Skocz do zawartości

Akcesoria motocyklowe z przeznaczeniem torowym


pork
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hehe, ładne foto Rinasa :)

 

Przecież ta taśma ma za zadanie tylko izolować termicznie rozgrzaną do czerwoności rurę, żeby nie zjarać sobie buta albo ręki podczas prac serwisowych tuż po zjechaniu z toru. Kolektor i układ wydechowy musi być szczelny, ale do tego służą kołnierze i uszczelki, które są w fabrycznym wyposażeniu motocykla. Teorie o podnoszeniu mocy przez nawinięcie szmaty na rurę wydechową mają tyle wspólnego z rzeczywistością, co teorie wg których założenie "sportowych" świec zapłonowych albo "sportowego" tłumika podniesie moc silnika o ileś procent :dry:

 

Jeżeli chcesz naprawdę uzyskać maksymalną sprawność sprzętu, to radzę przejrzeć motocykl pod pod kątem następujących rzeczy:

1) zobaczyć i zadbać o to, żeby nic nie hamowało kół (nieodbijające zaciski, uszczelki przeciwpyłowe...) [u mnie przednie koło się prawie nie chciało kręcić]

2) zdjąć tyle zbędnych rzeczy z motocykla, ile to możliwe

3) włożyć czysty filtr powietrza, paliwa i zestroić silnik tak, żeby maksymalnie wykorzystać potencjał (luzy zaworowe, olej o odpowiedniej lepkości, sprawny układ zapłonowy) [tu też na bazie własnych doświadczeń - zwiększaliśmy dawkę paliwa na hamowni i nic się nie działo. Okazało się, że zapchany filtr paliwa nie był wstanie przepuścić odpowiedniej ilości wachy. Po wymianie motur nagle odżył].

 

Jeżeli chcesz naprawdę pokombinować, to zleć komuś podłubanie w ECU silnika, odblokowanie i zestrojenie na hamowni pod kątem jak najlepszych osiągów. Jeżeli jeszcze będzie Ci mało, to dopiero bierz się za tuning mechaniczny typu modyfikacje głowicy, układu tłokowo-korbowego itd.

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki, takiej odpowiedzi oczekiwałem.

Pytam bo już jak zdjąłem kolektory to za jednym zamachem bym je owinął, ale w takim przypadku nie ma sensu.

Wiara w opowieści co ile mocy daje odeszła wraz z wiarą w Św. Mikołaja ;)

Raczej ograniczę się do zmian które pozwolą wykorzystać fabryczny potencjał motocykla ( bez ingerencji w silniku ).

 

Odnośnie punktu 2, o co mogę odchudzić motocykl prócz rzeczy niezbędnych do jazdy po ulicy ( lampy, kierunki, itp ), wiadomo na tor zostanie to zdemontowane. Niestety nie stać mnie na motocykl z przeznaczeniem tylko na tor, a sporo jeżdżę po drogach.

Edytowane przez MrSebas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocyklowa dieta może pozbawić wielu kilogramów - jednak jak zamierzasz korzystać z motocykla także na co dzień to sprawa jest utrudniona i należy ograniczyć się do niezbędnego minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Do czego? Rolgaz R6 (po 2007 roku) jest 1/6 obrotu, wiec już dość krótki. Ja taki sobie wstawiłem w zeszłym sezonie do F4i. Praktycznie bez problemów, jeżeli człowiek posiada jakieś umiejętności manualne :) Potrzebny był dremel i 15 minut dostosowywania oryginalnej obudowy.

Edytowane przez MarcMarc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema ,

Mialem robic owiewki carbonowe . I chciałem ściągać formy z torowych owiewek zwyklych , po czym zwykle nie byly by mi potrzebne takze myslalem czy moze bys nie potrzebował bo wspominałes cos o predatorze .Ale zrezygnowałem z tego pomysłu . Sp1 dla mnie do latania po torze sie nie nadaje ,zbyt malo czesci i zbyt drogie a leze wiecej niz jezdze Ehhhh . Takze kupie chinszczyzne i ja sprzedam chociaz tak predko cos czuje ze nie pojdzie .

Narazie próbuje zlozyc motor i go ogarnac po glebie co wycedziłem w auto . Praca zamiast isc do przodu idzie w tył bo wychodzi cały czas cos nowego . Na chwile obecna jakbym wiedział ze koszty naprawy przekrocza 5koła to bym sprzedał ja rozwalana. Ale nosek tak czy siak bede robił . Jak juz złoze motor to na spokojnie go zrobie . Bo nosek oczywisice tez mam rozwalony a klient wybredny i jak zobacze posklejany na poksyline to ucieknie . A jak juz zrobie jeden to nie problem bedzie klepnac drugi . Jeszcze mysle o airboxie jak turn one . Bo kupiłęm airbox , od handlarza kutafona . I w rozmowie powiedzial ze jest lekko pekniety , a wyszlo ze rozkurwieniec max .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może polecić jakiś tani i dobry i dobry bo tani decybelomierz ? :)

 

Znalazłem coś takiego, tylko nie wiem czy to się nadaje do czegoś? Koleś twierdzi że jest w miarę dokładnie i mierzy do 125 db:

http://www.mesa24.pl/index.php?p678,decybelomierz-sl-50

 

Pewna osoba twierdzi, że mój nowy wydech strasznie wyje, z kolei inna twierdzi, że jest OK, z kolei jeszcze inna - kolo z AW - może w poniedziałek rano za tydzień twierdzić jeszcze inaczej, wolę się upewnić :) Dziękuję bardzo za konstruktywne odpowiedzi.

...to nie motur, LECZ TWA BANIA
...WYMAGA... tuningowania!

https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam przenośny kompresorek z manometrem: Black&Decker

Mamy coś takiego i nieraz pół paddocku z tego korzysta :)

 

Pytanie jak to mierzy ciśnienie - chodzi mi o wiarygodność.

Drugie pytanie czy jest równie wygodny w użyciu jak ciśnieniomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...