Skocz do zawartości

swieca diagnostyczna


Rekomendowane odpowiedzi

Kuba no ustawiasz optimum w każdym zakresie obrotów, do tego można zrobić/kupić koła rozrządu z regulacją, hamownia i masz pełnie szczęścia. Ewentualnie pójść w kierunku zgoła innym np jak baba i dołożyć popychadło ale to już maniacka zabawa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Januszu rozchodzi mi się głównie o to jaka jest rola analizatora przy strojeniu sprzętu do power commanderów itd i czy masz sprzęt na 4 rurki czy też na jedną?

sprzet na jedna sonde, zreszta nie widzialem nigdy takiego co by obslugiwal 4, jest mozliwosc przy tym ktory obsluguje rozdwojenia ale nie korzystalem z tego, pisze o sprecie z jakim pracuje w firmie tzw 4 gazowym, prywatnie posiadam analizator, ktory mierzy tylko CO i tylko w jednym kominie. Natomiast wykorzystanie analizatora przy strojeniu power commandera jest dokladnie takie same jak wykorzystanie go do strojenia gaznikow, tyle, ze tu jest wiecej zabawy i z reguly wykorzystuje sie gotowe mapy ale jesli tlumiki nie sa dedykowane dla danego sprzetu okazuje sie, ze trzeba zrobic korekty dawek paliwa z reguly na srednich obrotach przy przejsciach w gore, ale z tym jest roznie i reszte musialbys sam zobaczyc, sam sie tym pobawic bo wzrokowo zlapiesz temat 10 razy szybciej niz rozpisujac sie na forum, generalnie mozna szukac ogolnych opisowych tematow w necie a tu pytaj bardziej konkretnie, jak bede wiedzial to odpowiem. Wskazania, analizatora interpretujemy roznie w zaleznosci od tego jaki cel chcemy osiagnac czy bedzie to dostrojenie po wymiania filtra lub wydechow, czy chcemy zwiekszyc moc w pewnym zakresie obrotow, w tym drugim przypadku z reguly ingerujemy w sredni a w szczegolnosci w wysoki zakres obrotow. Wtedy sila rzeczy wartosci beda rozne od nominalnych i dopuszczanych przez normy... jakie? to juz przychodzi z doswiadczeniem ;)

Jeszcze troche kolo tematu ciekawostka. Koles kupil u nas nowa R1 do... dojazdow do pracy no i stwierdzil ze byloby dobrze, aby z racji tego mniej palila bo bedzie do uzytku codziennego, no i wyobrazcie sobie zrobil odwrotnie niz my wszyscy tutaj, gdzie my szukamy pomyslow na zwiekszenie mocy... poprosil o instalacje power commandera i kosztem mocy chodzilo mu o zmniejszenie zuzycia paliwa. No i sobie jezdzi z power commanderem, ktory w tym przypadku nie dodaje tylko odejmuje w R1 :blink:

Edytowane przez JanuszK30

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp, właśnie o to mi chodziło. A co do przypadku R1 - widziałem power commandera z programem oszczędzania do mojego bmw. Zastanawiałem się na co komu coś takiego. Redukuje moc o 30%, a spalanie nie wiadomo. Ciekawe czy to nie odbija się na żywotności silnika podobnie jak duże zwiększenie mocy?

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie to umiejetnie robi to nie, ale oszczednosci wielkich i tak nie ma sie co spodziewac, osobiscie mysle, ze nie wiecej niz 10 moze 15% dlatego, ze caly czas wartosci zawierac sie powinny w obrebie marginesu mieszanki stechiometrycznej przy spalaniu. Wiecej zaoszczedzimy na technice jazdy jezeli juz na oszczednosciach nam zalezy. A osoby patrzace na zuzycie paliwa powinny wybierac okreslone modele motocykli, ktore rzeczywiscie sa ekonomiczne a nie tylko z opowiadan. Tak samo jak z podnoszeniem mocy jest tak, ze najlepiej kupic mocniejszy motocykl niz bawic sie z obecnym w przerobki, podonie jak lepiej kupic motocykl ekonomiczny niz poskramiac lapczywosc naszego, w obu przypadkach koszty wysokie a efekt mierny.

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to mówicie, że od zasyfialych gazników, ta świeca nie działa prawidłowo? Gaźniki czyściłem CarbCleanerem Motula, wpryskałem w każdą dziurą i przedmuchalem powietrzem sprężonym. Dysze mam drożne,, te kanaliki od powietrza też przedmuchalem, więc nie wiem. Jest jeszcze opcja z jakims srodkiem do oczyszczenia układu paliwowego, albo rozpylić carbcleanera w airboxie ;p Co sądzicie? nie bijcie tylko;p Może coś lepszego od motula znacie?

Edytowane przez tiger666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak :)

Rozkręcasz w mak i czyścisz szmatką na błysk. Ze wskazaniem na to co jest za dyszami, bo jak je wykręcisz to zobaczysz że same dysze to taki > wierzchołek góry lodowej za którym skrywają się szczególy o niebagatelnym znaczeniu dla działania gaźnika

Edytowane przez Tamka

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wiesz, niektorych elementów nie dojde szmatką, pozostaje jedynie przedmuchać to ;p A te środki czyszczące układ paliwowy, coś dają , rozpuszczają choć troche ten syfilus z gaziorów? http://image.ceneo.pl/data/products/8398524/i-profi-products-dodatek-czyszczacy-do-paliwa-motocyklowego-profi-fuel-max.jpg - coś takiego obadaj

Edytowane przez tiger666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odświeżam temat, bo rozebralem gazniki, powyjmowalem oringi membrany, a natepnie wyczyscilem gazniki rozpuszczalnikiem nitro, dokładnie wydmuchałem sprężonym powietrzem. Zamontowałem gaźniki i świece diagnostyczną, po czym odpalilem i nadal spalanie jest niebieskie...obojetnie ile wykręce... Sprawdzilem tez szczelnosc, czy nie zasysa lewego, pryskając po króćcach i gazniki sprayem do mycia przepustnic, obroty nie wzrosly ani nie zmalały :) Jakieś porady? bez nerwów oczywiscie ;p Dodam jeszcze, że jak trzymam manetke w stalym polozeniu np. 2-3tys obr, to obroty falują w góre i w dół.

Edytowane przez tiger666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ostatnio pytałem mechanika i powiedział mi ,że motocykl który mam, to wersja niemiecka i jakiekolwiek dane serwisowe z Haynesa dot. gazników w tym motocyklu się nie sprawdzają, ponieważ Haynes jest do amerykańskich motocykli. Tak więc optymalnych ustawień szuka się ponoć od 0,5/ 1,5obr śruby od składu, i faktycznie wkręcenie śruby u mnie spowodowało wzbogacenie. Może mi ktoś znający się na mechanice 2kół wytlumaczyc dlaczego w niktorych motocyklach tak jest?

Edytowane przez tiger666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...