wueska Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 (edytowane) Mogłeś skrzywić wał, pewnie nadaje się do centrowania. Wątpię jednak że powoduje to przegrzewanie się silnika. Wybacz moje zagapienie;) Luz o którym piszesz "podskakiwanie wału" wynika z łożysk natomiast, wzdłużny spowodowany jest najprawdopodobniej spowodowany uszkodzeniem któregoś z osadzeń. Edytowane 8 Kwietnia 2013 przez wueska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Bożesz ty mój. Panowie nie jestem modem, ani nawet autorem a pytam się. Czyta ktoś uważnie co autor pisze ? Wueska post #24 do przeczytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 (edytowane) Jak mocno musiał bym uderzać żeby uszkodzić łożyska ?! Osadzeń - to znaczy karterów czy wału ? Edytowane 8 Kwietnia 2013 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 muisisz to sprawdzić organoleptycznie niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 (edytowane) Źle mnie chyba zrozumiałeś na początku. Wał nie podskakuje. A uszkodzenie osadzeń ?! w jaki sposób miało by się to stać ?! Naciągasz teorie pod objawy. Poza tym uderzając młotkiem z wyczuciem wywierasz taką samą siłę jak robiąc to ściągaczem. Czasem troszeczkę większą. Wał po trochu wchodzi w łożysko tak jak miało by to miejsce używając ściągacza. Może jeszcze jestem w stanie wyobrazić sobie jak można w ten sposób rozcentrować wał, jednak łożyska czy ich osadzenie na wale to musiał byś uderzać o wiele za mocno. Edytowane 8 Kwietnia 2013 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Tak ale jeśli wał przypomina banana to dochodzi do dygotania łożysk. Co w efekcie niszczy ich osadzenia w karterach. Nie dopuszczany jest luz wzdłużny wału powinien być w którejś z podpór osadzony sztywno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 A kiedy te łożyska miały się "dygotać" jak ja nawet tego silnika po złożeniu jeszcze nie odpaliłem ? Nawet cylinder nie jest założony jeszcze... Co do wzdłużnego to zgodzę się że jest niedopuszczalny - ale taki wyczuwalny - choć tu należy zadać sobie pytanie co znaczy wyczuwalny, jak to badasz i jaki powinien być według pomiarów - bo zawsze jakiś luz będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 2 setki będą dopuszczalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 (edytowane) Osiowy czy promieniowy ? Bo według klasy łożysk C3 których ta jest bliska, to luz promieniowy wynosi około 0,10mm. Coś te twoje teorie się kupy nie trzymają.... Nie mówię że zrobiłem wszystko idealnie (nie jestem pewien) Ale nic mi tu nie pomagasz. Przytaczasz dane nie poparte faktami. Wręcz mącisz....W dodatku tego "dygotania" też nie skomentowałeś. A wygląda na to że tu się też myliłeś... Edytowane 9 Kwietnia 2013 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Dla łożysk podawane są wartości graniczne. Chodzi mi o luz osiowy naturalnie. Sprawdź po prostu jak wygląda ten luz czujnikiem zegarowym oraz ile "podskakują" końcówki czopów przy kręceniu silnikiem. Co do teorii, ja swoje mam i ty tez kiedyś mieć swoje będziesz. Nie będę się tłumaczył co jak dlaczego, skoro coś okazuję się bledną ścieżką zrzucamy teorię i szukamy następnej bez zbędnych kłótni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Osiowy czy promieniowy ? Bo według klasy łożysk C3 których ta jest bliska, to luz promieniowy wynosi około 0,10mm. Coś te twoje teorie się kupy nie trzymają.... Nie mówię że zrobiłem wszystko idealnie (nie jestem pewien) Ale nic mi tu nie pomagasz. Przytaczasz dane nie poparte faktami. Wręcz mącisz....W dodatku tego "dygotania" też nie skomentowałeś. A wygląda na to że tu się też myliłeś... zbędna filozofia - wytwórnie podają luzy łożysk w mikronach a nie w dziesiątych częściach milimetra to sprawa pierwsza a druga jeżeli już chcesz na ten temat dyskutować to wypada podać źródło skąd czerpałeś te wartości luzów.Grupa C3 to luzy bardzo duże - tak ogólnie rzecz biorąc.Zanim napiszesz kolejny post zmierz czujnikiem mikrometrycznym wartość bicia końcówek wału i napisz. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 (edytowane) Wiem że podaje się w mikronach i zaokrągliłem. Co do źródła to ja najwięcej źródeł w tym temacie podałem. Reszta tylko rzuca przypuszczeniami i dziwnymi teoriami bez potwierdzenia. Sprawdziłem w katalogu łożysk NSK. Dopuszczalny luz promieniowy to dokładnie 0,16 mm - 160 mikronów. Grupa C3 to luzy bardzo duże - tak ogólnie rzecz biorąc. Od producenta dowiedziałem się że te specjalne są bliskie C3. I tak. Właśnie tu rozmawiamy o dużych luzach na wale. Pomierzyłem czujnikiem zegarowym na czopie wału. Osiowy to 0,08-0,09mm promieniowy 0,05-0,06mm. Biecie wału mieści się w granicach 0,015mm w sumie czyli po 0,007mm w każdą stronę. Jak dla mnie wygląda to nieźle co do luzu osiowego i promieniowego. Co do bicia to nie wiem jakie są normy. Co Wy na to ? Edytowane 10 Kwietnia 2013 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Jest dobrze. nie ma co ruszać, udało się nie skrzywić wału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 (edytowane) Wydaje mi się że to nie kwestia szczęścia tylko delikatnego obchodzenia się z wałem. Nie każda czynność wykonywana młotkiem musi być brutalna. Edytowane 10 Kwietnia 2013 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Na przyszłość zamiast młotka używaj narzędzia do wciągania wałów. Jest szybciej i pewniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.