Skocz do zawartości

wybór pierwszego motocykla, ogłoszenia do oceny


Rekomendowane odpowiedzi

Grzebiąc po necie znalazłem kilka ofert na Allegro i otoMoto, mógłbym Was prosić o przyjrzenie się im?
Oczywiście wiem, że oglądanie na obrazku niewiele mówi i trzeba się osobiście pofatygować, żeby mieć jakieś rozeznanie, ale chodzi mi o sprawdzenie samej oferty - tzn czy z góry nie widać czegoś, co byłoby podejrzane. Po prostu którą z tych ofert warto w ogóle brać pod uwagę i jechać w dane miejsce.

Aha, pomijam tutaj już prywatne predyspozycje, kwestie wygody danego motocykla, ewentualnego dławienia itd, bo to już mamy za sobą ;)

 

ER-6f

http://allegro.pl/kawasaki-er6f-ninja-2007-idealna-jak-nowa-i3366932744.html

http://otomoto.pl/kawasaki-er-6-er-6-f-er-6f-2007r-14-tys-km-M3701101.html

 

CBF600S

http://otomoto.pl/honda-cbf-600-super-stan-600s-cbf600s-s-M3663005.html

http://otomoto.pl/honda-cbf-600s-pc38-abs-10tys-km-zamiana-M3710488.html

 

SV650S

http://allegro.pl/suzuki-sv-650s-sv650s-ideal-fz-cbf-cb-zx-i3339016355.html

http://allegro.pl/motor-suzuki-sv650s-2005-idealny-nowe-opony-i3347993150.html

 

 

Miałbym jeszcze takie 2 pytania:

1. Jaki jest (przybliżony) koszt rejestracji motocykla, sprowadzonego z zagranicy?

2. Czy "nieopłacony" = "niezarejestrowany", czy są to 2 osobne rzeczy (czyli podwójne koszty) i mogę mieć równie dobrze pojazd opłacony ale niezarejestrowany?

 

Kompletnie nie znam się na jakichkolwiek procedurach prawnych, wiec proszę jak dla debila w tym aspekcie :P

Edytowane przez Lech1991
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz sprowadzony to jest inna opłata jesli kupisz poza granicami kraju bądz na terenie RP, to raz. Następnie co do opłat dowiadujesz sie u goscia, mój znajomy ściąga z włoch dostajesz od niego fakture VAT on opłaca wszystko, robisz sobie tłumaczenie tych ich aktów własnosci u wloskiego tlumacza i wydział komunikacji. A tam idziesz, dostajesz tymczasowe blachy , na nie dopiero robisz przeglad jeszcze raz do wydziału po stale blachy i tak to wygląda. Jak masz juz zarejestrowany to ci odchodzą te tymczasówki. Koszt chyba ok 250zł w wydziale komunikacji.Dolicz sobie oc i przeglad.

Co do ofert to ze zdjec to ja Ci nie powiem bo wole jechać i oglądnąć na żywo i sprawdzic co trzeba, ze zdjec sie nie kupuje.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mało wzięło, to ja dorzucę 2 grosze...

1. SV650 na pierwszy sprzęt nie jest dobrym pomysłem - ma bardzo mocny dół i mimo pozornie niewysokiej mocy potrafi zaskoczyć.

2. Do rozważań możesz dodać: małego bandita, małe jajko (GSX-F), XJ600

3. Pierwszy ER6-F jakieś inne naklejki, dziwnie wyglądający zadupek z lampą.

4. dalej nie mam czasu przyglądać się, poza tym specem nie jestem ;)

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mało wzięło, to ja dorzucę 2 grosze...

1. SV650 na pierwszy sprzęt nie jest dobrym pomysłem - ma bardzo mocny dół i mimo pozornie niewysokiej mocy potrafi zaskoczyć.

2. Do rozważań możesz dodać: małego bandita,

 

 

nie no bez przesady między banditem 650 a svka 650 nie ma super roznicy, ida praktycznie tak samo, z tym ze sv lepiej sie zbiera z dolu i tyle. Zeby to byla jakas porywajaca roznica to nie sadze.

