kubagsx Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Januszu rozchodzi mi się głównie o to jaka jest rola analizatora przy strojeniu sprzętu do power commanderów itd i czy masz sprzęt na 4 rurki czy też na jedną? Cytuj freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Kuba no ustawiasz optimum w każdym zakresie obrotów, do tego można zrobić/kupić koła rozrządu z regulacją, hamownia i masz pełnie szczęścia. Ewentualnie pójść w kierunku zgoła innym np jak baba i dołożyć popychadło ale to już maniacka zabawa :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 (edytowane) mój serdeczny przyjacielu weźże rozszerz, bo nie bardzo Twej rozprawy rozumiem Edytowane 28 Maja 2013 przez kubagsx Cytuj freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Znalazłem fajną stronę która powinna ci wszystko wytłumaczyć. http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/analizaspalin.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 (edytowane) Januszu rozchodzi mi się głównie o to jaka jest rola analizatora przy strojeniu sprzętu do power commanderów itd i czy masz sprzęt na 4 rurki czy też na jedną?sprzet na jedna sonde, zreszta nie widzialem nigdy takiego co by obslugiwal 4, jest mozliwosc przy tym ktory obsluguje rozdwojenia ale nie korzystalem z tego, pisze o sprecie z jakim pracuje w firmie tzw 4 gazowym, prywatnie posiadam analizator, ktory mierzy tylko CO i tylko w jednym kominie. Natomiast wykorzystanie analizatora przy strojeniu power commandera jest dokladnie takie same jak wykorzystanie go do strojenia gaznikow, tyle, ze tu jest wiecej zabawy i z reguly wykorzystuje sie gotowe mapy ale jesli tlumiki nie sa dedykowane dla danego sprzetu okazuje sie, ze trzeba zrobic korekty dawek paliwa z reguly na srednich obrotach przy przejsciach w gore, ale z tym jest roznie i reszte musialbys sam zobaczyc, sam sie tym pobawic bo wzrokowo zlapiesz temat 10 razy szybciej niz rozpisujac sie na forum, generalnie mozna szukac ogolnych opisowych tematow w necie a tu pytaj bardziej konkretnie, jak bede wiedzial to odpowiem. Wskazania, analizatora interpretujemy roznie w zaleznosci od tego jaki cel chcemy osiagnac czy bedzie to dostrojenie po wymiania filtra lub wydechow, czy chcemy zwiekszyc moc w pewnym zakresie obrotow, w tym drugim przypadku z reguly ingerujemy w sredni a w szczegolnosci w wysoki zakres obrotow. Wtedy sila rzeczy wartosci beda rozne od nominalnych i dopuszczanych przez normy... jakie? to juz przychodzi z doswiadczeniem ;)Jeszcze troche kolo tematu ciekawostka. Koles kupil u nas nowa R1 do... dojazdow do pracy no i stwierdzil ze byloby dobrze, aby z racji tego mniej palila bo bedzie do uzytku codziennego, no i wyobrazcie sobie zrobil odwrotnie niz my wszyscy tutaj, gdzie my szukamy pomyslow na zwiekszenie mocy... poprosil o instalacje power commandera i kosztem mocy chodzilo mu o zmniejszenie zuzycia paliwa. No i sobie jezdzi z power commanderem, ktory w tym przypadku nie dodaje tylko odejmuje w R1 :blink: Edytowane 29 Maja 2013 przez JanuszK30 Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Dzięki za odp, właśnie o to mi chodziło. A co do przypadku R1 - widziałem power commandera z programem oszczędzania do mojego bmw. Zastanawiałem się na co komu coś takiego. Redukuje moc o 30%, a spalanie nie wiadomo. Ciekawe czy to nie odbija się na żywotności silnika podobnie jak duże zwiększenie mocy? Cytuj freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 jak sie to umiejetnie robi to nie, ale oszczednosci wielkich i tak nie ma sie co spodziewac, osobiscie mysle, ze nie wiecej niz 10 moze 15% dlatego, ze caly czas wartosci zawierac sie powinny w obrebie marginesu mieszanki stechiometrycznej przy spalaniu. Wiecej zaoszczedzimy na technice jazdy jezeli juz na oszczednosciach nam zalezy. A osoby patrzace na zuzycie paliwa powinny wybierac okreslone modele motocykli, ktore rzeczywiscie sa ekonomiczne a nie tylko z opowiadan. Tak samo jak z podnoszeniem mocy jest tak, ze najlepiej kupic mocniejszy motocykl niz bawic sie z obecnym w przerobki, podonie jak lepiej kupic motocykl ekonomiczny niz poskramiac lapczywosc naszego, w obu przypadkach koszty wysokie a efekt mierny. