major000 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 (edytowane) Jeśli chcesz wsunąć lagi do góry to ustaw je na ostatnim znaku(każda laga ma dwa znaki). Co do zawiasu to ustaw go tak: amor przód- compresja 22kliki, rebound 22 kliki, napięcie wstępne sprężyny czyli spring preload 2obroty. Compresje i rebound ustawiasz następująco, wkręcasz do końca regulację i wykręcasz o tyle klików ile ci podałem. Spring preload podobnie, wkręcasz śrubę do końca i wykręcasz 2 obroty. Amor tył: compresja 15 klików, rebound 25 kliki. Procedura taka sama jak z przodu. Ustawienia które ci podałem to standardowe nastawy na jakich ten ktm wychodził z fabryki i w twoim terenie powinny się sprawdzić. Jeśli stwierdzisz że dalej nie chodzi to tak jak powinno to od tych ustawień bazowych dostrajaj zawias pod siebie. Ustawić optymalnie zawias to sztuka i jeśli nie masz wiedzy na temat jego budowy i działania to lepiej niech ktoś zrobi to za ciebie.http://www.ktm.com/uploads/tx_ktmproduct/techdocs/8503J4_OM_EN.pdfTutaj masz manuala do twojego modelu, na ostatnich stronach są nastawy zawieszeń.Pomijając fakt że serwis mógł spartolić regenerację amortyzatorów. Edytowane 30 Czerwca 2013 przez major000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 30 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Dzieki major :) liczyłem na ciebie :D serwis raczej nie miał co sprtolić bo wymieniał tylko olej i uszczelniacze więc myśle że powinno być ok. Wszystko już rozumiem po tym co mi napisałeś, jedno tylko bo napisałeś : ,,Spring preload podobnie, wkręcasz śrubę do końca i wykręcasz 2 obroty.,, ja przez wkrecanie rozumiem ruch w strone wskazówek zegara natomiast serwisówka podaje ruch odwrotny ( czyli w lewo ) wykrecam na maxa pozniej 2 obroty w prawo. Czyli jak serwisówka ma błąd ?? wszystkie inne nastawy najpierw się wkręca w prawo później wykreca w lewo tutaj jednak jest na odwrut. Chętnie bym oddał komuś żeby mi to dobrze ustawił jednak nie ma chyba nikogo takiego w Nowym Sączu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 (edytowane) Sory mój błąd, dobrze mówisz. Z napięciem wstępnym sprężyny jest na odwrót. Jutro sprawdzę w swoim moto dla potwierdzenia Edytowane 30 Czerwca 2013 przez major000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 30 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 ok moja serwisówka pisze tak-Turn adjusting screws counterclockwise until they stop-Turn back clockwise the number of turns corresponding to the fork type comfort 2standard 2 sport 4 To jest serwisówka którą dostałęm z moto do modelu 2010 zaraz zainstaluje adobe i sprawdze tą co ty mi podesłałeś. Ale to interpretuje raczej dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 (edytowane) Tak tak, masz rację, mój błąd. Pomyliłem to z tylnym amorem w którym compression damping high-speed ustawia się wkręcając śrubę do końca i wykręcając o x obrotów. Edytowane 30 Czerwca 2013 przez major000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 30 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Ok dzieki major za pomoc :) będe w pl to wszystko poustawiam i zobacze. Wcześniej nic się nie bawiłem zawieszeniem bo zajmowałem się innymi pierdołami przy moto a jeździło mi się dobrze więc nawet tego nie sprawdzałęm. Po tej wymianie oleju sam zaczołem szukać dziury w całym bo mi się źle jeździło, zawias był cały rozregulowany rebund wykręcony na 34 kliki , drzwoniłem do kolesia czy on tam to poprzestawiał ale koleś z serwisu mi mówił że on tylko olej wymienił i nic się ustawieniami nie bawił, spring preload miałem na jednej ladze ustawiony inaczej niż na drugiej... Nie wiem tylko jakim olejem to zalał. No nic poustawiam to w polsce jak dalej nie bede zadowolony to wymienie jeszcze raz olej na motorexa. Dzieki major jeszcze raz :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Olej 5w jest prawidłowy. Ale jeśli gość się przyznał że nie ruszał ustawień przy wymianie oleju to już zrobił błąd bo powinien je rozkręcić na max i po złożeniu od nowa wyregulować. Zawias na nowym oleju nigdy nie chodzi tak samo pomimo tych samych ustawień, no chyba że zmieniasz olej co 10godzin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 30 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 kurde teraz mi dałes do myślenia ... to może faktycznie on rozkręcił wszystko na maxa przed rozłożeniem a poźniej poprostu nie wyregulował bo koleś od kturego kupiłem moto był mechanikiem i ogolnie widać było że siedział mocno w temacie więc wątpie żeby poprzedni właściciel smigał na rebund 34 kliki (tym bardziej że mi się wcześniej smigało super). Nic dzieki za rady teraz przynajmniej wiem o co go spytać dokładnie :) nie mam nic do tego chłopaka z serwisu bo spoko koleś i widać że się zna dobrze ale jak ja sam mam szukać dziury w całym to po co oddaje moto na serwis i płące tyle