Skocz do zawartości

Obniżenie siedzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Pora gs'a zmienić na coś mocniejszego/turystyczniejszego. Łażąc po komisach natknąłem się na TDM 900, na którą wcześniej nie zwracałem uwagi z racji mojego karłowatego wzrostu :) Tyle że TDMa różniła się tym od innych, że miała obniżone siedzienie, tu link do niej http://otomoto.pl/ya...0-M3398701.html . Po dopasowaniu się do niej stwierdziłem że dostaję do ziemi, na palcach bo na palcach ale dostaje, w sumie na gsie też dostaję na palcach ;)

Tu rodzi się pytanie; czy taka obniżona kanapa nie utraci dużo na komforcie. Druga kwestia to z racji że siedzi się niżej to i do kierownicy mamy wyżej, czy przy dłuższych trasach nie będzie to odczuwalne? Jak już był wałowany taki temat to sorki, ale nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zetjohny z AfricaTwin forum robi obniżone kanapy dla krótkonóżkowców i sobie je chwalą.

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=10401&highlight=kanapa

Bardzo dużo zależy od ukształtowania pianki.

Co do trzymania rączek te parę centymetrów wyżej nie sądzę, żeby była jakaś różnica. Ja mam podniesioną kierownicę i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod koniec sezonu kolega sam pojechał po piance w siedzeniu hondy deauville.opalił, pokrył folią i założył tapicerkę.u szewca dołożył ok 1 cm do butów i założył dystans do mocowania kierownicy.zadowolony bo jest dużo lepiej.

 

 

..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższa kierownica poprawia komfort, ale obniża aerodynamikę. Skoro jednak jesteś niski to i tak dużego oporu nie stawiasz.

Skrobanie siedzenia może powodować gniecenie w jajka więc lepiej się przymierz, a najlepiej poczekaj aż wpadnie Zbycho. Ma pięknie obniżoną Kawę więc pewnie najlepiej doradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższa kierownica poprawia komfort, ale obniża aerodynamikę. Skoro jednak jesteś niski to i tak dużego oporu nie stawiasz.

Skrobanie siedzenia może powodować gniecenie w jajka więc lepiej się przymierz, a najlepiej poczekaj aż wpadnie Zbycho. Ma pięknie obniżoną Kawę więc pewnie najlepiej doradzi.

 

 

Czytam, nie widzę prośby o jakąkolwiek radę :laugh: .

Aerodynamika raczej się nie pogorszy, siedzisz głębiej więc summa summarum masz łącznie z motocyklem mniejszą powierzchnię oporu.

Wysokie siedzenie jest za to wygodniejsze. Mnie dokucza czasem, przy dłuższych trasach ugięcie nóg.

Cieszę się natomiast faktem iż mam solidne oparcie o matkę ziemię.

Bo podparcie końcami palców nie rozwiązuje sytuacji, wystarczy koleina, mały dołek, cokolwiek ... i zaczynają się schody.

Wyższa kiera to raczej zaleta. Siedzisz wygodniej.

Prowadzenie w zakrętach chyba nawet się poprawiło. Piszę chyba, bo by jednoznacznie stwierdzić należało by się przejechać w obu konfiguracjach.

 

Aha ...

Tankbag nie działa. Uciska brzuch, nie można się pochylać :icon_mrgreen: .

Edytowane przez Zbycho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego że ręce są wyżej, to miałe teorię taką, że trzymając ręce wyżej krew dochodzi do palców wolniej co z kolei powodowało by cierpnięcie rąk, no ale jak mowicie że wyżej znaczy wygodniej to fajnie. Na zwykej TDMie 850 faktycznie dostawałem czubkami palców, a w tej większą powierzchnią palców (w zasadzie pewniej się czułem jak na VFR czy bandicie). Co do kolein, nierówności itp, to jeżdżąc gsem mimo że też dostaję palcami to nie sprawiało mi to jakoś problemów, tyle że TDMa jest jest jakieś 40kg cięższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...