Skocz do zawartości

Shimmy po glebie


fincher
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po glebie na prawa stronę uszkodzeniu uległa tarcza cham. - w jednym punkcie na obwodzie strasznie obciera o klocki że ciężko kołem zakręcić - tarcza do wymiany.

Ale nie o tym mowa, od tamtego czasu moto ma tendencje do wpadania w shimmy. Głównie w trakcie przyśpieszania i jazdy ze stałą prędkością w okolicach 80-100km/h

Opona założona na początku sezonu, funkiel nówka nie śmigana. Czy może być tak że razem z tarczą felga uległa uszkodzeniu i to powoduje wpadanie w shimme?

Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po glebie wypada sprawdzić więcej jak tylko tarczę hamulcową.

Jeżeli już po glebie została wymieniona opona to krzywizna felgi powinna być zauważona podczas wyważania koła - chyba że ktoś wymienił oponę łyżkami samochodowymi i zapomniał o tak drobnym szczególe jak wyważenie :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gleba miała miejsce dzisiaj, opona była zakładana na początku sezonu. Napisałem o tym dlatego bo wiem ze stan gumy ma wpływa na to.

Moto jak narazie stoi w garażu bo wiem że samo się nie naprawi, a jazda gdy kierownica lata we wszystkie strony nie jest zbyt ciekawa.

Mówicie żeby ściągnąć koło i felgę sprawdzić czy nie uległa uszkodzeniu? CO co jeszcze może wywołać takie zjawisko (shimmy)?

Edytowane przez fincher

Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to sa shimmy, wywoluje je nie tylko gwaltowna zmiana predkosci motocykla jak to wielu klasyfikuje, jest to wlasnie nap.. kierownicy tak, ze zaczyna tanczyc. Krzywizna felgi jak pisze Piotr powinna byc zauwazona podczas wywazania, ale wywazanie u niektorych "specjalistow" pozostawia sporo do zyczenia. Jednak zanioslbym te felge do ogledzin i sprawdzil jak maja sie polki.

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

objaw na kierownicy jest taki sam jak przy shimmy, ale shimmy ma zupełnie inne podłoże niż drgania wynikająca z np. krzywej obręczy koła.

 

Shimmy jest drganiem wynikającym z interferencji synchronicznych wynikających z konstrukcji i ustawienia motocykla.

 

Objaw jest identyczny, ale nie mylmy pojęć.

 

To tak jakby trzepotanie kierownicą przy wyjściu na bombie z zakrętu nazwać shimmy. Objaw identyczny, ale źródło powstawania trzepotania inne.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyspieszając przednie koło.jest odciazone co powoduje mniejsza przyczepność a w efekcie trzepotanie. u mnie takie trzepotanie kiera występuje jadąc ze stała prędkością. Jutro i w poniedziałek zajmę wymiana tarczy, może felgę znajde, gruntowna kontrola całego przodu

Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po glebie na prawa stronę uszkodzeniu uległa tarcza cham. - w jednym punkcie na obwodzie strasznie obciera o klocki że ciężko kołem zakręcić - tarcza do wymiany.

Ale nie o tym mowa, od tamtego czasu moto ma tendencje do wpadania w shimmy.

 

Gleba miała miejsce dzisiaj, opona była zakładana na początku sezonu.

 

Chcesz powiedzieć ze jeździsz z ewidentnie krzywą tarczą hamulcową i szukasz innych powodów wibracji przodu???

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieeee

Właśnie po to tym zdarzeniu (glebie) pojawiło się trzepanie kierownicy. I po tym zdarzeniu dopiero pojawiło się obcieranie o klocki w 1 punkcie na obwodzie tarczy - tarcza uległa zwichrowaniu.

 

O oponie napisałem tylko dlatego aby wykluczyć ją z kręgu podejrzeń, bo wiem że zły rozmiar czy typ opony też może wywołać podobne zjawisko.

 

Nową tarcze mam już u siebie. Jutro felga trafi na kontrole aby sprawdzić czy nie jest gdzieś skrzywiona po czym zostanie wyważona.

 

 

 

I czy jest możliwe żeby przez obcierającą tarcze moto zaczęło uciekać w lewą strone po puszczeniu kierownicy?? Czy przyczyna siedzi gdzieś głębiej?

Edytowane przez fincher

Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieeee

Właśnie po to tym zdarzeniu (glebie) pojawiło się trzepanie kierownicy. I po tym zdarzeniu dopiero pojawiło się obcieranie o klocki w 1 punkcie na obwodzie tarczy - tarcza uległa zwichrowaniu.

 

O oponie napisałem tylko dlatego aby wykluczyć ją z kręgu podejrzeń, bo wiem że zły rozmiar czy typ opony też może wywołać podobne zjawisko.

 

Nową tarcze mam już u siebie. Jutro felga trafi na kontrole aby sprawdzić czy nie jest gdzieś skrzywiona po czym zostanie wyważona.

 

 

 

I czy jest możliwe żeby przez obcierającą tarcze moto zaczęło uciekać w lewą strone po puszczeniu kierownicy?? Czy przyczyna siedzi gdzieś głębiej?

 

Sprawdzenie rur teleskopów i półek przedniego zawieszenia zostawiasz sobie na deser ?

Nie wykluczone, że w bok odjechała główka ramy i to też wypada sprawdzić.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zajmę się felą i to co wiem że na pewno do zrobienia. Potem będę sprawdzał dalej poszczególne elementy.

 

 

 

Felga i tarcza skrzywione... Nowy komplet niedługo będzie założony.

Edytowane przez fincher

Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zacząłem sprawdzanie i lagi nie równo wystają z górnej półki...

Poluzowałem mocowania lag na górnej i dolnej półce (2śruby) ale dalej nie mogę ich ruszyć-ustawić macie jakiś patent/pomysł jak je wyrównać???

Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...