Jump to content

Recommended Posts

Witam wszystkich! 

Parę dni temu zdałem egzamin na kat. A2 a więc nie pozostało mi nic innego jak znalezienie swojej wymarzonej maszyny.. niestety moja wiedza w tym temacie jest nikła.

Strasznie podobają mi się wszelkiego rodzaju cruisery/bobbery (shadowki, drag stary itp) jednak słyszałem opinię, że nie warto pchać się w ciężkie motocykle na początku. Co Wy o tym sądzicie? 

Mam 176cm, 75kg. Motocykl ma mi służyć głównie do dojeżdżania do pracy jak i poruszania się po mieście oraz raz lub dwa razy w miesiącu na wypad w trasę. 

Budżet: około 10-12 tyś. (do tego zostawione dodatkowe 2 tyś na ewentualne naprawy, opłaty itp)


Motocykle na które do tej pory zwracałem uwagę:

  • Honda Shadow,
  • Yamaha Drag Star,
  • Suzuki Intruder,
  • Honda Rebel CBX 500 (piękna ale za droga 😞 )

Motocykle które również mi podchodzą to:

  • Ducati Monster,
  • Kawasaki Zephyr,
  • Honda Hornet 
  • Yamaha XJ

(wszystkie z klasyczną okrągłą lampą)

 

Chętnie przeczytam Wasze opinie jak i rekomendacje co do pierwszego motocykla. Może oprócz tego co napisałem ktoś zna jakieś inne cudo? 

I tutaj przykładowe zdj moto które przyciągnęły moją uwagę:

 

MLFPaZx.jpg

RZag9j2.jpg

C2lizyG.jpg

C1I3raJ.png

h6Uzqq1.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak przygotowanej osobie aż chce się odpowiadać

To prawda, że jako świeżak raczej powinieneś najpierw nabrać umiejętności motocyklowych a na pewno tego nie zrobisz na pierwszej grupie podobających Ci się motórów...Drag Star w ogóle się nie prowadzi i takie coś od początkusprawi, że będziesz „kaleką” kierownikiem.

Przy wyborze pamiętaj o ograniczeniach związanych z kat. A2 bo wiele motocykli na giełdach choć ma w dowodzie A2 to ich moc początkowa jest za wysoka i nieprawnie poruszałbyś się na takim narażając się na regres ze strony ubezpieczalni w razie jakiejś kolizji.

Z racji Twego rozsądnego podejścia proponuję jakąś 125 do 500 na początek i wybrać się na szkolenia doskonalenia jazdy a na pewno staniesz trzeźwo myślącym motocyklistą.

Jaką? Na pewno omijaj chońdzczyznę szerokim łukiem i 100 razy lepsza japańska używka od nowej chińszczyzny.

 Tutaj masz przepisy odnośnie A2 :

http://www.motogen.pl/Kategoria-prawa-jazdy-A2-czyli-od-ilu-lat-i-na-jaki-motocykl-Jaka-pojemnosc-Jaka-moc-Ile-to-35-kW,27839.html

 

 

Zanurkuj teraz w neta i wybierz to co Ci się podoba i jest zarejestrowane na A2, wrzuć tutaj a my powiemy Ci co sprawi Ci frajde i nie sponiewiera na początek.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

 


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, _Monter_ napisał:

Tak przygotowanej osobie aż chce się odpowiadać emoji106.png

To prawda, że jako świeżak raczej powinieneś najpierw nabrać umiejętności motocyklowych a na pewno tego nie zrobisz na pierwszej grupie podobających Ci się motórów...Drag Star w ogóle się nie prowadzi i takie coś od początkusprawi, że będziesz „kaleką” kierownikiem.

Przy wyborze pamiętaj o ograniczeniach związanych z kat. A2 bo wiele motocykli na giełdach choć ma w dowodzie A2 to ich moc początkowa jest za wysoka i nieprawnie poruszałbyś się na takim narażając się na regres ze strony ubezpieczalni w razie jakiejś kolizji.

