fincher Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Po glebie na prawa stronę uszkodzeniu uległa tarcza cham. - w jednym punkcie na obwodzie strasznie obciera o klocki że ciężko kołem zakręcić - tarcza do wymiany.Ale nie o tym mowa, od tamtego czasu moto ma tendencje do wpadania w shimmy. Głównie w trakcie przyśpieszania i jazdy ze stałą prędkością w okolicach 80-100km/hOpona założona na początku sezonu, funkiel nówka nie śmigana. Czy może być tak że razem z tarczą felga uległa uszkodzeniu i to powoduje wpadanie w shimme? Cytuj Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Po glebie wypada sprawdzić więcej jak tylko tarczę hamulcową.Jeżeli już po glebie została wymieniona opona to krzywizna felgi powinna być zauważona podczas wyważania koła - chyba że ktoś wymienił oponę łyżkami samochodowymi i zapomniał o tak drobnym szczególe jak wyważenie :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Należałoby przeprowadzić weryfikację poszczególnych części, a nie jeździć i w ten sposób stwierdzać czy coś jest ok. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fincher Opublikowano 8 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 (edytowane) Gleba miała miejsce dzisiaj, opona była zakładana na początku sezonu. Napisałem o tym dlatego bo wiem ze stan gumy ma wpływa na to.Moto jak narazie stoi w garażu bo wiem że samo się nie naprawi, a jazda gdy kierownica lata we wszystkie strony nie jest zbyt ciekawa.Mówicie żeby ściągnąć koło i felgę sprawdzić czy nie uległa uszkodzeniu? CO co jeszcze może wywołać takie zjawisko (shimmy)? Edytowane 8 Czerwca 2013 przez fincher Cytuj Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 to nie jest shimmy! Tak, każdy element mogący mieć wpływ na trakcję a więc i bezpieczeństwo powinien być skontrolowany. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 tak to sa shimmy, wywoluje je nie tylko gwaltowna zmiana predkosci motocykla jak to wielu klasyfikuje, jest to wlasnie nap.. kierownicy tak, ze zaczyna tanczyc. Krzywizna felgi jak pisze Piotr powinna byc zauwazona podczas wywazania, ale wywazanie u niektorych "specjalistow" pozostawia sporo do zyczenia. Jednak zanioslbym te felge do ogledzin i sprawdzil jak maja sie polki. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 objaw na kierownicy jest taki sam jak przy shimmy, ale shimmy ma zupełnie inne podłoże niż drgania wynikająca z np. krzywej obręczy koła. Shimmy jest drganiem wynikającym z interferencji synchronicznych wynikających z konstrukcji i ustawienia motocykla. Objaw jest identyczny, ale nie mylmy pojęć. To tak jakby trzepotanie kierownicą przy wyjściu na bombie z zakrętu nazwać shimmy. Objaw identyczny, ale źródło powstawania trzepotania inne. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fincher Opublikowano 8 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Przyspieszając przednie koło.jest odciazone co powoduje mniejsza przyczepność a w efekcie trzepotanie. u mnie takie trzepotanie kiera występuje jadąc ze stała prędkością. Jutro i w poniedziałek zajmę wymiana tarczy, może felgę znajde, gruntowna kontrola całego przodu Cytuj Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Po glebie na prawa stronę uszkodzeniu uległa tarcza cham. - w jednym punkcie na obwodzie strasznie obciera o klocki że ciężko kołem zakręcić - tarcza do wymiany.Ale nie o tym mowa, od tamtego czasu moto ma tendencje do wpadania w shimmy. Gleba miała miejsce dzisiaj, opona była zakładana na początku sezonu. Chcesz powiedzieć ze jeździsz z ewidentnie krzywą tarczą hamulcową i szukasz innych powodów wibracji przodu??? Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fincher Opublikowano 9 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 (edytowane) NieeeeWłaśnie po to tym zdarzeniu (glebie) pojawiło się trzepanie kierownicy. I po tym zdarzeniu dopiero pojawiło się obcieranie o klocki w 1 punkcie na obwodzie tarczy - tarcza uległa zwichrowaniu. O oponie napisałem tylko dlatego aby wykluczyć ją z kręgu podejrzeń, bo wiem że zły rozmiar czy typ opony też może wywołać podobne zjawisko. Nową tarcze mam już u siebie. Jutro felga trafi na kontrole aby sprawdzić czy nie jest gdzieś skrzywiona po czym zostanie wyważona. I czy jest możliwe żeby przez obcierającą tarcze moto zaczęło uciekać w lewą strone po puszczeniu kierownicy?? Czy przyczyna siedzi gdzieś głębiej? Edytowane 9 Czerwca 2013 przez fincher Cytuj Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ortega Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 No raczej że możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 NieeeeWłaśnie po to tym zdarzeniu (glebie) pojawiło się trzepanie kierownicy. I po tym zdarzeniu dopiero pojawiło się obcieranie o klocki w 1 punkcie na obwodzie tarczy - tarcza uległa zwichrowaniu. O oponie napisałem tylko dlatego aby wykluczyć ją z kręgu podejrzeń, bo wiem że zły rozmiar czy typ opony też może wywołać podobne zjawisko. Nową tarcze mam już u siebie. Jutro felga trafi na kontrole aby sprawdzić czy nie jest gdzieś skrzywiona po czym zostanie wyważona. I czy jest możliwe żeby przez obcierającą tarcze moto zaczęło uciekać w lewą strone po puszczeniu kierownicy?? Czy przyczyna siedzi gdzieś głębiej? Sprawdzenie rur teleskopów i półek przedniego zawieszenia zostawiasz sobie na deser ?Nie wykluczone, że w bok odjechała główka ramy i to też wypada sprawdzić. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fincher Opublikowano 10 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 (edytowane) Najpierw zajmę się felą i to co wiem że na pewno do zrobienia. Potem będę sprawdzał dalej poszczególne elementy. Felga i tarcza skrzywione... Nowy komplet niedługo będzie założony. Edytowane 10 Czerwca 2013 przez fincher Cytuj Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fincher Opublikowano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Dzisiaj zacząłem sprawdzanie i lagi nie równo wystają z górnej półki...Poluzowałem mocowania lag na górnej i dolnej półce (2śruby) ale dalej nie mogę ich ruszyć-ustawić macie jakiś patent/pomysł jak je wyrównać??? Cytuj Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Pewnie są skrzywione. Spróbuj obrócić wokół własnej osi. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.