Skocz do zawartości

Etki lubia sie zacierac?!


art
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Ostatnio dużo postów piszę ale mam nadzieję, że z sensem i żaden moderator się nie przyczepi. Ostatnio rozmawiałem z moim kolegą właścicielem mztki 250 tak sobie jeździliśmy w niedziele, gadka szmatka o on do mnie trakim tekstem: "że on się boi tak etką szybko jeździć bo ETKI LUBIĄ SIĘ ZACIERAĆ!!!". Zdziwiło mnie to trochę ale rozmowy nie dokończyliśmy. W związku z tym mam pytanie czy naprawdę etki lubią się zacierać?! Moje zdanie jest takie, że jeżeli ktoś kupuje polski (czytaj kiepski, niekońiecznie polski) tłok, szlif cylindra robi mu kumpel za piwo, to pewnie takie etki lubią się zacierać?! Co o tym myślicie?! Osobiście znam gościa który w swojej 250-tce miał polski tłok i na prostej koło lotniska w Rębiechowie przy 100km/h wygrzmocił się w kupę siana tzn zablokowało mu tylne koło bo tłok spuchł. No i jak to będzie z tymi etkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

Mam niemiecki tlok. Byl taki przy kupnie. Mial okolo roku. Ja katuje go juz 3 rok. Uwierz mi nie mam dla niego litosci. 6-6,5 tys obrotow na blacie to standard, v-max jak tylko warunki pozwalaja - tez norma :twisted: Do tego dosc czesto hamuje silnikem (ale z przegazwokami) Silnik czesto ma WYSOKA temperature. Jak na razie nic mi sie nie zatarlo. Teraz bede robil szlif. Zobaczymy jak bedzie na nowym tloku. Ale smiem twierdzic ze silnik em250 przy odpowiedniej dawce oleju (1:50) i prawidlowym dotarciu bedzie chodzil az milo. Co do polskich tlokow tez mialem obawy. Taki tlok jednak zaproponowano mi w warszawskim sklepie, a jescze nigdy sie na nim nie zawiodlem Podobno ta firma "do polskich tlokow" robi tloki dla mercedesa i volvo. Zaryzykuje i kupie polski. Poza tym na puchniecie tloka jest sposob. Mozna wygrzac tlok w oleju przed montarzem.

 

DOPISANE po posicie M@ŁP'y : Tlok wygrzewamy by spochl do swoich ostatecznych rozmiarow. Potem trzeba szlifowac cylinder pod taki "gotowy" tlok. M@łpa masz racje, moj blad !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rysiek24

ja mialem zwykly polski tlok rowniez nie zalowalem mu ognia i nie spuchl tylko pierscien pekl :D teraz uzywam chyba wegierskiego ale one sa oki jak niemieckie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polskie tłoki wbrew pozorom nie są wcale takie złe. Najgorsze są tłoki rzemieślnicze - takie za ok. 30 zeta - mają podobno dużą tendencję do puchnięcia. Te zwykłe, za 60 - 70 zeta już są jak najbardziej ok. Ja jeździłem na tłoku z kemotu - tylko na mixolu albo oleju orlenowskim (1:50 ofkors), etka piłowana ostro, długie, kilkusetkilometrowe trasy pokonywane w większości metodą "ile fabryka dała" i nigdy nic się nie przytarło, nie było żadnych problemów. Także śmiało polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może sie zatrzeć jak wszysto: gdy nie ma smarowania lub jest zbyt wysoka temperatura silnika lub chamujesz skrzynią. Natomiast wraz ze wzrostem predkości wzrasta tez stopień schodzenia silnika poprzez powietrze przelatujące poniedzy orzedrowaniem głowicy/cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedna teorje...

Dwusow jest smarowany mieszankowo... wiec im wiecej tej mieszanki tym lepsze zaopatrzenie w olej, czyli zmniejszone tarcie. Jak dostarczyc duzo mieszanki do cylindra jednym ruchem reki...  :twisted:

 

zgadza się nie powinno się hamować skrzynia w dwutaktach skoro się już ktoś upiera to przegazówka z pewnością przedłuży jago żywot. :| :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamowanie silnikiem jest dozwolone w normalnej jeździe.

Problem jest przy długich zjazdach. Wtedy podczas długiego hamowania mogą wystąpić lokalne zatarcia.

Tak wiec z górki zjeżdżamy na luzie, lub hamujemy silnikiem i co jakiś czas zaciągamy ssanie. W jawie jest wyłącznik zapłonu który możemy użyć co jakiś czas i na wyłączonym silniku odkręcamy manetkę.

Zarówno przy jednym jak i przy drugim sposobie dostarczamy silnikowi oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...