Skocz do zawartości

SUZUKI GSXR 1000 K1


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Suzuki GSXR 1000 K1 pierwotnie lecz z przyczyn losowych założony silnik od K2 z automatycznym ssaniem. Wymieniona instalacja pod ten silnik bo lekko sie różni ta od K1. I teraz co się dzieje. Moto raz wykazywało pełną moc i śmigało bez zarzutów a innym razem połowę, mierzone na hamowni 70KM. Niezależne to było bo bez żadnego dłubania moc raz była a raz nie. A na koniec doszło do tego że odpala ale pochodzi chwilę, później zaczyna kuśtykać jakby na 3 gary aż w końcu gaśnie. Domyślam się że za dużo tam wszystkiego jest odnośnie tych czujników jak przechyłu czy ciśnienia atm itp. Ale chyba coś za to musi być odpowiedzialne bezpośrednio. Nie wiem czy wtryski jakoś pozapiekane czy komputer lub pompka paliwa. Chociaż pompka po wpięciu manometru wykazuje że jest ciśnienie. Za zegarze jest komunikat C00 Ale to chyba tak ma być, nic innego nie pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dymi, kopci przy tym, czy strzela?

Nie bardzo tylko wiem po co wymieniałeś cokolwiek w elektryce jeśli oba silniki są identyczne, i można je bez problemu zamienić.

Co to znaczy że jest ciśnienie? Tzn ile? i czy jest stabilne, zwłaszcza w czasie pracy silnika. Może zwyczajne map sensor nie jest podpięty, albo coś z podciśnieniami pokićkaliście.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kopci, nie strzela i nic z tych rzeczy. Ale jest pewne zjawisko. W momencie odpalenia zapłonu, w tym czasie co pompka paliwa pompuje to pstryka silniczek przepustnic. Cyka jak stary przerywacz od kierunkowskazów przez kilka sekund a potem przestaje. Z instalacją posłuchałem bo podobno K2 ma lekko zmienioną ze względu właśnie na automatyczne ssanie i ten silniczek przepustnic. Pompka paliwa daje coś ponad jak pamiętam 2.5 czy niecałe 3 atm. A czy coś jest niepodpięte? Muszę to jeszcze raz oblecieć kostka po kostce, może coś się wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, to może być tak że drugie przepustnice nie chcą/ nie mogą sie otworzyć i blokują przepływ powietrza, można to sprawdzić zdejmując airboks.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji kod bledu dla silniczka tych przepustnic to 28 plus 29 dla czujnika tych przepustnic, przepustnice powinny byc otwarte przed uruchomieniem silnika zupelnie i bezposrednio po uruchomieniu zejsc do pozycji okolo 20-25% zamkniecia. Ja jednak sprawdzilbym jeszcze exup, moze to on raz sie otwiera a raz nie i na wysokich obrotach dlawi silnik.

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś chcieli mi w K2 zmienić wydech na sportowy, ale odpuściłem (był taki sportowy, jak ja chińczyk :)). Natomiast w trakcie tych prób miałem dopięty a potem założony z powrotem na oryginał exup. I niestety, fachowiec który to zakładał był tak samo dobry, jak tłumik sportowy. Pzzez dwa tygodnie bujałem się po mechanikach z motocyklem który ciągnął do 5-6 tys. a potem dupa, a czasem na 4 się zatrzymywał. Dopiero jak oddałem do Tomka Kędziora w PolandPosition, gdzie linki poustawiali po bożemu, problem zniknął od ręki. Więc jak zmieniany był silnik, zdejmowane tłumiki, to może coś poprzestawiali na linkach zaworu i teraz jest dodatkowy problem...

Edytowane przez maniek_7

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji kod bledu dla silniczka tych przepustnic to 28 plus 29 dla czujnika tych przepustnic, przepustnice powinny byc otwarte przed uruchomieniem silnika zupelnie i bezposrednio po uruchomieniu zejsc do pozycji okolo 20-25% zamkniecia. Ja jednak sprawdzilbym jeszcze exup, moze to on raz sie otwiera a raz nie i na wysokich obrotach dlawi silnik.

Otóż widać chyba zebrało się kilka spraw bo po zdjęciu filtra przepustnice są praktycznie zamknięte w 95%tach.

 

Kiedyś chcieli mi w K2 zmienić wydech na sportowy, ale odpuściłem (był taki sportowy, jak ja chińczyk :)). Natomiast w trakcie tych prób miałem dopięty a potem założony z powrotem na oryginał exup. I niestety, fachowiec który to zakładał był tak samo dobry, jak tłumik sportowy. Pzzez dwa tygodnie bujałem się po mechanikach z motocyklem który ciągnął do 5-6 tys. a potem dupa, a czasem na 4 się zatrzymywał. Dopiero jak oddałem do Tomka Kędziora w PolandPosition, gdzie linki poustawiali po bożemu, problem zniknął od ręki. Więc jak zmieniany był silnik, zdejmowane tłumiki, to może coś poprzestawiali na linkach zaworu i teraz jest dodatkowy problem...

