozna uzyc bocznej stopki , ale musza by dwie osoby , jedna opiera moto na bocznej stopce i nachyla je nie siebie dociazaj tyl , a druga lapie za kolo i kreci na boki, musi pracowac plynnie i bez zaciec. co do lancucha, to i tak i tak jest dobrze , dluga ja masz ? moze krzywa rama ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek5700 Opublikowano 8 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 czyli odległość powinna być z obu stron taka sama tak? od lewej ramy do felgi i od prawej do felgi tyle samo? jeszcze jedno, rozkręciłem ten przód i jedno łożysko było całkiem zerdzewiane, więc zamówiłem na allegro, tylko mam problem, macie może jakieś sposoby jak, czym wybić ten od łożyska, taki stożkowy metal co jest w ramie? nie moge sobie z tym poradzić ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 dlugi przecinak , lub srubokret i dobry mlotek , przykladasz do biezni w ramie i walisz to z jednej to z drugiej - robota troszke trudna , mogles oddac do mechanika bo samemu bez wiedzy i narzedzi bedzie ciezko zrobic. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek5700 Opublikowano 8 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 ok przemyślałem i zrobiłem to bo już w sumie nie miałem wyjścia :) teraz tylko kwestia czasy aż nowe przyjdą i je założyć, no i kolejna prośba w jakiej kolejności to zakłafdać, co pierwsze nabić itd.. ? i jeszcze bardzo bym prosił o info, z tym ustawieniem tyłu, czy jak mam do kresek od naciągu łańcucha ustawione, z obu stron na 5 kresce to czy odległość od lewej strony ramy do felgi ma być taka sama jak z prawej strony ramy do felgi? :) bardzo dziękuję za zainteresowanie.. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 ja ustawiam na oko , bo nie mam kresek.. z lozyskami glowki ramy, to jeden *uj ktore pierwsze, nie ma roznicy , daj duuzo dobrego smaru na lozyska i oczywiscie uszczelniacz tez wymien , bo to przez niego zjadlo lozyska. Skrecaj na wyczucie , nie za mocno , ale nie za slabo aby luzu nie bylo , byc moze jak sie ulozy po paru tys km, to bedzie trzeba dokrecic deliaktnie aby wykasowac luz jesli takowy sie pojawi. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek5700 Opublikowano 8 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 a pierwsze nabić te metalowe stożki do ramy czy całe łożyska? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Panowie, kurde, do cholery, są dostępne dane dotyczące łożysk stożkowych jak i skośnych. Mało tego, w serwisówce jak dobrze poszukacie to znajdziecie siłę jaką trzeba przyłożyć na kierownicę żeby ją ruszyć - wtedy już jest super. Jeśli ktoś nie potrafi wymienić łożysk główki ramy to niech odda do warsztatu - koszt jest stosunkowo niewielki, ale potem raz że mamy gwarancję, dwa to jako-taką pewność że jest to dobrze zrobione. Nauczmy się wreszcie że piekarz chleb piecze, a szewc buty robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek5700 Opublikowano 8 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 toowdie, nie każdy ma dostęp do profesjalnego serwisu z gwarancją ... a do byle "mechanika" dać i z obawą jeździć to lepiej się dopytać doświadczonych kolegów i samemu to zrobić. Przykład kupiłem motocykl niby po wizycie u "znajomego mechnika" sprzedającego... wszystko ok, trochę kierownica ciężko chodziła ale miałem pierwszy raz doczynienia z większym i cięższym typem motocykla więc pomyślałem że ten typ tak ma, było tylko gorzej później. układ napędowy też zmieniany... tylko do domu wróciłem i tego co się nawet w najgorszym przypadku nie spodziewałem , brak nakrętki mocującej zębatkę przednią (coś się z nią pewnie stało a mechanik nie może się narazić na koszta 80zł w aso więc założył zębatkę bez niej ) oleje w amortyzatorach tak wymienione że jeden ok drugi cieknie, uszczelniacze ledwo żywe, ale po co je wymieniać jak można czas zaoszczędzić i tylko olej