yogijager Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Witam, przeszukałem forum odnośnie problemów z alternatorem i jest kilka rozbieżności. Otóż mierząc napięcia na fazach alternatora część forumowiczów pisze że powinno być 35V i wyżej a gdzie indziej że ponad 70V. W mojej CBR alternator przy obrotach 4000-5000/min podaje napięcie 32-33V.Z tego co wiem F4i jako że ma wtryski to alternator powiniem podawać minimum 70V (proszę o poprawienie jeśli się mylę) Chcę mieć pweność bo nie wiem czy dać do regeneracji alternator czy regulator. Przy obr 4-5tys bez świateł mam ładowanie 13Vpo włączeniu świateł spada poniżej 10V Nie chę wymieniać w ciemno regulatora za kilkaset zł. PozdrawiamŁukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Wtrysk nie ma nic wspólnego z alternatorem.Przeczytaj temat przyklejony w dziale mechaniki dokładnie i zrób pomiary w/g opisu w tym temacie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yogijager Opublikowano 8 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 (edytowane) A więc tak - pomiary wykonane: Napięcie na klemach bez oraz pod obciążeniem: 13,1V oraz 9,5VRezystencja: brak przebićNapięcie międzyfazowe: 31V na każdej parze Zgodnie z przyklejonym tematem usterki należało szukać w statorze.Zdemontowałem go i zaniosłem do elektromechanika na sprawdzenie i ewentualne przezwojenie. EM stwierdził że stator jest w pełni sprawny a jeśli alternator nie daje odpowiedniego napięcia to znaczy że, cytuję: "pierścień magnetyczny stracił swoją magnetyczność" - rozumiem że mówiąc pierścień magnetyczny miał na myśli wirnik.Dodał że już spotkał się z takim przypadkiem i nie ma sensu wymieniać statora - jest sprawny. Fakt że motocykl zanim go kupiłem stał kilka lat nieużywany w stodole ale czy to może mieć wpływ na rozmagnesowanie się wirnika? Edytowane 8 Marca 2013 przez yogijager Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Pomiar robiłeś na rozpiętej wtyczce alternatora? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yogijager Opublikowano 8 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Tak, alternator odpięty od regulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 czyli szukasz innego statora lub swój oddajesz do przezwojenia Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yogijager Opublikowano 8 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 (edytowane) To w takim razie muszę poszukać innego elektromechanika bo ten stwierdził że wszystko jest ok ze statorem... Dziękuję za pomoc. Dam znać jak przezwoję to ustrojstwo czy wszystko jest jak należy. Pozdrawiam PSJak duże jest ryzyko że regulator też jest uszkodzony? Można go jakoś sprawdzić na sucho? Edytowane 8 Marca 2013 przez yogijager Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 A więc tak - pomiary wykonane: Napięcie na klemach bez oraz pod obciążeniem: 13,1V oraz 9,5VRezystencja: brak przebićNapięcie międzyfazowe: 31V na każdej parze Zgodnie z przyklejonym tematem usterki należało szukać w statorze.Zdemontowałem go i zaniosłem do elektromechanika na sprawdzenie i ewentualne przezwojenie. EM stwierdził że stator jest w pełni sprawny a jeśli alternator nie daje odpowiedniego napięcia to znaczy że, cytuję: "pierścień magnetyczny stracił swoją magnetyczność" - rozumiem że mówiąc pierścień magnetyczny miał na myśli wirnik.Dodał że już spotkał się z takim przypadkiem i nie ma sensu wymieniać statora - jest sprawny. Fakt że motocykl zanim go kupiłem stał kilka lat nieużywany w stodole ale czy to może mieć wpływ na rozmagnesowanie się wirnika?ten pierscien to kolo magnesowe, spotykalem sie z wieloma przypadkami pomiarow dokonywanych przez elektrykow samochodowych, ktorzy nie oceniali prawidlowo kondycji motocyklowej pradnicy, pewnie z racji tego, ze nie spotykaja sie z takimi w autach, cisnij do warsztatu motocyklowego ominiesz podwojnych kosztow... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Jeśli uszkodzeniu uległ by regulator miałbyś zbyt wysokie napięcie ładowania. Tak można to uprościć ale nie zawsze należny się tym sugerować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Niekoniecznie, albo za wysokie albo za niski.To wyglada na walniety stator, niezaleznie od tego co powiedzial elektryk.Jesli chcesz miec pewnosc co do wirnika, to wez pokrywe z zamontowanym statorem i zbliz ja do wirnikapowinienes poczuc silne przyciaganie obu elementow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 i tak na koncu pewnie okaze sie ze to regulator... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 i tak na koncu pewnie okaze sie ze to regulator... Na pewno zaczęło się od reglera który padł pod dużym obciążeniem złomowego akumulatora a jak reg dostał zwarę to uwalił uzwojenie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yogijager Opublikowano 9 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Niekoniecznie, albo za wysokie albo za niski.To wyglada na walniety stator, niezaleznie od tego co powiedzial elektryk.Jesli chcesz miec pewnosc co do wirnika, to wez pokrywe z zamontowanym statorem i zbliz ja do wirnikapowinienes poczuc silne przyciaganie obu elementow. Zakładając pokrywę wyrwało mi ją z ręki więc magnesy na pewno są :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.