Skocz do zawartości

Nowy łańcuch napędowy i zębatki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Dziękuję wszystkim za wypowiedzi w moim poście na temat mojego zestawu napędowego.

http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.php?t=16060

 

Pojechałem dziś do serwisu Kawasaki zamówić filtr powietrza i poprosiłem aby mechanik ocenił mój łańcuch i zębatki.

Według niego nie było o czym gadać...= WYMIANA.

 

Okazało się wcale nie tak drogo jak myślałem i zamówiłem (będą za ok. tydzień).

(Łańcuch + 2 zębatki - ok. 350 zł.)

 

Już dawno myślałem o wymianie łańcucha (szczególnie po tym jak mi spadł gdy wychodziłem z zakrętu w "wpadłem" w dziurę).

 

Mam do Was pytanie:

 

Teraz mam z przodu założoną małą zębatkę - 16 zębów.

Ponieważ często jeżdżę z dziewczyną i załadowany w kufry to zależy mi na większej mocy i przyspieszeniu.

Mniej zależy mi na "wysokiej" maxymalnej prędkości.

 

Więc zamówiłem przednią, małą zębatkę o 1 ząb mniejszą (15 zębów)

Podobno zwiększa to moc a zmniejsza V max.

 

Czy rzeczywiście tak jest czy to jest tylko teoria i w praktyce zmiana jest niewyczuwalna?

Czy macie jakieś praktyczne porównanie?

 

Jeśli to tylko teoria to jeszcze zmienię zamówienie w serwisie.

 

Pozdrawiam.

SebJaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pisałem Ci w tamtym temacie - można to obliczyć w prosty sposób. Bierzesz aktualne przełożenia i porównujesz przy pomocy proporcji. Prosta matematyka :-). Jak masz zębatkę 16 i 41 do daje 2,56 a 15 i 41 daje 2,73 a zatem jest to 106,64 % poprzedniego przełożenia. Rozumijąc tak dalej - jak masz wyściowe 6000 obrotów na 6 biegu przy 120 km/h, to po zmianie będziesz miał 6380 obr. Jeśli ta matematyka mnie jednak przerosła i popełniłem błąd, to zwalmy to na ... długi dzien w pracy :-)

 

Pozdro, Pawel

 

PS. Warto jest łancuch zamontować w całości, w każdym razie ja tam zawsze się staram robić, o ile klient nie chce inaczej, np. przez zakucie czy spięcie (tego ostatniego nie polecam). Dlaczego tak ? - jest to doskonała okazja do przesmarowanie i sprawdzenia łozysk wahacza, na dźwigniach zawieszenia itp. Tak naprawdę jest to tylko kilka śrub więcej do odkręcenia (o ile pamiętam, to 4 :-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz zębatkę 16 i 41 do daje 2' date='56 a 15 i 41 daje 2,73 a zatem jest to 106,64 % poprzedniego przełożenia. Rozumijąc tak dalej - jak masz wyściowe 6000 obrotów na 6 biegu przy 120 km/h, to po zmianie będziesz miał 6380 obr.)[/quote']

Czyli idąc dalej tym tropem, można sprawdzić jaki jest moment obrotowy przy 60000 obr/min, a jaki przy 6380 obr/min (w zaokrągleniu 6400) i będzie wiadomo jaki zysk będzie przy przyspieszaniu. Z moich doświadczeń wynika, że 400 obr/min robi różnicę, którą mozna odczuć (pod wrunkiem, że nie przekroczy się przy okazji obrotów maksymalnego momentu obrotowego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebjaw tylko uważaj żeby Ci marnego łańcucha nie pocisnęli bo po cenie to wygląda na to, że będzie to njatańszy o-ring. Ale w sumie taki o-ring to na maszyny o ok 60KM mocy więc do GPZ by spasował. Jednak coś mocniejszego(wytrzymalszego) by na pewno odwiodło od szybkiego powrotu po paru tysiącach w tej samej sprawie... zwłaszcza jak jezdzisz obładowany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja montuje najczęściej RK - mozna je kupić za rozsądną cenę. Słysząłem wiele złego o Irisie. Oststnio taki zamontowałem do GSX-f, bo sprawa była bardzo pilna (Klient musiał ruszac w trasę, a stary był nie dość że na granicy, to jeszcze krzywo wyciągnięty, bo go ktoś nie smarował) a innego nie mieli na stanie w Larssonie. Łancuch X ring za cenę zwykłego O-ringowego. Zobaczymy, sam jestem ciekaw 8) .

 

POzdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...