Skocz do zawartości

Gaźnik Shemg Wey PD1


Rekomendowane odpowiedzi

Od razu napiszę, że o tym gaźniku nic nie znalazłem.

 

Zaczęło się to jakoś 2 lata temu jak wujek postawił quada w garażu. Po jakimś czasie chciał go odpalić ale nie dał rady, czyścił gaźnik ale to nie pomogło, no i quad stał aż do teraz.

Dziś przyszedł na niego czas. Z racji nadchodzącej wiosny, chęci przejażdżki chciałem go naprawić więc wykręciłem gaźnik i z wujkiem pojechaliśmy do mnie wyczyścić go kompresorem.

 

W komorze pływa była zabrudzona śruba oznaczona na rysunku jako "Main jet" która jest wkręcona w iglicę (jeśli się nie mylę). Wykręciłem ją ( iglica przy tym nie drgnęła) przeczyściłem i zakręciłem, później odkręciłem i przedmuchałem śrubkę oznaczoną jako "Pilot jet" była ona wkręcona do oporu, więc tak też ją zakręciłem.

 

post-64255-0-92927500-1362251201.jpg

 

Po przeczyszczeniu gaźnika i zamontowaniu go na swoje miejsce quad odpalił bez problemu, Jednak silnik nie pracuje tak jak należy.

Przy dodawaniu gazu dusi go, jak się wkręci na obroty to strzela z tłumika, Gdy częściowo zasłonie dopływ powierza do filtra to trochę lepiej się wkręca ale i tak nie tak jak należy.

 

No i moje pytanie jak wyregulować ten gaźnik i od czego jest śruba którą zaznaczyłem na czerwono na drugim zdjęciu?

 

post-64255-0-91616800-1362253236_thumb.jpg

 

Wiem która śrubka jest od wolnych obrotów tzw. biegu jałowego, ale nie wiem którą śrubką regulować dopływ powietrza.

 

Jest to chiński quad 200cc

 

Proszę o pomoc w regulacji tego gażnika

 

Dodam link do strony która ilustruje dokładnie ten gaźnik. http://keeway-superl...01_archive.html

 

Dodam jeszcze, że w quadzie jest gaźnik sheng wey PD1 a na stronce opisany jest PD2 Jednak nie wiem czym one się różnią

Edytowane przez -matesz-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrubę zaznaczoną czerwonym kółkiem wkręć delikatnie do wyczuwalnego oporu i odkręć 1 1/2 obrotu.

Jeżeli po odpaleniu będzie się nadal dławił zmniejsz poziom paliwa na pływaku.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Z tą śrubą tak zrobię, ale jeszcze chciałbym tak z ciekawości wiedzieć co się tą śrubą reguluje.

Poziom na pływaku zmniejszyć delikatnie zginając blaszkę?

Edit. w tą stronę żeby pływak wcześniej zamykał zawór iglicowy, dobrze rozumiem?

Edytowane przez -matesz-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest śruba składu mieszanki paliwowo-powietrznej wolnych obrotów.

Tak pływak ma wcześniej zamykać, czyli w stosunku do stanu obecnego jak na fotce ma być wyżej

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-64255-0-32027700-1362256954_thumb.jpg

 

Ta śruba też reguluje wolne obroty prawda? Tylko, że ona steruje położeniem przepustnicy, dobrze rozumiem?

 

Przepraszam, że tyle pytań zadaje, ale jak coś przy czymś robię to wolę wiedzieć co do czego służy bo to mi pomaga zrozumieć zasadę działania i może dzięki temu ja też kiedyś komuś pomogę.

 

Jakoś w poniedziałek albo wtorek podjadę do wujka to dam znać czy pomogło.

 

I jeszcze mam jedno pytanie, która śruba reguluje dopływ samego powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy naciągam linke od ssania wtedy ten dławik się zamyka a jak linkę zwalniam to dławik się otwiera całkowicie.

Mam takie pytanie w jakiej pozycji jest ten dławik gdy ssanie jest włączone lub wyłączne?

 

Dodam, że tutaj jest bezpośrednio filtr powietrza zamontowany.

 

post-64255-0-81315600-1362421595_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też myślałem, ale chciałem się upewnić.

Problem jest taki:

quad odpala na ssaniu i jeździ na ssaniu, a gdy wyłączam ssanie zaczyna go dusić i gdy dodaje gazu to też go dusi (tak jak by za dużo powietrza dostawał) a gdy wkręci się na obroty to strzela z tłumika i jak puszczam gaz i dodaje to też strzela.

 

Może być tego przyczyna taka, że za bardzo odkręciłem tą śrubkę od powietrza, którą się reguluje ilość powietrza dla stałej ilości paliwa dla wolnych obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba bylo zaczac od sprawdzenia luzow zaworowych, a dopiero po ustaleniu ze jest dobrze brac sie za gaznik.

Wyglada to na zbyt uboga mieszanke w calym zakresie obrotow - czy filtr powietrza i wydech tego pojazdu sa fabryczne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba bylo zaczac od sprawdzenia luzow zaworowych, a dopiero po ustaleniu ze jest dobrze brac sie za gaznik.

Wyglada to na zbyt uboga mieszanke w calym zakresie obrotow - czy filtr powietrza i wydech tego pojazdu sa fabryczne ?

 

 

Nie mogłem zacząć od zaworów bo jak go po 2 moze 3 latach próbowalem odpalic (nie wiem dokladnie ile u wujka stał) to gaznik wogole nie bral paliwa.

Zaworek iglicowy byl tak czymś zabrudzony, że 5 minut grzebalem igłą żeby to przetkać

To znaczy mogłem zacząć od zaworów ale logicznie myśląc skoro wiedzialem, że gaźnik nie był sprawny to wziąłem się za to co wiedzialem, że na 100% jest złe.

 

Myślałem też o zaworach i prawdopodobnie to pójdę jutro sprawdzić.

 

Nie wiem czy filtr jest fabryczny wygląda, że tak natomiast tłumik nie wydaje mi się, ale na 100% nie wiem.

Jest to chiński quad 200cc

 

A co do luzów:

0,2 na wydechu a na ssącym 0,15 ?

czy może:

0,1 na wydechu a na ssącym 0,07 ?

 

Jakie będą poprawne?

Edytowane przez -matesz-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...