Z racji Twego rozsądnego podejścia proponuję jakąś 125 do 500 na początek i wybrać się na szkolenia doskonalenia jazdy a na pewno staniesz trzeźwo myślącym motocyklistą.

Jaką? Na pewno omijaj chońdzczyznę szerokim łukiem i 100 razy lepsza japańska używka od nowej chińszczyzny.

 Tutaj masz przepisy odnośnie A2 :

http://www.motogen.pl/Kategoria-prawa-jazdy-A2-czyli-od-ilu-lat-i-na-jaki-motocykl-Jaka-pojemnosc-Jaka-moc-Ile-to-35-kW,27839.html

 

 

Zanurkuj teraz w neta i wybierz to co Ci się podoba i jest zarejestrowane na A2, wrzuć tutaj a my powiemy Ci co sprawi Ci frajde i nie sponiewiera na początek.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

 

Teorie znam jeśli chodzi o moc maszyny którą mogę się poruszać.  Myślałem nad jakimś moto 500/600cc.

A ewentualnie jakieś konkretne modele godne polecenia? Bardziej klasyczne nakedy chociażby jak Monster bądź Hornetka? Albo dobre modele których mogę szukać zdławionych do A2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monstera nie polecam na pierwsze moto. Silnik przy niskich obrotach szarpie i jest nerwowy. Ten motocykl wymaga pewnej ręki.

Jakieś spokojne R4 byłoby najlepsze. Mały Hornet albo GSX600 coś w tym guście. Choć nie wiem czy w takich gustujesz.

 


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha MT03. Moze nie ma okrągłej lampy ale dobre moto do rozpoczęcia przygody na a2, świeże i w zakładanym budżecie kupisz moze nawet cos z ABSem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hornet na dziendobry nie lapie sie na A2

Sprawdz w jakich cenach chodza R3 Yamaha'y, od siebie polece cos z ABS'em

🙂

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaes dobrze podpowiada, żeby było to z ABSem.
Czy któryś  z tych Ci wpada w oko?
https://motobanda.pl/10-interesujacych-motocykli-na-kategorie-a2


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
14 minut temu, ks-rider napisał:

Hornet na dziendobry nie lapie sie na A2

Sprawdz w jakich cenach chodza R3 Yamaha'y, od siebie polece cos z ABS'em

🙂

 

Wiem, myślałem o jakimś zdławionym z 95km do 48km. Ma to jakiś sens? Co do R3 zupełnie nie podoba mi się taki styl motocykli, bardziej podchodzi mi to już pod sport do którego zupełnie mnie nie ciągnie ;/

 

9 minut temu, _Monter_ napisał:

Kaes dobrze podpowiada, żeby było to z ABSem.
Czy któryś  z tych Ci wpada w oko?
https://motobanda.pl/10-interesujacych-motocykli-na-kategorie-a2

Suzuki GS 500 jest nawet nawet, właśnie w takim bardziej klasycznym stylu czegoś potrzebuję. 

Edited by Minaram

Share this post


Link to post
Share on other sites

To najlepszy motong na początek, rynek obfity, części od groma i prosty w obsłudze żeby nie napisać idiotoodporny.

Spójż jeszcze Kawasaki ER-5 choć obydwa powyżej będą bez ABS a tylko następcy go posiadają jednak tam lampa już nier jest okrągła i odbiegają od klassycznego wyglądu.
i-kawasaki-er5-er-5-97r-niemcy-transport


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A Yamaha Virago 535? Dużo lżejsza niż np Shadowka. Myślałem jeszcze nad Suzuki Bandit bądź SV 650. Co o tym sądzicie?

