Skocz do zawartości

Suzuki gsf 650S Bandit


maniak89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej,

mam problem z swoim suzuki (gsf 650s 2007), a że to mój pierwszy motocykl to póki co moja wiedza jest dość słaba. Poznaje go coraz bardziej z każdą usterką:D

Poczytałem trochę po forach, jednak ile ludzi tyle opinie, dlatego prosiłbym kogoś o wskazówki / pomoc co może być przyczną problemu.

 

Mam mianowicie problem z akumulatorem/ ładowaniem. Akumulator trzyma mi 3 dni i później nie da rady odpalić bandita...

Akumulator odłączyłem, podładowałem, zmierzyłem napięcie na odłączonym akumulatorze i pokazuje 12.4V wydaje mi się, że chyba jest ok. Zmierzyłem również napięcie na zapalonym motocyklu, 13.1V (niskie oborty, zapalone światła mijania) i tutaj się obawiam, że chyba to jest dość mało. Przeczytałem, że może to być przyczyna regulatora napięcia, tylko nie bardzo wiem gdzie on się znajduje i jak sprawidzć czy jest on sprawny.

 

Po drugie czy to możliwe, że po 3 dniach akumulator siada?! Zostawiłem go na 2 dni i padł. Podładowałem, pojeździłem 3 dni do pracy 15km dziennie i 4 dnia padnięty. Planuje kupić nowy aku, ale nie wiem czy to jest do końca przyczyną, że po 3 dniach koniec z jazdy i trzeba doładować akumulator? Sam nie wiem, może gdzieś coś ucieka, przebicie?

 

pomoże ktoś? :)

Edytowane przez maniak89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12,4 na naładowanym aku to za mało - aku do wymiany. Ładowanie na wolnych pod obciążeniem nie jest złe, ale sprawdź je przy 5k obr/min.

 

a jakie jest prawidłowe? 12,7V jeszcze wyższe? mam aku YTX9-BS szukam po necie to mniej więcej takie napięcie jest podawane ze optymalne, czy te 0.3V robi taką dużą różnice? Tak czy inaczej jutro spórbuje kupić nowy i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kolega dobrze mowi, ze za słabe ładowanie. Ako siada po 3 dniach to moze alarm go rozładowuje.

 

nie mam alarmu, ale czy moto stoi 2-3 dni czy jeżdże te parę dni to i tak siada

mierzenie bez jakiekokolwiek obciążenia nie możliwe, bo świateł nie da się wyłączyć, ale spodziewam się, że przy niskich obrotach powinno być chyba powyżej 14V.

13.1V to mało, ale też nie wiem czy to jest przyczyną tego, że po naładowaniu akumulatora po 3 dniach moto siada?

Edytowane przez maniak89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jakie masz napięcie ładowania przy 5000 rpm.Może być tak że w pewnym zakresie obrotów nie masz ładowania.

 

jutro postaram się sprawdzić na nowym aku, ewentualnie jeszcze na starym.

Rozumiem, że na większych obrotach napięcie spadnie do 12?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ciekawostke. Kolega kupił nowe ako za 150 zł. made in china. 2 tygodnie trzymało, po tym czasie prubuje odpalic a tu d.... Kontrolki nie zapalaja sie. Sam sprawdzałem ten akumulator na dwóch miernikach, prostowniku, i mikroprocesorze i o dziwo plus zamienił sie z minusem, Jakim cudem? Po włożeniu innego aku wszystko wróciło do normy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem u siebie podobnie.Na wolnych niby wszystko ok. ale przy wyższych obrotach napięcie spadalo ponizej 12V.

Pomiar musisz wykonac przy właczonych światłach.Dobrze by było zmierzyć napięcie jakie występuje na statorze bez regla.

Ja mialem walnięty regulator oraz jedno uzwojenie statora

Edytowane przez proxma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem u siebie podobnie.Na wolnych niby wszystko ok. ale przy wyższych obrotach napięcie spadalo ponizej 12V.

Pomiar musisz wykonac przy właczonych światłach.Dobrze by było zmierzyć napięcie jakie występuje na statorze bez regla.

Ja mialem walnięty regulator oraz jedno uzwojenie statora

 

nie bardzo wiem gdzie i jak..:( Spróbuje jutro na tym nowym aku, ale chyba spróbuję podjechać do jakiegoś elektryka, warsztatu bo chyba sam nie dam rady zbytnio...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstrzymaj się jeszcze z tym akumulatorem bo może się okazać że jest w porządku a rozładowuje się przez walnięty regulator. Jest przyklejony temat z instrukcjami jak sprawdzić regulator i altek więc spróbuj zrobić najpierw pomiary. A to że ładowanie jest mniejsze na wolnych obrotach jest normalne. Ono rośnie wraz z obrotami i od ok. 5 tys. obrotów w górę nie powinno przekraczać 14,4v ale na wolnych będzie niższe bo jest obciążenie w postaci włączonych świateł, świecących się kontrolek, są spadki napięcia na kablach, być może jakieś styki są zaśniedziałe albo masa jest słaba co będzie powodowało kolejne spadki, itd.

 

Aku możesz też zawieźć do jakiegoś serwisu albo sklepu z akumulatorami, tam Ci sprawdzą jego sprawność, jest do tego specjalne urządzenie.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wymiana akumulatora pomogła,

stary wyjąłem zmierzyłem napięcie 12,4V następnego dnia rano już 12,3V

Uznałem, że skoro po nocy akumulator traci 0,1 V to faktycznie przez weekend nie da rady nic wymyślić i moto nie odpalało skoro traciło pewnie po 0.3V

 

Założyłem nowe aku 12,54V po 100km 12,64V Czyli ładuje. W tej chwili zrobiłem od wymiany 500km i wszystko w porządku. Wygląda na to, że aku po zimie do niczego (made in china) :)

 

Wygląda, że na razie regulator działa prawidłowo:) dzięki za rady:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...