Arnoldo Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Prac ciąg dalszy. Silnik jest już rozpołowiony, kartery uwolnione od łożysk i wału. Teraz czeka mnie tylko czyszczenie wszystkiego. A na sam koniec to co najlepsze czyli składanie. :) Wszystkie koła zębate ze skrzyni biegów są w dobrym stanie. Nie ma na nich praktycznie śladów zużycia. To mnie bardzo cieszy. Tym bardziej, że cały zestaw sprzęgłowy (kosz, zabierak i tarcze) jest już zużyty dość mocno. To samo koło zębate przekładni wstępnej. To duże. Wydaje mi się, że ktoś niezbyt poprawnie to kiedyś zmontował. Bo w stosunku do reszty jest z tymi rzeczami dość biednie.Przyszedł też cylinder, tłok, wał i łożyska. Muszę powiedzieć, że jest to wykonane całkiem poprawnie. Wał wygląda na naprawdę solidny. Cylinder ładnie honowany w jodełkę. Mam nadzieję, że na zdjęciach będzie wszystko widać.Jeśli chodzi o wał to oryginał też był w zaskakująco dobrym stanie. Właściwie wystarczy go dobrze wyczyścić i można zakładać. jeszcze się zastanowię który założyć. Myślę, że spróbuję tego nowego, zobaczymy jak będzie się sprawował. W razie czego oryginał mam :)https://picasaweb.google.com/118290950559761784082/14Stycznia2013 Cytuj Dzieci należy trzymać z dala od internetu. Od dzieci internet głupieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cycoh Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 (edytowane) No właśnie. cycoh zamówiłeś, doszło już? Jak wrażenia? Jak mniej więcej oceniasz jakość tych zestawów. Sam chcę też już na dniach kupić coś takiego i zacząć wreszcie robić silnik. dawno do tematu nie zaglądałem. Otóż zabawki do remontu doszły ale nie jestem zadowolony, wał jak wał jeszcze może być ale jest za szeroki korbowód przez co nie mieścił się w cylindrze, założyłem 30letni stary dobry cylinder ZDM, a ten nowy musiałem zeszlifować o jakiś 0,7cm i od nowa zfreosować ranty.simeringi też jakieś badziewne, założyłem stary na wałek od zebatki, jak odpali to będziem wiedzieć ;) silnik poskładany, kompresję ma dobrą, iskrę udało mi się ustawić. komarek pomalowany i czeka aż się mi zechcę dalej go robić, tzn została instalacja do zrobienia, i do założenia akcesoria. Edytowane 7 Lutego 2013 przez cycoh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nikel54 Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Nie mogę zrozumieć jak korbowód nie może się zmieścić w cylinder,chyba że się pomyliłeś. Jaki masz silnik ? kwadraciak czy jajowaty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cycoh Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 silnik mam okrągły; korbowód w tych nowych wałach jest szerszy niż w oryginale i to o jakieś 5mm, jakieś 2cm przed GPM korbowód uderzał o rant cylindra, nowe cylindry mają dłuższe te kołnierze niż stare ZDM, są troche wyższe wystaczyło postawić nowy koło oryginalnego i była różnica 0,9 cm w wysokości cylindrów. po założeniu starego wszystko kręci się i obraca idealnie, kompresja taka że ciężko z wkręconą święcą ruszyć silnik ręką :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hashman Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Miałeś wyżej pisane, żeby z allegro tanio nie kupować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cycoh Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 teraz sobie będę składam drugi silnik, (na pierwszym sobie przypominałem :) )mam oryginalny dobry wał, łożyska kupie w sklepie do ciągników, cylinder mam z lat 90 w dobrym stanie,zobaczymy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gunnar Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Widzę komarek coraz lepiej wygląda. Na stacji benzynowej w tamtym sezonie gadałem z gościem który kupił komara za 200zł z papierami w opłakanym stanie. Po renowacji całość wyszła koło 1900 zł. Mechanicznie wszystko robił sam, malowanie oddał do warsztatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cycoh Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 udało mi się kupić na alledrogo ramę z papierami i OC nawet, nowy dowód i tablica, szkoda że nie ma przeglądu bo będę musiał poczekać aż go złożę do końca :)Silnik ma już iskrę, teraz trochę jestem obolały po szpitalu i nie mam chęci grzebać ale jak tylko ból zejdzie to na koniec marca chcę komarem pojechać po piwo do sklepu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panielutowniku Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Gdy swoim komarem nieraz po piwo pojadę to jak wychodzę tworzy się takie zbiegowisko gapiów że nie jest łatwo potem odjechać. