Skocz do zawartości

CB650 błotnik, blokada kierownicy, wahacz


Rekomendowane odpowiedzi

3 kolejne pytania:

 

1. Błotnik - jaką metodą pozbyć się rdzy? Piaskowanie czy hemia? Chcę go później zawieźć do chromowania

2. Wahacz - co z tulejami wahacza w kontekście malowania proszkowego oraz późniejszego wypalania? Bez obaw?

3. Blokada kierownicy. Nie było kluczyka więc zakupiłem nowy zamek. Dostałem z nowym nitem ale szczerze mówiąc niem wiem jak się pozbyć starego. Rozwiercić? Na jakiej zasadzie trzyma się obecny nit. Walneli młotkiem i go rozepchało na boki?

post-65333-0-58906600-1362688608.jpg

post-65333-0-92074700-1362688619.jpg

post-65333-0-10124400-1362688637.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wahacza łożyska wyprasować a tuleje zabezpieczyć. Ja albo sam zaślepiam albo robią mi to w lakierni - problemu nigdy nie było.

Co do błotnika, to co najwyżej szkiełko, potem pokryć miedzią i wypolerować - proces możliwe że będzie trzeba kilka razy powtarzać, dopiero potem nikiel i chrom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błotnik w stanie takim jak na fotce jest już stracony.

Można go uratować ale trzeba usunąć nity i rozdzielić obie części - oddać do chromu bez czyszczenia ( ludzie w galwanizerni sobie poradzą najlepiej ) a po pochromowaniu skręcić na nierdzewne śruby lub ponowne znitować nierdzewnymi nitami.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

druga stona błotnika nie ma ani jednego ogniska rdzy. Praktycznie idealny. Postaram się podzielić błotnik i zdam się na galwanizerów.

Co do wahacza to poza wciśniętymi tulejami nie ma łożysk. Są tuleje z elementami gumowymi pod amortyzator.

 

Jeszcze nit wblokadzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

druga stona błotnika nie ma ani jednego ogniska rdzy. Praktycznie idealny. Postaram się podzielić błotnik i zdam się na galwanizerów.

Co do wahacza to poza wciśniętymi tulejami nie ma łożysk. Są tuleje z elementami gumowymi pod amortyzator.

 

Jeszcze nit wblokadzie

 

Jeżeli zewnętrznie nie ma uszkodzeń to nie ma potrzeby chromowania całości. Wystarczy dokładnie oczyścić rdzę szczotką drucianką na wiertarce i pokryć kilka razy farbą antykorozyjną.

Nit w blokadzie - należy poważyć wkrętakiem blaszkę zaślepiającą zamek i nit wypadnie a po wymianie na nowy zamek nabić nowy nit przez pręt aluminiowy.

Starą blokadę rozwiercić wkładkę i wybić od środka resztę.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...