Ja na Twoim miejscu szukalbym svki albo gsxfa w jak najswiezszym rozczniku, z przewazajacym zwroceniem uwagi na svke.

Pozdrowienia z Kołobrzegu, europejskie miasto, ceny niemieckie pogoda angielska :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nie no bez przesady między banditem 650 a svka 650 nie ma super roznicy, ida praktycznie tak samo, z tym ze sv lepiej sie zbiera z dolu i tyle. Zeby to byla jakas porywajaca roznica to nie sadze.

Ja na Twoim miejscu szukalbym svki albo gsxfa w jak najswiezszym rozczniku, z przewazajacym zwroceniem uwagi na svke.

 

No i o tym właśnie zbieraniu się z dołu pisałem :)

Do kupującego - rób jak uważasz i uważaj jak robisz :)

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinienes najlepiej sprawdzic co ci najbardziej odpowiada. Niektórym charakter V-ki nie odpowiada, jezdzilem gladiusem wtedy co suzuki go wprowadzalo i szczerze fajne moto, wtedy jeździłem zx-6 r i czulem jednak brak mocy:/ ale na początek przy ostrożną obslugą prawej ręki to myśle że nie powinien sprawiać większych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mało wzięło, to ja dorzucę 2 grosze...

1. SV650 na pierwszy sprzęt nie jest dobrym pomysłem - ma bardzo mocny dół i mimo pozornie niewysokiej mocy potrafi zaskoczyć.

2. Do rozważań możesz dodać: małego bandita, małe jajko (GSX-F), XJ600

3. Pierwszy ER6-F jakieś inne naklejki, dziwnie wyglądający zadupek z lampą.

4. dalej nie mam czasu przyglądać się, poza tym specem nie jestem ;)

 

Pozdr.

F.

 

 

1. Czytałem o tym, pytałem ludzi i ostatecznie jest on w kręgu maszyn dla nowicjuszy (ew. takich, którzy mieli już styczność z motocyklem prędzej), ale jako że chce motocykl troszkę mocniejszy niż powinienem mieć - pisałem już o tym tutaj http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/99874-pierwszy-motocykl-zestawienie/?p=2072994 - dlatego jestem nim właśnie zainteresowany.

2. Zastanawiałem się nad nowszym modelem z tej rodziny (GSX 650F), jednak ostatecznie z niego zrezygnowałem - jest zbyt mocny jak na pierwszą maszynę (85KM) i podobno też ma kilka wad. Model starszy (GSX 600F) nie tylko jest równie mocny (86KM), ale też po prostu mi się nie podoba.

 

3. Zgodzę się co do zadupka, jednak naklejki jak można zrobić stosunkowo łatwo. Nie wiem tylko jak z kolorem (nie wiem, czy są jakieś inne seryjne wersje kolorystyczne ER-6f oprócz czarnego i zielonego?)

 

 

Bandity jakoś do mnie nie przemawiają, szczególnie że mi się nie podobają (wiekszość przeze mnie wymienionych ma pół-owiewki lub pełne owiewki, Bandity są praktycznie gołe). Pozatym są bardzo oklepane, wolałbym coś bardziej wyróżniającego się wyglądem (taki ER-6f jest jednak zdecydowanie mniej na ulicach)

 

 

Wytłumaczcie mi proszę co to znaczy, że "lepiej/gorzej zbiera się z dołu", bo nie bardzo rozumiem.

 

Proszę też, abyście sugerując mi jakiś model czy tam pisząc o nim jakiś komentarz używali,jeśli to nie problem, pełnej/dokładnej nazwy danej rodziny czy modelu, bo nie znam się za bardzo na motocyklach i znacznie ułatwia mi to orientację i późniejsze poszukiwania.

 

 

PS

rób jak uważasz i uważaj jak robisz

Świetne, nie znałem tego, ale strasznie życiowe i dające do myślenia :lalag:

Edytowane przez Lech1991
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po kolei:

Naklejki nie są problemem - chodzi o przyczynę ich naklejenia. Raczej nikt nie zmienia naklejek ot tak sobie, więc można podejrzewać jakieś przygody.

