Skocz do zawartości

ładowanie gsx-r srad 750


Rafał90
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam następujący problem. Jakiś czas temu wyjechałem z garażu i motocykl zaczął mi gasnąć na wyższych obrotach. Pomyślałem że coś z paliwem jest nie tak i przeczyściłem filtr paliwa. Po zamontowaniu nie było różnicy (nadal gasł po chwili), sprawdziłem więc ładowanie i na wyższych obrotach było powyżej 18V. Wymienilem regulator napięcia i ładowanie powróciło do normy ok. 14V. Polatałem tak ok. tydzień i na dłuższym odcinku trasy poczułem dym. Okazało się że kable od regulatora usmażyły się (prawie się zapalił). Zmierzyłem alternator i okazało się że ma przebicie do masy, a bezpiecznik główny jest zmostkowany. Wymieniłem regulator, alternator i akumulator i niestety ładowanie jakie teraz mam to na wolnych obrotach bez świateł 13.2V, z światłami 12.8V. Na wyższych obrotach jest OK tzn. ok. 14V. Próbowałem na dwóch alternatorach i 3 regualtorach. Efekt ten sam. Masa do silnika jest ok, podobnie do ramy. Problem przed usmażeniem kabli było nieodpalanie motocykla rozgrzanego tzn. nie kręcił rozrusznik powyżej 90 st. Celsjusza. Może ma ktoś jakieś sugestie co może być nie tak, że na niskich obratach jest tak małe ładowanie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie aku spoczynkowe wynosi ok. 12,5V, natomiast wolne obroty to ok. 1100-1200rpm. Postepowałem wg instrukcji i nie przynisło to należytego skutku dlatego proszę o merytoryczne odpowiedzi.

Pozdrawiam

Edytowane przez Rafał90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety na naładowanym akumulatorze w pełni nie ma zmian. Czy jest możliwość uszkodzenia się akumulatora w taki sposób, że napięcie trzyma, a wpływa na wartość napięcią ładowania na wolnych obrotach? Bo mam nowy aku, ale już nie mam pomysłów.

Pozdrawam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co mowi manual o ladowaniu , wyzsze obroty to jakie ? od jakich obrotow masz te 14 volt ?

 

ja mam nowy aku exide i ma ok 12,8 V

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie podane przez producenta powinno sprawdzać się na 5000obr/min i przy takim zaczyna mi się 14V. Problemu z odpalaniem póki co nie mam, zrobiłem tak ok. 250km i na razie jest OK. Boję się tylko, że wykończę nowy akumulator.

 

Nie mam ksenonów, czy alarmu. W pełni seryjne wyposażenie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc:

bez obciążenia:

1200obr/min - 13,4V

2000obr/min - 14,3V

3000obr/min - 14,5V( i tak do odcięcia)

Z obciążeniem:

1200obr/min - 12,5-12,7V

2000obr/min - 13,8V

3000obr/min - 14V

Mam nadzieję, że te pomiary wystaczą do interpretacji.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...