Skocz do zawartości

pompa hamulcowa tl1000r


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wymieniłem orginalna pompe hamulcową na radialną od cbr 1000rr... i wydaje mi się że skok jest za duży tzn zawsze jeżdze z 2 palcami na klamce a pozostałe na manetce i gdy wciskam hamulec to klamka zablokuje się o moje palce nim układ osiągnie zadowalającą siłe hamowania . klamka jest na maksa oddalona od manetki.. klocki wymienione na nowe i oplot jest zalożony, a plyn wymieniony. Dzisiaj scisnąłem klamke tak jak polecacie w temacie. Czy da się cos jeszcze z tym zrobić czy poprostu ten typ tak ma ??

 

 

Witam,

Kiedyś pisałem już z ty problemem ale dowiedziałem się że nic nie da się z tym zrobić.

Interesuje mnie czy jedyną opcją posiadania dobrych hamulców jest zakup orginalnej pomp do Tl1000r czy może są jakieś modele motocykli z których będzie pasował jakiś nowszy radialny zamiennik?? Czy jeśli chce zostać przy radialnej pompie musze mieć też radialne zaciski?? Myślicie że takie coś da rade?? http://www.legato-motocykle.pl/pl/produkt/4493/pompa-hamulcowa-radialna-braking-19'.html

PZDR

Edytowane przez Vivaldi_V1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W orginalnej Tl-a jest 5/8 cala czyli 16 mm (normalna) a w tej NISSINA 3/4 czyli 19 mm (radialna). Mógłby mi wytłumaczyć dlaczego to nie działa ?? Albo chociaż jakiś link do artykułu na temat pomp hamulcowych nigdzie nie mogę znaleść takich informacji a chciałbym teraz dobrze dobrać pompę no i przy okazji nauczyć się czegoś nowego.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie zawsze tak będzie. Musisz dobrać wielkość tłoczka w pompie do wielkości i ilości zacisków. Najprawdopodobniej najtwardszą klamkę z tanich radialek będziesz miał na pompie z r1. Ja testowałem u siebie pompy brembo r1 16mm, nissin 16mm (1000rr) i nissin 19mm (miałem nówkę). Na Brembo klamka była najtwardsza ale i tak miększa niż na oryginale, natomiast siła hamownia większa. Testowałem to wszystko na dwóch motocyklach o układzie: 2 zaciski po 2 tłoczki i 2 zaciski po 4 tłoczki.

Ogólnie to pompa z mniejszym tłoczkiem daje lepsze ciśnienie ale jest mniej wydajna, dlatego do supermoto wkłada się 13mm, do ścigów wkładali 19mm ale w nowszych już wkładają 16mm z mniejszą średnicą tłoczków bo lepiej hamuje. Jak chcesz konkretnie poprawić siłę hamowania to wymień też zaciski na jakieś z nowszego sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Tl-u zaciski z przodu są sześciotłoczkowe wiec to chyba też ma duży wpływ na mój problem. Znajomy powiedział mi kiedyś, że pompka daje za mało płynu do zacisków i stąd ten problem. Czy może da się gdzieś znaleśc informacje na ten temat? Kurcze... Jestem totalnie zielony w temacie. No, bo na przykład mój nissin nie działa tak jak powinien a ma 19 mm a ta pompa Braking też ma 19mm a sprzedawca twierdzi, że będzie ok. Proszę o jakieś łopatologiczne wytłumaczenie bądź linki do artykułów, bo chyba nie zasnę dopóki tego nie zrozumiem a tym samym rozwiąże problem.

Dzięki za pomoc i zaangażowanie,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miękki hamulec, niska klamka to bardzo częsty problem sześcio tłoczkowych zacisków Tokico. Stosowany w GSXR, TLr, Hayabusa, Zxr12 i inne. Problemem w tych zaciskach po pewnym przebiegu są tłoczki chodzące z różnym oporem. Przez co jedne chodzą w większym zakresie inne w mniejszym. Cęsto powoduje to łukowate wygięcie klocków, w środku zurzyte bardzej na brzegach mniej. Które to klocki sprężynuja wykorzystując nam skok pompki. Przez to w nowych modelach sześciotłoczkowych zacisków mamy więcej niż dwa klocki na zacisk. Pomaga wymiana uszczelniaczy w zaciskach i bardzo dokładne czyszczenie tłoczków i rowków uszczelniaczy. Po tym trzba niestety zamontować nowe proste klocki. Sprawne zaciski działaja nawet z pompką 1/2cala (sprawdzone).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary Dziękuje! Gdybyś był z wrocławia to już bym do Ciebie biegł z flaszeczką :flesje: :buttrock:Faktycznie gdy wymieniałem klocki to były nierównomiernie zużyte ale wtedy jakoś nie zwróciłem na to uwagi.Dzięki Wielkie za pomoc!

A tymczesem trzeba się zabrać za moto;d dam znać czy pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj tylko aby bardzo dokładnie wyczyścić rowki uszczelniaczy. Zbiera sie tam taki jasny twardy syf (tlenek aluminium, zestalony smar itp.) Trzeba wygiąć sobie np. ze śrubokrętu taki haczyk odpowiedniej szerokości i dokładnie to wyskrobać. Jest z tym trochę zabawy 12 tłoczków po 2 uszczelniacze. Ewentualnie tak jak ci wcześniej pisali można wymienić zaciski na dwu tłoczkowe, tam ten problem nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...