maniak89 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 (edytowane) hej,mam problem z swoim suzuki (gsf 650s 2007), a że to mój pierwszy motocykl to póki co moja wiedza jest dość słaba. Poznaje go coraz bardziej z każdą usterką:DPoczytałem trochę po forach, jednak ile ludzi tyle opinie, dlatego prosiłbym kogoś o wskazówki / pomoc co może być przyczną problemu. Mam mianowicie problem z akumulatorem/ ładowaniem. Akumulator trzyma mi 3 dni i później nie da rady odpalić bandita...Akumulator odłączyłem, podładowałem, zmierzyłem napięcie na odłączonym akumulatorze i pokazuje 12.4V wydaje mi się, że chyba jest ok. Zmierzyłem również napięcie na zapalonym motocyklu, 13.1V (niskie oborty, zapalone światła mijania) i tutaj się obawiam, że chyba to jest dość mało. Przeczytałem, że może to być przyczyna regulatora napięcia, tylko nie bardzo wiem gdzie on się znajduje i jak sprawidzć czy jest on sprawny. Po drugie czy to możliwe, że po 3 dniach akumulator siada?! Zostawiłem go na 2 dni i padł. Podładowałem, pojeździłem 3 dni do pracy 15km dziennie i 4 dnia padnięty. Planuje kupić nowy aku, ale nie wiem czy to jest do końca przyczyną, że po 3 dniach koniec z jazdy i trzeba doładować akumulator? Sam nie wiem, może gdzieś coś ucieka, przebicie? pomoże ktoś? :) Edytowane 26 Kwietnia 2013 przez maniak89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 12,4 na naładowanym aku to za mało - aku do wymiany. Ładowanie na wolnych pod obciążeniem nie jest złe, ale sprawdź je przy 5k obr/min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak89 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 12,4 na naładowanym aku to za mało - aku do wymiany. Ładowanie na wolnych pod obciążeniem nie jest złe, ale sprawdź je przy 5k obr/min. a jakie jest prawidłowe? 12,7V jeszcze wyższe? mam aku YTX9-BS szukam po necie to mniej więcej takie napięcie jest podawane ze optymalne, czy te 0.3V robi taką dużą różnice? Tak czy inaczej jutro spórbuje kupić nowy i zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur123 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Witam. Kolega dobrze mowi, ze za słabe ładowanie. Ako siada po 3 dniach to moze alarm go rozładowuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak89 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 (edytowane) Witam. Kolega dobrze mowi, ze za słabe ładowanie. Ako siada po 3 dniach to moze alarm go rozładowuje. nie mam alarmu, ale czy moto stoi 2-3 dni czy jeżdże te parę dni to i tak siadamierzenie bez jakiekokolwiek obciążenia nie możliwe, bo świateł nie da się wyłączyć, ale spodziewam się, że przy niskich obrotach powinno być chyba powyżej 14V.13.1V to mało, ale też nie wiem czy to jest przyczyną tego, że po naładowaniu akumulatora po 3 dniach moto siada? Edytowane 26 Kwietnia 2013 przez maniak89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proxma Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Sprawdź jakie masz napięcie ładowania przy 5000 rpm.Może być tak że w pewnym zakresie obrotów nie masz ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak89 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Sprawdź jakie masz napięcie ładowania przy 5000 rpm.Może być tak że w pewnym zakresie obrotów nie masz ładowania. jutro postaram się sprawdzić na nowym aku, ewentualnie jeszcze na starym.Rozumiem, że na większych obrotach napięcie spadnie do 12? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur123 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Powiem ciekawostke. Kolega kupił nowe ako za 150 zł. made in china. 2 tygodnie trzymało, po tym czasie prubuje odpalic a tu d.... Kontrolki nie zapalaja sie. Sam sprawdzałem ten akumulator na dwóch miernikach, prostowniku, i mikroprocesorze i o dziwo plus zamienił sie z minusem, Jakim cudem? Po włożeniu innego aku wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proxma Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 (edytowane) Miałem u siebie podobnie.Na wolnych niby wszystko ok. ale przy wyższych obrotach napięcie spadalo ponizej 12V.Pomiar musisz wykonac przy właczonych światłach.Dobrze by było zmierzyć napięcie jakie występuje na statorze bez regla.Ja mialem walnięty regulator oraz jedno uzwojenie statora Edytowane 26 Kwietnia 2013 przez proxma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur123 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Ładowanie powinienes miec w granicach 14v. Ładowanie czym wieksze obroty to większe ładowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak89 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Miałem u siebie podobnie.Na wolnych niby wszystko ok. ale przy wyższych obrotach napięcie spadalo ponizej 12V.Pomiar musisz wykonac przy właczonych światłach.Dobrze by było zmierzyć napięcie jakie występuje na statorze bez regla.Ja mialem walnięty regulator oraz jedno uzwojenie statora nie bardzo wiem gdzie i jak..:( Spróbuje jutro na tym nowym aku, ale chyba spróbuję podjechać do jakiegoś elektryka, warsztatu bo chyba sam nie dam rady zbytnio... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur123 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Madra decyzja. Elektryk podłączy miernik i będziesz miał wszystko jak na stole. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Wstrzymaj się jeszcze z tym akumulatorem bo może się okazać że jest w porządku a rozładowuje się przez walnięty regulator. Jest przyklejony temat z instrukcjami jak sprawdzić regulator i altek więc spróbuj zrobić najpierw pomiary. A to że ładowanie jest mniejsze na wolnych obrotach jest normalne. Ono rośnie wraz z obrotami i od ok. 5 tys. obrotów w górę nie powinno przekraczać 14,4v ale na wolnych będzie niższe bo jest obciążenie w postaci włączonych świateł, świecących się kontrolek, są spadki napięcia na kablach, być może jakieś styki są zaśniedziałe albo masa jest słaba co będzie powodowało kolejne spadki, itd. Aku możesz też zawieźć do jakiegoś serwisu albo sklepu z akumulatorami, tam Ci sprawdzą jego sprawność, jest do tego specjalne urządzenie. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 akumulator do wymiany a jak dluzej na nim pojezdzisz to regulator rowniez Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak89 Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 wymiana akumulatora pomogła,stary wyjąłem zmierzyłem napięcie 12,4V następnego dnia rano już 12,3VUznałem, że skoro po nocy akumulator traci 0,1 V to faktycznie przez weekend nie da rady nic wymyślić i moto nie odpalało skoro traciło pewnie po 0.3V Założyłem nowe aku 12,54V po 100km 12,64V Czyli ładuje. W tej chwili zrobiłem od wymiany 500km i wszystko w porządku. Wygląda na to, że aku po zimie do niczego (made in china) :) Wygląda, że na razie regulator działa prawidłowo:) dzięki za rady:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.