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Hahaha, i co?Nie pasuje z allegro?Nie może być:) Posłuchajcie panowie, wszystko co kupujecie do komara na alle jest PRODUKCJI CHRL- co znaczy Chinska Republika Ludowa, jakość tego jest fatalna, tłoki puchną, wały nie pasują, a często mają przestawiona krzywkę i zapłon wypada zupełnie gdzie indziej, łożyska na korbowodach sie szybko zacieraja, a hasło-skoro nowe to musi byc lepsze od starego-ubawiło mnie do łez, dzieci-ochłońcie i to szybko! Kiedys robiło się zgodnie z pewnymi normami, w PL obowiązywały bardzo restrykcyjne normy materiałowe, i nie robiło sie tłoków z byle czego bo aluminium nie równe aluminowi, poza tym pasowanie musiało byc odpowiednie, pamiętam jak w waszym wieku będąc kupowałem częsci do Komara to juz wtedy przestrzegało sie przed "Rzemiosłem" czyli domorosłymi producentami częsci, nie przechodziło to nawet powowy przebiegów fabryki. Teraz robi się szybko i byle jak a przede wszystkim tanio, a jak cos kosztuje mniej niż użyty materiał to coś jest nie halo. Niedawno na warsztacie mieliśmy serie niewypałów, zamówiliśmy wały do chinskich skuterów 4t i okazało sie że fabrycznie nowe łozyska na wałach były...zatarte i to w całej serii(przyszły 4 szt). Kilka rad dla młodocianych mechaników-1)kupuj tylko polskie produkty z tamtych czasów mają na wszystkim nabity znak kontroli jakości mniejwiecej tak to wygląda http://www.horn-tech.pl/zdjecia/1;1289766471;1286750289.jpg 2)jesli kupisz chinola sprawdz dobrze czy trzyma wymiary 3)tłoki gotujemy w oleju jakąs godzine, ma to na celu odpuszczenie napręzen i zowalizowanie tłoka nie będzie sie zacierał, przynajmniej nie powinien 4)łozyska tylko polskie lub słowackie 5)zimeringi uwaga! sa w róznych kolorach co oznacza odpowiednia temperaturę pracy, wytrzymałośc itd. 6) wały tylko do regeneracji nowe to dziadostwo 7)dopuszczalny mały tuning-spasowanie kanałów wchodzących do cylindra(czesto sa fabrycznie przesunięte co powduje zaburzenie przepływu mieszanki do cylindra-tzw. blokada) można usunąć pród w kanałach dolotowych, i powiekszyc nieco okno wydechowe i obciąc tłok o 1mm, ewentualnie splanować głowice o 0,5mm wał wytrzyma(ale stary) jest obliczony na większa srednice scylindra-a wrażenia bezcenne;). Tyle ode mnie, miłej pracy przy pierdzipędach:) A jeszcze jedno, wały z Rometa nie pasuja do Komara, czyli bardziej łopatologicznie-z kwadraciaka do okrągłego nie pasują sa inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arnoldo Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Silnik już jakiś czas temu poskładałem. Jest zrobiony na tych właśnie allegrowych częściach. Taki eksperyment, zobaczymy ile to wytrzyma. Nowoposkładany silniczek wygląda tak: https://picasaweb.google.com/118290950559761784082/11Marca2013Teraz czas najwyższy zabrać się za ramę i wszystkie lakierowane elementy. Najpierw do piaskowania a potem nowy lakier. Cytuj Dzieci należy trzymać z dala od internetu. Od dzieci internet głupieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Almot robi tłoki i cylindry do Komara:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arnoldo Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Dziś odebrałem od lakiernika mojego komarka. Elementy polakierowane wyglądają tak:Większość części już mam, teraz pozostanie tylko poskładanie całości. Zdecydowałem się też na samodzielne pozaplatanie kół. Felgi i szprychy były jednak w dość opłakanym stanie. Ze starych kół planuję zostawić tylko bębny. Chociaż szczęki hamulców być może też będą ok. Spróbuję doczyścić je domowym sposobem. Nie wiem czy warto oddać je do szkiełkowania. Cytuj Dzieci należy trzymać z dala od internetu. Od dzieci internet głupieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cycoh Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 (edytowane) żeby nie było że mój już został oddany na złom :) dziś komar dostał nowy przegląd techniczny na 2 lata :) trochę go poskręcałem :) to jest taki mój pierwszy projekt więc na nim uczę się a błędów uniknę podczas remontu drugiego komara i WFM Edytowane 10 Kwietnia 2013 przez cycoh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cycoh Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Pierwsze odpalenie !!!. jeszcze tylko linki i 1000 innych rzeczy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.