hacker33 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Witam szanowne grono, Mam pytanie do specjalistów z doświadczeniem.Posiadam KTM-a 380 w którym został zrobiony gruntowny remont.Jest zregenerowany cylinder (nowy nikasil), nowy tłok, korba i 100 innych elementów.Po regeneracji cylindra oddałem go jeszcze w razie W do Mostowego który jak się okazało musiał go troszkę powiększyć.Cylinder został zrobiony na lustro ponieważ Pan Marek powiedział, że nie ma możliwości zrobić takich rys jak po honowaniu.Silnik złożyłem i ok. Po kilku mth (3-4) zdjąłem głowicę w celu sprawdzenia jak się wszystko układa i troszkę się przeraziłem.Na cylindrze powstały podłużne ślady. Wygląda to tak jakby w tych miejscach pierścienie nie stykały się z powierzchnią cylindra.Zastanawiam się czy jest to normlane? Czy są to typowe ślady docierania się pierścieni ponieważ z tego co się dowiedziałem od Asmodana jeżeli cylinder jest na lustro to pierścienie będą się układać bardzo długo.Po zrobieniu kolejnych mth slady nadal są tylko już węższe i gęściej.Tłok to Wossner kuty z jednym pierscieniem tylko.Czy ktoś może obejżeć zdjecia i się wypowiedzieć co o tym myśli i jak to widzi.Niechciałbym zatrzeć tego silnika ponieważ sam nicasil + tłok kosztował mnie 2,5tys. Cylinder po odebraniu od Mostowego Cylinder po pierwszych kilku mth Rysy nie są wyczuwalne palcem czy też panokciem.Fotki w dużej rozdzielczości:http://www.bikepics....p?i=2452673&s=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 (edytowane) Po pierwsze to gdzie i kto nakładał nową powłokę nicasilu? Cylinder powinien być honowany po nałożeniu nicasilu. Pierwszy raz widzę coś takiego i wydaję mi się że to skutek braku honowania i złego spasowania tłoka z cylindrem. Bardziej doświadczeni niech się wypowiedzą czym to grozi. Edytowane 3 Stycznia 2013 przez major000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 (edytowane) Przeczytałem cały temat z Twojej przeóbki KaTa i widać poprzedni właściciel zostawił kupę "prezentów" w silniku :) Jeszcze nie widziałem cylka zrobionego na lustro ale jak z każdą polerowaną powierzchnią łatwo ją podrapać/porysować więc tłok pracujący góra-dół siłą rzeczy zrobi takie ślady i śmiem twierdzić, że tylko z powodu braku honowania to widać. Wżery są nieregularne, bo pierścienie nie mają nieczego co by je równomiernie oszlifowało. P.S Szacun za nakład pracy i efekt końcowy :notworthy: Edytowane 3 Stycznia 2013 przez Shinigami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 reklamacje do pana Markaa zapytaj przy okazji jak powiększał cylinder ?przy pomocy Photoshopa ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 (edytowane) Krzyżowe rysy o odpowiednim kącie po honowaniu są b. ważne, dają one smarowanie filmem olejowym gładzi cylindra (olej ma gdzie wejść) potrzebne też jest do odpowiedniego dopasowania pierścieni. Tylko nie każdy zakład podejmie się honowania po nikasilu, muszą mieć dobre maszyny inaczej boją się że odpryśnie Edytowane 3 Stycznia 2013 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hacker33 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Krzyżowe rysy o odpowiednim kącie po honowaniu są b. ważne, dają one smarowanie filmem olejowym gładzi cylindra (olej ma gdzie wejść) potrzebne też jest do odpowiedniego dopasowania pierścieni. Tylko nie każdy zakład podejmie się honowania po nikasilu, muszą mieć dobre maszyny inaczej boją się że odpryśnie Właśnie coś takiego mówił Pan Marek.Że boji się ogónie cylindrów po regeneracji nicasilu ponieważ jest to bardzo twarda powierzchnia do obrabiania która może odprysnąć.Powiększany był o 0,02mm ponieważ nowy tłok wymaga 0,08mm luzu a był zrobiony na 0,06. Co do rys to również się tego obawiam, że ich brak jest tego powodem.Uwierzyłem Panu Markowi który ma opinię super fachowca, który powiedział, że robił już takie cylindry w wyczynach i było dobrze a nawet i lepiej.Zastanawiam się czy nie kupić FLEX-HONE i nie przelecieć cylindra samemu.Podczas budowy motocykla skorzystałem z kilku speców i praktycznie na wszystkich zjadłem zęby więc mam uraz do oddawania czegoś komuś. Więc mam kilka pytań.1) Czy ktoś stosował FLEX-HONE w silnikach 2T i czy warto kupić taką honownicę i zrobić rysy samamu.http://www.brushresearch.com/ 2) Czy po zrobieniu 8mth warto po takiej operacji wymienić pierścień na nowy czy mogę kontynuować docieranie na obecnym pierścieniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Wossner na 0,08 ? Wszystkie tłoki do zwaitaktów od wossnera są pasowane na 0,06 . Ten twój pan mechanik zjechał Ci 2 selekcje już z cylka. Ja na twoim miejscu obadał bym czy nigdzie nie zaczął pękać nicasil i się łuszczyć. Jak jest ok to honowanie i nowy tłok na 6 setek. O ile