Skocz do zawartości

Nie pali ze startera CBR 600 F2


kaczy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem z CBR 600 F2...

Motocykl stoi przez zimę w ogrzewanym garażu, wcześniej normalnie palił itd. Teraz nie reaguje na starter. Ma nowy akumulator i regulator napięcia.

Jeśli podepnę go na "krótko" pomijając przekaźnik kręci. Wymieniłem przekaźnik, nie reaguje. Mierzyłem napięcie z guzika, i jest. Nie mam pomysłu co jeszcze może być nie tak. :banghead:

Jeśli ktoś miał podobny problem to niech napisze. Pozdrawiam. :dry:

Edytowane przez kaczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie zapomniałeś przez zimę o wyłączniku zapłonu, wciśnięciu sprzęgła, czy stopka może krzywo oparta :) Albo bieg wpięty?

Nie wiem jak w cbr, ale w suzi trzeba o tym pamiętać

(tzn. nie miałam problemu takiego, ale bywa że zapominam o awaryjnym gaszeniu i chwile trwa zanim zaskoczę :) )

Edytowane przez Tamka

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik i schemat w rękę i tyle. Elektromagnes sterowany plusem czy masą?

Ewidentnie któreś z zabezpieczeń albo zaśniedziałe styki w kostkach.

Przeczytałem jeszcze raz Twój opis i jeśli przekaźnik sterowany plusem to jeszcze masa do ramy do sprawdzenia. Elektromagnes bezpośrednio do aku aby sprawdzic czy działa elektromagnes a potem miernikiem czy styki wysoko prądowe zamykaja obwód po zasileniu elektromagnesu.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w tym problem, że nie :) Nie chcę dawać do mechanika, bo to pewnie jakaś pierdoła za którą skasuje swoje...

kontrolka luzu swieci?

 

Miernik i schemat w rękę i tyle. Elektromagnes sterowany plusem czy masą?

jak to zwykle bywa plus przez wlacznik rozrusznika a masa z czujnika luzu, gdy ten nie dziala lub jest zalaczony bieg to masa poprzez czujnik sprzegla

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektromagnes bezpośrednio do aku aby sprawdzic czy działa elektromagnes a potem miernikiem czy styki wysoko prądowe zamykaja obwód po zasileniu elektromagnesu.

 

Wydaje mi się, że zrobiłem tak jak napisałeś, podpiąłem przekaźnik na krótko do aku i sprawdziłem czy jest napięcie w miejscach gdzie wchodzą kable w przekaźniku i żadnej reakcji... Nie wiem czy dobrze czy źle, nie znam się zbytnio na elektryce... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podłączyłeś przekaźnik na krótko i nie załączył styków wysokopradowych to leży i kwiczy. Cewka przekaźnika ma przerwę.

Ale...z tego co piszesz to mam wątpliwości czy dobrze to zrobiłeś. Wepnij kostkę z instalacji do przekaźnika, weź miernik i po wciśnięciu startera sprawdź czy masz napięcie na stykach w kostce. Jeśli masz i nie odzywa się przekaźnik to leży.

Bezpiecznik 30A jest dobry w przekaźniku?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik zwinie swoje ... ta za taka diagnozę całe 50zł. Pomijając fakt że tu bardziej elektryka potrzeba.

 

Multimetr nie jest przyjacielem laików, dużo szybciej sprawdzisz to próbówką.

 

Sprawdzasz tak:

 

Podpinasz krokodylek do masy i sprawdzasz czy zaświeci jeśli przy naciśniętym przycisku na kostce przekaźnika przytkniesz do któregoś z 2 styków. Czy na wysoko prądowym końcu przekaźnika jest napięcie.

 

Przepinasz krokodylek do klemy + i sprawdzasz czy jest masa w kostce przekaźnika.

 

Wyniki podajesz, na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podłączyłeś przekaźnik na krótko i nie załączył styków wysokopradowych to leży i kwiczy. Cewka przekaźnika ma przerwę.

Ale...z tego co piszesz to mam wątpliwości czy dobrze to zrobiłeś. Wepnij kostkę z instalacji do przekaźnika, weź miernik i po wciśnięciu startera sprawdź czy masz napięcie na stykach w kostce. Jeśli masz i nie odzywa się przekaźnik to leży.

Bezpiecznik 30A jest dobry w przekaźniku?

jakby nie byl to by w ogole nie bylo pradu w instalacji, jest tez drugi bezpiecznik 10A odpowiedzialny za prace rozrusznika ale kolega napisal, ze prad do wlacznika zaplonu dociera, w ukladzie jest tez dioda ale pomijamy ja wciskajac klamke sprzegla...

 

zrob tak jak napisal wueska, z tym ze przewody w tej kostce sa 4. bialo czerwony i czerwony Cie nie interesuja. Zostaja: zielono-czerwony masowy i zolto-czerwony pradowy, chyba ze masz inna instalacje to moja teoria z zabawa w kolory pada...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...