zmienić :) , do najbliższego serwisu takiego od serca mam 80km, więc jak mam wybór czy zrobić sam czy dać byle mechanikowi to wole się dopytać na forum ( wkońcu po to ono jest) a jak będzie jakaś poważna usterka to pakuje sprzęt i jade z nim do warsztatu :) w jednej czynności ja jestem dobry i mogę udzielić jakiejś porady komuś, w drugiej proszę o radę i pomalutku się i jej nauczę i już teraz będę wiedział jak wymienić łożyska główki ramy :) sie rozpisałem troche :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 toowdie, nie każdy ma dostęp do profesjalnego serwisu z gwarancją ... a do byle "mechanika" dać i z obawą jeździć to lepiej się dopytać doświadczonych kolegów i samemu to zrobić. Przykład kupiłem motocykl niby po wizycie u "znajomego mechnika" sprzedającego... wszystko ok, trochę kierownica ciężko chodziła ale miałem pierwszy raz doczynienia z większym i cięższym typem motocykla więc pomyślałem że ten typ tak ma, było tylko gorzej później. układ napędowy też zmieniany... tylko do domu wróciłem i tego co się nawet w najgorszym przypadku nie spodziewałem , brak nakrętki mocującej zębatkę przednią (coś się z nią pewnie stało a mechanik nie może się narazić na koszta 80zł w aso więc założył zębatkę bez niej ) oleje w amortyzatorach tak wymienione że jeden ok drugi cieknie, uszczelniacze ledwo żywe, ale po co je wymieniać jak można czas zaoszczędzić i tylko olej zmienić :) , do najbliższego serwisu takiego od serca mam 80km, więc jak mam wybór czy zrobić sam czy dać byle mechanikowi to wole się dopytać na forum ( wkońcu po to ono jest) a jak będzie jakaś poważna usterka to pakuje sprzęt i jade z nim do warsztatu :) w jednej czynności ja jestem dobry i mogę udzielić jakiejś porady komuś, w drugiej proszę o radę i pomalutku się i jej nauczę i już teraz będę wiedział jak wymienić łożyska główki ramy :) sie rozpisałem troche :) W podpisie napisałeś KRAKÓW a potem masz 80 km do serwisu ?Napisz prawdę to chłopcy pomogą na tym forum bo na razie coś kręcisz :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek5700 Opublikowano 8 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 jak chodzi o dokładne miejsce to jabłonka :) i właśnie w krk mam najbliższy serwis :) o tym nawet nie pomyślałem kiedyś przy rejestracji wpisałem kraków :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 te metalowe "miski" to zewnetrzne bieznie lozyska. Lozysko i bieznie zewnetrzna nabija sie osobno ! Łozysko nabij na oske polek , przez jakas tulejke aby nie walic w lozysko przypadkiem, tylko w wewnetrzna bieznie lozyska. Bieznia zawnetrzna ( ta co w glowce ramy siedzi) mozna nabic przez jakis kolek z twardego drewna , tylko nie pomyl kierunku i nie zamontuj gora do dolu :) Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bizon1999 Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 witam. Mam poważny i denerwujący problem z którym nie mogę sobie poradzić. Chodzi o yamahe ttr 600 2000r.Mianowicie motocykl tak jakby krzywo jechał tzn jak puszczę kierownicę to ściąga w prawo a jak jadę to tak strasznie ciężko się skręca kierownicą, jeszcze jak się przechyle trochę na bok i chce kierownicą skręcić to tak jakby blokada była. I nie wiem gdzie szukać przyczyny czy w przednim kole czy z tylu. Pierwsze co się mi nasunelo to że tył krzywo. Mam ustawione równo do tych kresek od naciągu łańcucha (nie wiem czy mogę się tym sugerować ale jak mierze od jednej strony ramy do felgi to mam całkiem inna odległość niż z drugiej strony) z przodu wymieniałem USZCZELNIacze i olej w amortyzatorach założone mam równo od góry te lagi. Bardzo proszę o pomoc co sprawdzić gdzie szukać przyczyny .. Z góry dzięki za odpowiedzi.ja bym była zainteresowana,poniewaz moj byly chlopak moze go naprawic,lub zamienic niektore czesci jesli chcesz mozesz sie skontaktowac :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.