Mocny dół oznacza, że motocykl dobrze zbiera się na niskich obrotów, co np. powoduje, że łatwo wstaje na koło. Oznacza to także, że nie rozwija mocy liniowo.

Motocykle i używane nazwy.

GSF600/GSF650 - goły bandit

GSF600S/GSF650S - bandit z owiewkami

GSX600F/GSX650F - jajko, czyli bandit w "sportowym" stylu

ER6n - golas

ER6f - z owiewkami

CBF600 - golas

CBF600S - z owiewkami .

SV650N - golas

SV650S - z owiewkami

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mało osób wzięło się za wyrażenie swojej opinii...

Dzięki kornol

 

a ile razy można powtarzać kolejnemu leniuchowi, któremu za daleko do wyszukiwarki..? jest kilka motocykli, które można polecić - w zależności od budżetu - na początek, trochę więcej jeśli rozszerzyć zakres poszukiwań o inne typy niż nakedy. i koniec - powtarzanie każdemu z osobna tego samego nudzi góra po drugim roku na forum

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@filipr - w ten sposób o naklejach w sumie nie myślałem, masz rację, dzięki za info. Co do nazewnictwa, to kurat te 3 ostatnie pary które wymieniłeś, to znam - poczytałem już o nich bo właśnie te mnie zainteresowały. Ale dzięki za poświęcony czas ;) A mówiąc o pełnych nazwach miałem na myśli tylko motocykle, które sugerujecie jako alternatywę do już przeze mnie przedstawionych, bo tych właśnie mogę nie znać, np. wspomniane właśnie "jajko" ;)

 

@jeszua - po pierwsze, to nikt nie zmusza Cię, byś poświęcał swój drogocenny czas, dlatego jeśli nie chce lub nie masz ochoty i/lub czasu, to nie odpisuj. Po drugie, to głównym założeniem tego wątku nie jest pytanie JAKI motocykl, tylko "ogłoszenia do oceny" (widnieje w tytule). Po trzecie, nie wiem po podstawie czego oceniasz, że jestem leniuchem, któremu za daleko do wyszukiwarki, bo gdybyś czytał uważnie, to zauważyłbyś, że mam upatrzone kilka motocykli, które właśnie sobie wybrałem poprzez generalny research w internecie i teraz tylko proszę o opinię konkretnych ofert. To, że pojawiły się propozycje innych maszyn w tym wątku to akurat miły dla mnie dodatek - przecież nie będę krzyczał na ludzi, że coś proponują. Ponownie - nie chcesz wyrazić swojej opinii to jej nie wyrażaj.
A poza tym - chyba logicznym jest, że typowy, szosowy naked bike jest najlepszy na pierwszy motocykl, a skoro w przyszłości chce kupić typowego ścigacza, to przecież nie będę się interesował innymi klasami, prawda?

Edytowane przez Lech1991
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to one nie mialy takich samych silnikow? oczywiscie tez moge sie mylic :)

 

 

edit:

"Jednostka napędowa to sprawdzony piecyk chłodzony olejem i powietrzem, który ma opinię trudnego do zajechania. Rozwija on moc 86 KM przy 11000 obr/min i moment obrotowy 59 Nm przy 9600 obr/min. Od roku 1998 moc z uwagi na nowe normy emisji spalin została zredukowana do 78 KM."

 

 

 

tak wiec czajnik 86, jajko to juz 78 tak to rozumiem :)

Edytowane przez Magik

Pozdrowienia z Kołobrzegu, europejskie miasto, ceny niemieckie pogoda angielska :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomimo straty cennego czasu dodam, że moc to NIE JEST jedyne istotne kryterium. i tak:

- sv650 mimo nominalnie dość niskiej mocy, ma sposób oddawania jej dość nieprzyjazny dla początkującego,

- gsx600f zwłaszcza jajko ma wysoko ulokowany środek ciężkości, co wraz dość wysoką masą może być trudniejsze do opanowania na początku.

 

tyle, że gdybyś poczytał tematy o tych motocyklach/ wyborze pierwszego, znalazłbyś te informacje powtórzone pewnie kilka razy. i parę innych użytecznych

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...