Skocz do zawartości

Alternator CBR600 F4i


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

przeszukałem forum odnośnie problemów z alternatorem i jest kilka rozbieżności.

 

Otóż mierząc napięcia na fazach alternatora część forumowiczów pisze że powinno być 35V i wyżej a gdzie indziej że ponad 70V.

 

W mojej CBR alternator przy obrotach 4000-5000/min podaje napięcie 32-33V.

Z tego co wiem F4i jako że ma wtryski to alternator powiniem podawać minimum 70V (proszę o poprawienie jeśli się mylę)

 

Chcę mieć pweność bo nie wiem czy dać do regeneracji alternator czy regulator.

 

Przy obr 4-5tys bez świateł mam ładowanie 13V

po włączeniu świateł spada poniżej 10V

 

Nie chę wymieniać w ciemno regulatora za kilkaset zł.

 

Pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak - pomiary wykonane:

 

Napięcie na klemach bez oraz pod obciążeniem: 13,1V oraz 9,5V

Rezystencja: brak przebić

Napięcie międzyfazowe: 31V na każdej parze

 

Zgodnie z przyklejonym tematem usterki należało szukać w statorze.

Zdemontowałem go i zaniosłem do elektromechanika na sprawdzenie i ewentualne przezwojenie.

 

EM stwierdził że stator jest w pełni sprawny a jeśli alternator nie daje odpowiedniego napięcia to znaczy że, cytuję: "pierścień magnetyczny stracił swoją magnetyczność" - rozumiem że mówiąc pierścień magnetyczny miał na myśli wirnik.

Dodał że już spotkał się z takim przypadkiem i nie ma sensu wymieniać statora - jest sprawny.

 

Fakt że motocykl zanim go kupiłem stał kilka lat nieużywany w stodole ale czy to może mieć wpływ na rozmagnesowanie się wirnika?

Edytowane przez yogijager
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie muszę poszukać innego elektromechanika bo ten stwierdził że wszystko jest ok ze statorem...

 

Dziękuję za pomoc.

 

Dam znać jak przezwoję to ustrojstwo czy wszystko jest jak należy.

 

Pozdrawiam

 

PS

Jak duże jest ryzyko że regulator też jest uszkodzony? Można go jakoś sprawdzić na sucho?

Edytowane przez yogijager
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak - pomiary wykonane:

 

Napięcie na klemach bez oraz pod obciążeniem: 13,1V oraz 9,5V

Rezystencja: brak przebić

Napięcie międzyfazowe: 31V na każdej parze

 

Zgodnie z przyklejonym tematem usterki należało szukać w statorze.

Zdemontowałem go i zaniosłem do elektromechanika na sprawdzenie i ewentualne przezwojenie.

 

EM stwierdził że stator jest w pełni sprawny a jeśli alternator nie daje odpowiedniego napięcia to znaczy że, cytuję: "pierścień magnetyczny stracił swoją magnetyczność" - rozumiem że mówiąc pierścień magnetyczny miał na myśli wirnik.

Dodał że już spotkał się z takim przypadkiem i nie ma sensu wymieniać statora - jest sprawny.

 

Fakt że motocykl zanim go kupiłem stał kilka lat nieużywany w stodole ale czy to może mieć wpływ na rozmagnesowanie się wirnika?

ten pierscien to kolo magnesowe, spotykalem sie z wieloma przypadkami pomiarow dokonywanych przez elektrykow samochodowych, ktorzy nie oceniali prawidlowo kondycji motocyklowej pradnicy, pewnie z racji tego, ze nie spotykaja sie z takimi w autach, cisnij do warsztatu motocyklowego ominiesz podwojnych kosztow...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie, albo za wysokie albo za niski.

To wyglada na walniety stator, niezaleznie od tego co powiedzial elektryk.

Jesli chcesz miec pewnosc co do wirnika, to wez pokrywe z zamontowanym statorem i zbliz ja do wirnika

powinienes poczuc silne przyciaganie obu elementow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak na koncu pewnie okaze sie ze to regulator...

 

Na pewno zaczęło się od reglera który padł pod dużym obciążeniem złomowego akumulatora a jak reg dostał zwarę to uwalił uzwojenie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie, albo za wysokie albo za niski.

To wyglada na walniety stator, niezaleznie od tego co powiedzial elektryk.

Jesli chcesz miec pewnosc co do wirnika, to wez pokrywe z zamontowanym statorem i zbliz ja do wirnika

powinienes poczuc silne przyciaganie obu elementow.

 

Zakładając pokrywę wyrwało mi ją z ręki więc magnesy na pewno są :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...