Skocz do zawartości

Wyskakująca dwójka w Hondzie CB 500


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

jestem początkującym motocyklistą chociaż kontakt z motocyklami mam od dziecka. Zakupiłem okazyjnie Hondę CB 500 po małym szlifie i trochę zepsutą skrzynią a mianowicie wyskakuje dwójka. Myślę, że przyczyną będzie wyrobiony tryb albo wodzik. Chciałbym zakupić używaną kompletną skrzynię i samemu powymieniać co potrzeba. Orientuję się w mechanice samochodowej więc myślę, że dałbym radę naprawić tą usterkę. Czy potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia? Na co powinienem zwracać uwagę przy rozbieraniu i składaniu skrzyni? Czy pomiędzy karterami w Hondzie przychodzi uszczelka czy silikon? Pozdrawiam i liczę na odpowiedź, ponieważ chcę na wiosnę wyremontować moto icon_smile.gif

 

 

 

PS. Czy aby wymienić skrzynie trzeba ściągać górę (tj. głowica itd) czy wystarczy tylko dół od strony miski olejowej? Pytam, bo jeden mechanik mówił, że wystarczy tylko dół a drugi, że trzeba wał wyjmować bo trzeba odkręcić jakąś srubę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że trzeba będzie wszystko kuć żeby rozebrać, czasem tak śruby są pochowane.

 

Do wykonania tej pracy potrzebujesz przede wszystkim manuala przeczytanego ze zrozumieniem i uszczelki pod pokrywy boczne i ewentualnie górę silnika jesli będzie trzeba zdjąć. Odpowiednie narzędzia to podstawa, klucze dyno, co najmniej 2, ściągacze specjalistyczne, oczywiście odpowiednie cześci które chcesz wymienić, olej silnikowy + filtr. A zwracać uwagę musisz na wszystko co robisz. Popatrz, pomyśl, jeszcze raz pomyśl i działaj. Wyrzuć wszystkie młotki jakie posiadasz co by nie kusiło, a i tak nie będą potrzebne przy takiej robocie, no może za wyjątkiem gumowego który będzie wręcz konieczny w tym przypadku. Zwracaj uwagę na tulejki ustalające, podkładki dystansowe, o-ringi i zabezpieczenia. Kolejność tarcz sprzęgłowych i ich grubości, przestrzegaj wartości Nm dla danych śrub.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie tryb ale nie w tym sensie jak przewidywales wieniec a zeby sprzegla klowego. przede wszystkim klucz dynamometryczny plus serwisowka to na pewno. pomiedzy karterami silikon.... co do rozpolawiania nie pamietam ale prawda jest ze w niektorych modelach trzeba odkrecic srobe pod cylindrami by sie rozeszly kartery

Qurim, a po co on ma sprzeglo rozbierac??

Edytowane przez JanuszK30

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie ;) oby się udało bez ściągania góry, bo wtedy koszta jeszcze bardziej urosną. Klucz dyno mam, serwisówke też.

 

Jaki sylikon kupić do karterów?

 

Jeszcze jedno pytanie: Gdy moto jest zimny to kontrolka od luzu (neutral) świeci tak jak powinna. Po rozgrzaniu zaczyna mrugać aż całkiem gaśnie, ale jak przechylę moto na lewą stronę to zapala się, a gdy znów postawie w pionie to gaśnie. Co jest grane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...