Skocz do zawartości

skutki niedokręcenia koła


Vega_k
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki, Theo. :)

 

Dopytam jeszcze o konserwację łańcucha. Jak wiesz, mój wyzionął ducha przy przebiegu ponad 47 tys. Nie mam wrażenia, że jakoś szczególnie o niego dbałam - czyszczenie i smarowanie co 500-600km i po jeździe w deszczu/myciu + chyba dość płynna jazda. Co zatem najszybciej go zużywa?

Edytowane przez piórko

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konserwacja mojego łańcucha: mycie czyścikiem S-100 co 3-4 smarowania.

Smarowanie smarem Blue-Ray po każdym myciu moto i po każdym deszczu.

Jazda płynna, nie strzelam ze sprzęgła - powiedz mi proszę co w mojej eksploatacji jest nieprawidłowe...i przede wszystkim, co po przejechaniu niecałych 2000 km od serwisu, na którym dowiedziałam się, że napęd przejeździ spokojnie jeszcze jeden sezon załatwiło go w miesiąc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. moim motocyklem zajmuję się tylko ja, czasem mąż mi smaruje łańcuch, ale nieczęsto bo mamy inne poglądy na ilość i miejsce nakładania smaru :) (ja smaruję tylko w środku, on z 3 stron). S-100 nie powinno przecież załatwić łańcucha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pośrodku - czyli tam gdzie są złączenia ogniw od wewnątrz (obie strony - od wewnątrz - czyli to co się styka z zębatką) przepraszam, nie umiem tego lepiej wytłumaczyć - sposób smarowania pokazywał mi mechanik, więc raczej robię to poprawnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak jak napisalas, w miejscu laczenia, jednak mimo wszystko moment z jakim byla dokrecona nakretka osi kola a zatarty lancuch to sa 2 rozne sprawy, na jakiej podstawie okreslilas, ze wlasnie lancuch sie przedwczesnie zuzyl, wg Twojej opinii zatarl?

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tym razem się upewnij, że masz dobrze ustawioną osiowość, prawidłowy luz łańcucha, dobrze złożone zębatki (zębatki mają być idealnie w linii, czasem można się pomylić i np. dołożyć niepotrzebnie lub zapomnieć założyć jakichś podkładek) i weź go czasem przemyj ;) , choćby naftą.

 

No ale jak się domyślam, teraz Theo się zaopiekował szepejem, więc możesz spać spokojnie :) .

 

[OT]

A co do tych sytuacji na wyścigach to po prostu koło się może zapaść (felga pęka w jakimś miejscu i się praktycznie rozpada). Ostatnimi czasy były dwa głośne przypadki - Duca 1098 (monowahacz) oraz jakieś ZX-10R (wahacz tradycyjny jak wiadomo) w BSB zaraz przed metą (masakra). Zresztą była głośna sprawa odnośnie wadliwych felg w którejś z ostatnich ZX-10R gdzie została wypuszczona seria z wadliwymi felgami, które pękały w normalnym użytkowaniu, były niestety przypadki śmiertelne, ale sprawa została mocno ściszona.

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież piszę że zmywam smar co 3-4 smarowania :) używalam czyścika S-100, ale tez ostatnio słyszałam,eże nafta lepsza i nie wysusza gumek, wiec zakupię.

Co do ustawienia muszę zaufać Theo, że zrobił wszystko OK, my biedne kobiety tak już mamy... nic same nie zrobimy... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...