To u mnie też coś podobnego występuje skoro mówisz że różnie bywało z mocą. Muszę obadać przepustnice jak się zachowują i exup bo nieszczęścia chodzą parami i tu może być problem. A gdy exup jest całkowicie odłączony i przepustnica w tłumiku otwarta na max to będzie miał moc czy też nie? To tak apropo w celach diagnostycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż widać chyba zebrało się kilka spraw bo po zdjęciu filtra przepustnice są praktycznie zamknięte w 95%tach.

 

To u mnie też coś podobnego występuje skoro mówisz że różnie bywało z mocą. Muszę obadać przepustnice jak się zachowują i exup bo nieszczęścia chodzą parami i tu może być problem. A gdy exup jest całkowicie odłączony i przepustnica w tłumiku otwarta na max to będzie miał moc czy też nie? To tak apropo w celach diagnostycznych.

w dolnych partiach obrotów powinien być przymulony ale w górnych pełna moc.

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dolnych tez bedzie ok, nie bedzie maksimum jakie byc powinno ale bedzie niezle, z tym silniczkiem od exupa w tym motocyklu sa dosc czesto problemy i zastepczo stosuje sie specjalne polaczenie przewodow modulu, lub uklad skladajacy sie z 3 rezystorow plus kondensator, ktore oszukuja jakby kompa, ze exup jest a w rzeczywistosci go nie ma. Nie bedzie tragedii jak sie go pozbedziesz...

A co do przepustnic, to wsadz tam lape i sprawdz czy recznie je mozesz przestawic do pelnego otwarcia, koniecznie na wylaczonym zaplonie.

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po krótkiej przerwie zabrałem się za motor. A więc tak. Odpala i kuśtyka tak jakby na 3 gary. Przez chwile wyświetlał się kod C27 a teraz świeci na czerwono lampka i na liczniku widnieje napis FI. Od czego zacząć Panowie?



w dolnych tez bedzie ok, nie bedzie maksimum jakie byc powinno ale bedzie niezle, z tym silniczkiem od exupa w tym motocyklu sa dosc czesto problemy i zastepczo stosuje sie specjalne polaczenie przewodow modulu, lub uklad skladajacy sie z 3 rezystorow plus kondensator, ktore oszukuja jakby kompa, ze exup jest a w rzeczywistosci go nie ma. Nie bedzie tragedii jak sie go pozbedziesz...

A co do przepustnic, to wsadz tam lape i sprawdz czy recznie je mozesz przestawic do pelnego otwarcia, koniecznie na wylaczonym zaplonie.

A możesz coś więcej na temat tego obejścia? To trzeba w tej kostce co leci do tyłu pod zadupkiem spiąć przewody?



Wyszukałem w kodach że może być walnięty "CKP sensor ". Chodzi o ten czujnik położenia wałków rozrządu czy ten główny impulsator na wale?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbebeszyłem dziś pokrywę i oto co jest grane. Narobiłem zdjęć i liczę na podpowiedź Panowie. Gdy znak na wale ustawiony jest na kreski wówczas strzałka na kole wałka rozrządu EX z numerem 1 nie leży idealnie na płasko z płaszczyzną głowicy tylko jest wyżej o jakieś 3-4 mm. A gdy tą strzałkę ułoże idelanie na płasko z głowicą, tak że widać tylko kawałek strzałki wówczas na wale znak ucieka do przodu o jakieś 4 mm. I nie wiem teraz czy ta strzałka na wałku EX musi być idealnie płasko tak żeby nie wystawała ponad krawędź głowicy? Bo chyba faktycznie rozrząd jest przewalony o ząbek.

I pytanie nr 2. Chodzi o gsxr 1000K2. Chcąc przestawić rozrząd to jak najlepiej to uczynić. Trzeba odkręcać wałki czy może na wale lepiej to zrobić a góry nie ruszać?

Zdjęcie nr 67 to znak na wale ustawiony na znaki

70 w tym momencie strzałka nie leży idealnie na płasko

Zdjęcie 71 to strzałka ustawiona na rozrządzie idealnie płasko

74 to w tym układzie znak na wale jest przestawiony

 

post-5818-0-97100500-1372697843_thumb.jpg

post-5818-0-00944000-1372697889_thumb.jpg

post-5818-0-84353500-1372697910_thumb.jpg

post-5818-0-22145900-1372697779_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety na ssącym nie ma znaku który jest na płasko z głowicą przy takim ustawieniu wału. Nie wiem czy aż tak mógłby się wyciągnąć łańcuch żeby była taka różnica na znakach. Naciągnięty jest dość mocno w każdym momencie więc napinacz chyba ma jeszcze zapas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...