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 31 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 (edytowane) no to mówicie, że od zasyfialych gazników, ta świeca nie działa prawidłowo? Gaźniki czyściłem CarbCleanerem Motula, wpryskałem w każdą dziurą i przedmuchalem powietrzem sprężonym. Dysze mam drożne,, te kanaliki od powietrza też przedmuchalem, więc nie wiem. Jest jeszcze opcja z jakims srodkiem do oczyszczenia układu paliwowego, albo rozpylić carbcleanera w airboxie ;p Co sądzicie? nie bijcie tylko;p Może coś lepszego od motula znacie? Edytowane 31 Maja 2013 przez tiger666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 (edytowane) Tak :)Rozkręcasz w mak i czyścisz szmatką na błysk. Ze wskazaniem na to co jest za dyszami, bo jak je wykręcisz to zobaczysz że same dysze to taki > wierzchołek góry lodowej za którym skrywają się szczególy o niebagatelnym znaczeniu dla działania gaźnika Edytowane 31 Maja 2013 przez Tamka Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 31 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 (edytowane) Tylko wiesz, niektorych elementów nie dojde szmatką, pozostaje jedynie przedmuchać to ;p A te środki czyszczące układ paliwowy, coś dają , rozpuszczają choć troche ten syfilus z gaziorów? http://image.ceneo.pl/data/products/8398524/i-profi-products-dodatek-czyszczacy-do-paliwa-motocyklowego-profi-fuel-max.jpg - coś takiego obadaj Edytowane 31 Maja 2013 przez tiger666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Ludzie a nie uważacie że na obrotach jałowych ma być "na bogato" żeby pracowało to w ogóle ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 wlasnie czytałem o tym gownie do paliwa, że ponoc rozpuszcza syfy ze zbiornika i do gaznika to idzie ;p odpada. chyba trzeba zanurzyc w nitro albo ekstrakcyjnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 (edytowane) Odświeżam temat, bo rozebralem gazniki, powyjmowalem oringi membrany, a natepnie wyczyscilem gazniki rozpuszczalnikiem nitro, dokładnie wydmuchałem sprężonym powietrzem. Zamontowałem gaźniki i świece diagnostyczną, po czym odpalilem i nadal spalanie jest niebieskie...obojetnie ile wykręce... Sprawdzilem tez szczelnosc, czy nie zasysa lewego, pryskając po króćcach i gazniki sprayem do mycia przepustnic, obroty nie wzrosly ani nie zmalały :) Jakieś porady? bez nerwów oczywiscie ;p Dodam jeszcze, że jak trzymam manetke w stalym polozeniu np. 2-3tys obr, to obroty falują w góre i w dół. Edytowane 14 Czerwca 2013 przez tiger666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 Wkręć śrubę składu do oporu ma zgasnąć jeśli nie zgaśnie to regulacja nie działa. Falowanie obrotów przy "podwyższeniu" świadczy raczej o przebiciu na świecy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 (edytowane) Ostatnio pytałem mechanika i powiedział mi ,że motocykl który mam, to wersja niemiecka i jakiekolwiek dane serwisowe z Haynesa dot. gazników w tym motocyklu się nie sprawdzają, ponieważ Haynes jest do amerykańskich motocykli. Tak więc optymalnych ustawień szuka się ponoć od 0,5/ 1,5obr śruby od składu, i faktycznie wkręcenie śruby u mnie spowodowało wzbogacenie. Może mi ktoś znający się na mechanice 2kół wytlumaczyc dlaczego w niktorych motocyklach tak jest? Edytowane 25 Sierpnia 2013 przez tiger666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.