siana :) poustawiam wszystko jak mi pisałeś , musze sprawdzić comp czy też jest na maxa wykręcona czy nie. Dam znać co i jak jak ogarne temat :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_fiolek Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Na pewno rozkręcił bo żeby rozebrać lagi trzeba wykręcić śrubki regulacyjne, gorzej, że nie policzył obrotów i potem źle wkręcił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 1 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 m_fiolek nie dołuj mnie :D skąd te przypuszczenia ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_fiolek Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 No bo jak rozbierasz lagi to na początku powinno się odkręcić śrubkę regulacji dobicia - na dole lagi i odbicia -na górze lagi, żeby potem podczas montażu nie zniszczyć zaworka. To jest normalna procedura opisana w serwisówce, więc skoro ten mechanik znał się na rzeczy to na pewno odkręcił te śrubki. Tylko, że zanim się odkręci to trzeba zapamiętać ile obrotów były wkręcone. Widocznie nie policzył i wkręcił jak mu się spodobało. Ale to żaden problem. Wyreguluj tak jak @major napisał i powinno być dobrze. No chyba że wlał jakiś inny olej niż 5w, albo wlał złą ilość, ale bądźmy dobrej myśli ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 2 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 Dzieki m_fiolek za wytłumaczenie :) już mam kolejna rzecz o jaką go zapytam :) no Ja jestem dobrej myśli bo to renomowany serwis i chłopaki od lat siedzą w temacie więc napewno jest ok :) olej napewno jest 5w co do ilości to właśnie sam się zastanawiam bo jak drzwoniłem do niego z trasy ze zawias pracuje gorzej to mi powiedział że jak moje regulacje nic nie pomogą to ,,możemy dolać troche oleju,, albo zmienić na 7.5w. Ja tam mechanikiem nie jestem ale moim zdaniem powinno być tyle co podaje serwisówka i konieć kropka, choć gdzieś mi się obiło o oczy na jakimś forum że ludzie regulują zawias też ilością oleju, no nic nie ma sensu wrużyć z fusów tym bardziej że ja się na tym nie znam, jak dawałem moto na serwis to wsumie o zawieszeniu nie wiedziałęm nic pozatym że cieknie :D, teraz troszke poczytałem dużo dowiedziałęm się od was więc już mniej więcej wiem co i jak powinno być, o co pytać itd. Poustawiam tak jak major mi pisał jak dalej nie bede zadowolony to bedę szukał dalej przyczyny, a napewno dam wam znać :)Dobra panowie kolejna sprawa wiem że odradzaliście mi kupno tych łożysk główki ramy :) ale tak mam najebane w głowie że w moto musi być wszystko na tip top i pewnie kupie te łożyska, jak ten chłopak z serwisu pokaże mi luz to wymienie odrazu a jak nie będzie tam luzu ( bo ja go nie widziałęm ) to przynajmniej będe miał łożyska na zaś pytanie do was co myślicie o tej firmie ?? http://www.ebay.co.uk/itm/290922924913?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Hey panowie to znowu ja :) jestem właśnie w pl na urlopie, za mną już 3 naprawde dobre długie i dość wymagające wypady w teren z chłopakami. Z zawiasem męcze się dalej , ustawiłem tak jak major pisał tył i przód. Tył opad zmierzony i wyszło mi 40 mm różnicy, powinno być 35mm , ze mną na pokładzie jest w normie coś koło 105mm. Przód na fabrycznych ustawieniach łapał rybe na szybkich przelotówkach po kamieniach i troche podbijał, ogólnie prowadził się mało pewnie w ciasnych zakrętach, pływał na boki. Ustawiłem teraz według serwisówki do amorka ( osobnej od wp ) czyli rebund i comp dałem najpierw obydwa na 14 a później rebund na 12 a comp na 16 - moto smiga sie dużo pewniej lepiej się prowadzi i agresywniej jedzie, tyle zauważyłem po małej przelotówce po pobliskich lasach, żeby jechać gdzieś dalej i pożądnie to przetestować musze czekać jak się ekipa zbierze bo samemu w góry jak jeszcze nie pamietam tras to troche lipa. Smigał ktoś z was na podobnych ustawieniach ?? tył zostawiłem na standard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Panowie ostatnie pytanie, bo mam dalej dylemat z tym zawiasem z przodu. Zalany jest olej 5w motula, każdy kto ma okazje przejechać się moim motocyklem twierdzi że zawias jest za miękki, w serwisie polecają mi zalac 7,5w a serwisówka podaje 5w . Co myślicie zalać motula 7,5w czy lepiej dorwać gdzieś motorexa 5w i sprubować na motorexie ?? bo z tego co wiem jedno 5w nie musi być jak inne 5w innej firmy. Prubował ktoś latać na 7,5w ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrSebas Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 (edytowane) Poczytaj dane tego oleju gęstośc, lepkośc itd, bo to że na opakowaniu jest napisane 5w to w rzeczywistości może być inaczej, to tak jak z butami każdy producent ma inną rozmiarowkę.http://filmy.scigacz.pl/Olej_w_zawieszeniu_motocykla_-_funkcje_wymiana_dobor Edytowane 5 Sierpnia 2013 przez MrSebas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.