Rafał90 Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Witam, mam następujący problem. Jakiś czas temu wyjechałem z garażu i motocykl zaczął mi gasnąć na wyższych obrotach. Pomyślałem że coś z paliwem jest nie tak i przeczyściłem filtr paliwa. Po zamontowaniu nie było różnicy (nadal gasł po chwili), sprawdziłem więc ładowanie i na wyższych obrotach było powyżej 18V. Wymienilem regulator napięcia i ładowanie powróciło do normy ok. 14V. Polatałem tak ok. tydzień i na dłuższym odcinku trasy poczułem dym. Okazało się że kable od regulatora usmażyły się (prawie się zapalił). Zmierzyłem alternator i okazało się że ma przebicie do masy, a bezpiecznik główny jest zmostkowany. Wymieniłem regulator, alternator i akumulator i niestety ładowanie jakie teraz mam to na wolnych obrotach bez świateł 13.2V, z światłami 12.8V. Na wyższych obrotach jest OK tzn. ok. 14V. Próbowałem na dwóch alternatorach i 3 regualtorach. Efekt ten sam. Masa do silnika jest ok, podobnie do ramy. Problem przed usmażeniem kabli było nieodpalanie motocykla rozgrzanego tzn. nie kręcił rozrusznik powyżej 90 st. Celsjusza. Może ma ktoś jakieś sugestie co może być nie tak, że na niskich obratach jest tak małe ładowanie?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Jest na ten temat PODPIĘTY w tym dziale i raczej nic więcej nie można pisać o ładowaniu.Poczytaj i napraw swój motocykl w/g instrukcji Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 a jakie jest napiecie spoczynkowe aku, tzn na wylaczonym zaplonie, druga sprawa to te wolne obroty, na jakim poziomie sa ustawione? Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał90 Opublikowano 8 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 (edytowane) Napięcie aku spoczynkowe wynosi ok. 12,5V, natomiast wolne obroty to ok. 1100-1200rpm. Postepowałem wg instrukcji i nie przynisło to należytego skutku dlatego proszę o merytoryczne odpowiedzi.Pozdrawiam Edytowane 8 Czerwca 2013 przez Rafał90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 12.5 oznacza, ze akumulator nie jest w pelni naladowany, naladuj go i wtedy jeszcze raz pomiez ladowanie. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał90 Opublikowano 13 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Niestety na naładowanym akumulatorze w pełni nie ma zmian. Czy jest możliwość uszkodzenia się akumulatora w taki sposób, że napięcie trzyma, a wpływa na wartość napięcią ładowania na wolnych obrotach? Bo mam nowy aku, ale już nie mam pomysłów.Pozdrawam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 a co mowi manual o ladowaniu , wyzsze obroty to jakie ? od jakich obrotow masz te 14 volt ? ja mam nowy aku exide i ma ok 12,8 V Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Czy masz problem z odpalaniem motocykla gdy jeździsz?Masz ksenony, alarm albo inne bajery? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał90 Opublikowano 15 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2013 Ładowanie podane przez producenta powinno sprawdzać się na 5000obr/min i przy takim zaczyna mi się 14V. Problemu z odpalaniem póki co nie mam, zrobiłem tak ok. 250km i na razie jest OK. Boję się tylko, że wykończę nowy akumulator. Nie mam ksenonów, czy alarmu. W pełni seryjne wyposażenie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2013 To podaj jeszcze wartości przy 2000 i 3500 na ten przykład. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał90 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 Tak więc:bez obciążenia:1200obr/min - 13,4V2000obr/min - 14,3V3000obr/min - 14,5V( i tak do odcięcia)Z obciążeniem:1200obr/min - 12,5-12,7V2000obr/min - 13,8V3000obr/min - 14VMam nadzieję, że te pomiary wystaczą do interpretacji. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 Prosta sprawa pod zaciski akumulatora podłącz bezpośrednio na grubych przewodach żarówkę 55W i sprawdź czy ładowanie nadal tak opadnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 Przecież to wygląda na normalne, dobre ładowanie ładowanie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 Ładowanie tak ale obciążenie już nie według mnie kochana skąpość materiałowa japończyków i problemy z masa sie odzywają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 Dokładnie i dodałbym jeszcze spadki na kostkach połączeniowych. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.