Edited by Minaram

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze raz spróbuję odwieść Cię od wsiadania na początek na chopery ale jak tak bardzo Ci się podobają to w końcu Ty będziesz tym jeździć i nie rób nic wbrew sobie.
SV jak i bandzior to też dobre moto na początek jednak oleju trzeba mieć pod kopułą bo te mogą sponiewierać.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, _Monter_ napisał:

Jeszcze raz spróbuję odwieść Cię od wsiadania na początek na chopery ale jak tak bardzo Ci się podobają to w końcu Ty będziesz tym jeździć i nie rób nic wbrew sobie.
SV jak i bandzior to też dobre moto na początek jednak oleju trzeba mieć pod kopułą bo te mogą sponiewierać.

Co do pierwszego to rozumiem, wolałem dopytać czy nawet takie lżejsze maszyny w TEORII odpadają. Co do drugiego to zdaję sobie z tego sprawę mimo wszystko jednak to ja odkręcam klamkę i jeśli nawet cokolwiek mi się coś stanie to ja jestem za to odpowiedzialny.. chodź  z drugiej strony nie ciągnie mnie do szybkiej jazdy a sama bryła tych motocykli mi się dużo bardziej podoba. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi bardziej o to ze choppery jednak sa specyficzne w prowadzeniu. Kiepsko skracają i hamują przez co masz mało marginesu na błąd, które będą sie zdarzać. Na "normalnym" i lekkim motocyklu nauka przychodzi łatwiej i szybciej. Po co sobie na start utrudniać życie?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Minaram napisał:

...Ma to jakiś sens? Co do R3 zupełnie nie podoba mi się taki styl motocykli, bardziej podchodzi mi to już pod sport do którego zupełnie mnie nie ciągnie ;/

Bardziej myslelem o jego siostrze Naked albo Enduro.

Sluchaj Montera, dobrze radzi na poczatek do nauki Naked jest idealny.

 

🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po przemyśleniu będę rozglądać się za SV 650 (wiadomo, trzeba się też przejechać żeby stwierdzić "czy to TO"), ale czy ktoś może mi doradzić której wersji szukać i która będzie się łapać na A2? Z tego co widziałem fabrycznie 650 ma 73 kuce a w kilku spisach moto na A2 zerknąłem własnie na SV 650 - czy musi być zdławiony czy fabrycznie któryś model się łapie? Podobnie z Banditem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam dla Ciebie pewną sztukę jak chcesz, kolega sprzedaje.

28 minut temu, Minaram napisał:

Po przemyśleniu będę rozglądać się za SV 650 (wiadomo, trzeba się też przejechać żeby stwierdzić "czy to TO"), ale czy ktoś może mi doradzić której wersji szukać i która będzie się łapać na A2? Z tego co widziałem fabrycznie 650 ma 73 kuce a w kilku spisach moto na A2 zerknąłem własnie na SV 650 - czy musi być zdławiony czy fabrycznie któryś model się łapie? Podobnie z Banditem. 

 


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lukaszowa???

myslalem ze juz dawno sie swojej pozbyl..


Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er ładnie wygląda, CB też i ma ABS, bandyta miał zbiornik malowany raczej i klamoty akcesoryjne źle wróżą jeśli nie ma oryginałów.. 
CB  i ER bym obejrzał na żywo z dobrym fachowcem i w tej kolejności.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpuść sobie, takie pieniądze za XJ można było dać 10 lat temu. Ten motocykl to dość archaiczna konstrukcja, nie jest warty żeby teraz dawać za niego 7000 zł. Co najwyżej 5000 zł i to za igiełkę po 1998r gdzie wprowadzono sporo zmian konstrukcyjnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No trzeba by obejrzeć. Warto dopytać dlaczego zmienił tarcze. Bo jak nie pokrzywil to to musi mieć gdzieś 100 tys km żeby tarcze zużyć przy organicznym klocku. Sporo tanich chińskich tarcz szybko się gnie lub piszczy i wibruje. Obejrzyj lagi po wymianie uszczelniaczy czy nie ciekną znowu. Mogą mieć wzery co je kwalifikuje do wymiany. Te manetki też raczej słabe. Po co je wymieniał? Wyglądają już na zdjeciach tragicznie. Nic specjalnego mi poza tym do głowy nie przychodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...