Skocz do zawartości

Luzy na zawieszeniu - jak je likwidowac?


Rekomendowane odpowiedzi

Wlasnie wrocilam z tygodniowego urlopu, na ktorym mialam wielka przyjemnosc jezdzic na moim nowm KX 85. BTW dzieki za rady w wyborze - w lesie przydaje sie zdecydowanie choc troche mocy na nizszych obrotach ;-)

Sprawdzalismy z chlopakiem jak Kazik zniosl te wypady i wszystko ok, oprocz malych luzow na przednim zawieszeniu (na laczeniu lag - tam gdzie golenie wchodza jedna w druga).

W zwiazku z tym moje pytanie - jak takie luzy zlikwidowac i czy mozna to zrobic samemu?

Acha, a tak na przyszlosc to jak mozna likwidowac inne luzy (na zawieszeniu tylnym/przednim, kolach, glowce ramy etc)?

Z gory dzieki za odpowiedzi i pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
W tylnim zawieszeniu i w główce ramy likwidacja luzu polega na wymianie łozysk.

W główce ramy likwidacja luzu polega na odpowiednim dokręceniu nakrętki głowki ramy.

 

Co do luzu w przednim zawieszeniu - nie wygląda mi to dobrze. Powiem więcej - wygląda to nieciekawie.

Właśnie dlatego radziłem kupować nową Hondę, a nie łapać się na lep, że coś tam jest używane, ale tuningowane itd...

Nie mam pojęcia co tam się może dziać, ale na pewno takich luzów nie może być, jeżeli będziesz jeżdzić w takim stanie, to zniszczysz przednie zawieszenie raz dwa.

Trzeba je rozebrać i zobaczyć, gdzie powstał luz. Czy to wina simmeringów, czy też problem tkwi głębiej.

W kazdym razie przygotuj się na wydatek - kilaset złotych na bank (300 zł to sama wymiana simmeringów i oleju w obu goleniach).

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:  

W tylnim zawieszeniu i w główce ramy likwidacja luzu polega na wymianie łozysk.  

 

W główce ramy likwidacja luzu polega na odpowiednim dokręceniu nakrętki głowki ramy.

 

 

Czasem to nie pomaga a ja założyłem najgorszy wariant kiedy już skręcanie nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można kupic zestaw naprawczy do teleskopów - jakieś tuleje itd. ale niestety nic wiecej o tym nie wiem. nie wiem gdzie, nie wiem za ile i nie wiem na ile to starcza, wiem tylko ze jest cos takiego.

Acha, a tak na przyszlosc to jak mozna likwidowac inne luzy
na zawieszeniu tylnym

wymiana trzech tulei i 6 łożysk igiełkowych (przynajmniej u mnie)- około 150zł

kolach

wymiana łożysk w kołach - pewnie okolo 50zł

glowce ramy

dokręcenie nakrętki główki ramy, lub wymiana łożysk głowki ramy - koło 150zł samo łożysko + okolo 200zł za robocizne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie zamowilam oryginalny zestaw naprawczy Kawasaki u dealera - po 2 tuleje na kazda lagę i oczywiscie simmeringi. Caly komplet (4 tuleje i 2 simmeringi) wyniesie mnie 290 PLN (oryginalne czesci Kawasaki), wiec nie tak strasznie drogo. Niestety musze czekac na czesci dwa tygodnie - do piątku 23 lipca. Na szczescie luzy sa tak minimalne, ze mechanik powiedzial mi ze moge na razie jezdzic tylko nie skakac mega hop, ale ja i tak nie umiem (choc chce sie nauczyc:-)), wiec nie ma sprawy.

W kazdym razie dzieki za pomoc i rady,

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...