nie robiłeś nicasilu w czechach tylko anglia/niemcy to nie masz co się martwić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hacker33 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 KTM 380 ma luz 0,08.Tak było napisane na opakowaniu tłoka oraz w manualu do silnika.Miałem również w ręce Vertexa nie kutego tylko zwykłego i on miał luz chyba 0,07mm. Nikasil robiłem przez Rabittsport który podobno wysyła do Holondaii. Kosztował krocie ale podobno najlepszy.Na razie nic się nie łuszczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 (edytowane) Z tego co się orientuję to prawdziwy nicasil nakłada fabryka Porsche w Niemczech i jakaś firma w Anglii. Koszt nałożenia nicasilu w Anglii wraz z przesylką wynosi od 1000zł w zależności od uszkodzeń cylindra. Procedura wygląda w następujący sposób: kupujesz nowy tłok selekcji A i wraz z cylindrem wysyłasz do nałożenia nowego nicasilu, ten zestaw wraca do ciebie gotowy do założenia czyli już przehonowany. Jeśli swój cylinder po naprawie miał zły wymiar i brak honowania to szczerze wątpię w dobrą jakość wykonanej usługi. Jeśli masz nałożony czeski nicasil to za rok znowu będziesz go nakładał. Poza tym gość który nowy nicasil zjechał ci o dwie setki też się popisał... Edytowane 3 Stycznia 2013 przez major000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hacker33 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Nie tego tyczy się mój temat ale ok.Cylinder wrócił do mnie po honowaniu.Ja zamawiałem w Rabittsport i nicasil i nowy tłok - miał to być kuty wossner z jednym pierścieniem dedykowany do 380Dostałem zwykły tłok Vertexa z dwoma pierścieniami w dodatku do KTM 360 (ta sama średnica). Vertex wymaga luz 0,07mm.Rabittsport zrobił mi luz 0,06mm ponieważ twierdził taka jak Ty, że zawsze robią taki luz (nie czytali ani wytycznych Vertexa ani KTM-a).Ponieważ nie chciałem Vertexa to go im odesłałem w celu wymiany na kutego Wossnera.Dostałem kutego Wossnera który wymaga luz 0,08mmWięc pojechałem do Mostowego w celu pomiarów. Oczywiście to u niego wyszło, że cylinder jest na 0,06mm a nie 0,07mm co w późniejszym mailu potwierdził mi Rabittsport.Nie wsadzę tłoka który ma mieć luz 0,08 z luzem 0,06 ponieważ mógłby się on poprostu po rozgrzaniu zaklinować.Zostawiłem więc zestaw w rękach speca i kazałem mu zrobić poprawny luz w wyniku czego było trzeba zdjąć 0,02mm.I wymiary są ok zgodne z prducentem tłoka oraz manualem KTM-a. PS. Luz 0,06 dedykowany jest dla pojemności 300. Luz 0,05 dla 250 To tak w ramach ciekawostki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Powiem krótko, cylinder został źle naprawiony gdyż posiadał zły wymiar po nałożeniu nicasilu, potem znowu został zepsuty poprzez próbę odzyskania wymiaru. Cylinder kwalifikuję się do ponownego nałożenia nicasilu jeśli ma to być porządnie zrobione. Pasowanie tłok-cylinder podaję producent tłoka i producent motocykla, nie są to stałe wartości dla danej pojemności jak podałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hacker33 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Nie za bardzo rozumiem dlaczego nikasli został zepsuty?Przecież on jest na tym cylindrze i wygląda ładnie.Wymiar jest ok. Jakby co to nadal pytam się o FLEX-HONE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 No słuchaj, zapłaciłeś nie mały pieniądz za naprawę cylindra która została źle przeprowadzona(zły końcowy wymiar) pomijam jaki nicasil tam jest. Na twoim miejscu odrazu w momencie jak zobaczyłeś że cylinder ma zły wymiar odesłał bym go na reklamację. Dalsze czynności w celu poprawy wymiaru to już rzeźba w gównie, która skutkuję tym co teraz pokazujesz na zdjęciach. Według mnie nawet jeśli to będzie chodzić to ten cylinder stracił już na starcie połowę swojego żywota, nie zapominaj że powłoka nicasilu ma określoną grubość, a u ciebie już na dzień dobry jest o 0,02 mniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Nie za bardzo rozumiem dlaczego nikasli został zepsuty?Przecież on jest na tym cylindrze i wygląda ładnie.Wymiar jest ok. Jakby co to nadal pytam się o FLEX-HONE możesz zapomnieć o tym bo to jest narzędzie do tulej w silnikach 4T Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hacker33 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 (edytowane) To w takim razie jaka firma w PL zajmuje się honowaniem cylindrów z nikasilem?Ja oddałem cylinder do Mostowego ponieważ od wszystkich słyszałem, że jest jednym z najlepszych speców od cylindrów motocyklowych w kraju.Teraz się okazuje, że tak nie jest.Więc może ktoś polecić warsztat który się na tym zna i nie spartoli mi cylindra tylko zrobi ładną jodełkę. Edytowane 3 Stycznia 2013 przez hacker33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.