Skocz do zawartości

Enduro/cross do 20 tys zł


Rekomendowane odpowiedzi

Dobra panowie wiem że macie mnie już dość :) i pewnie mój filmik nie osłodził wam zabardzo męczarni ze mną ale mam do was kolejne pytania :D

 

- Obecny przebieg 76 mth pod koniec urlopu zaczoł mi szumieć łańcuszek rozrządu ( tak mi się przynajmniej wydaje że to on ), w serwisie powiedzieli mi że jego się nie reguluje tylko wymienia, na polskim allegro znalazłem z firmy proxa, na ebayu jest jeszcze WISECO i teraz który lepszy czy może obojętnie ??

 

- Druga sprawa wymieniam olej co 10 mth, olej silnikowy jest lekko zmieniony ale olej ze skrzyni przy ostatniej wymianie wyglądał dosłownie jak nowy i się zastanawiam czy by może wymieniać olej w skrzyni co drugą wymiane silnikowego ??

 

- Z zawiasem dalej nie doszedłem do ładu , wiem natomiast że serwis wlał mi Motul fork oil expert Light 5W Road&OFF road, czy ktoś ma dostęp do jakiejś tabeli czy czegoś gdzie moge sprawdzić jak bardzo ten olej różni się od zalecanego motorexa, zawias jest zamiekki na nim i mam zamiar wymienic ten olej jeszcze raz tym razem na motorexa tylko nie wiem czy 5W jak zaleca serwisówka czy lać odrazu 7.5

teraz mam dokładnie taki

 

http://www.ebay.co.uk/itm/2x-1L-2-LITRES-LTR-MOTUL-MOTORCYCLE-FORK-OIL-EXPERT-LIGHT-5W-BIKE-RACE-TRACK-DAY-/360698296495?pt=UK_Vehicle_Oils_Lubricants_Fluids&hash=item53fb4b38af

 

jest tam jakiś opis tylko nie wiem jak to ugryść

 

- Kolejna sprawa nie ustawiałem tylniej sprężyny bo nie miałem klucza ale SAG bez ridera wynosił 4,5 cm czyli o 10 mm zadużo, a ze mną na pokładzie jakies 15 cm, wiem że powinno być miedzy 9-10,5 wnioskuje więc nawet bez ustawiania tej spreżyny że mam zamiekka tylnią sprężyne do mojej wagi ( 88 kg plus osprzęt , na mojej sprężynie nie ma zadnego numeru oznaczenia itp) I teraz tak czy jest sens wymieniać tylnią sprężyne do mojej amatorskiej jazdy ?? i czy wymiana samej tylniej sprężyny ma sens czy musiał bym wymieniać tył i przód ?? ( przodem nie dobijam do końca )

 

- kolejna sprawa tłok :D serwisówka podaje 90 mth przy amatorskiej jeździe ale myśle że jak wymienie na 110-120 powinno być ok czy czymać się serwisówki

 

- Napęd :D bo moj to już masakra jest, ostatnio wymieniłem doraźnie tylko przednią zębatke żeby przelatać urlop ale teraz musze go wymienić i pytanie na jaki ?? coś polecacie ?? przełożenia mam 14/54

 

- tylnia guma :D moj michelin AC10 znikł dosłownie w przeciągu 25 mth ;) i nie wiem czy to dobry wynik czy szukać czegoś lepszego

 

Z góry panowie Wielkie sorry że się pojawiłem na tym forum bo macie ze mną przej**ane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma opcji aby łańcuch rozrządu w tym motocyklu padł po 70godz, więc nie kupuj na zapas tylko znajdź usterkę. Olej w skrzyni śmiało możesz zmieniać co dwie wymiany oleju silnikowego. Tłok spokojnie wytrzyma 150-200 godz., jedyny problem jaki może wystąpić to pobór oleju z części silnikowej, spowodowane jest to szybkim zużyciem oryginalnego pierścienia olejowego, więc kiedy zobaczysz znaczne ubytki oleju lub niebieski dymek z komina to tłok z pierścieniami trzeba zmienić najlepiej na zamiennik np. Wossner bo tam problem ten nie występuje. Jeśli wszystko będzie ok to śmiało do 150godz możesz latać. Łańcuch polecam Renthal R3 lub DID VT2, zębatka przód obojętna bo i tak szybko poleci a tylna np. Supersprox z wieńcem(nie do zajechania) i sugeruję zmienić przełożenie na 14/50 lub 14/48 bo to co masz teraz to porażka...Tylna guma najlepiej crossowa o wysokiej kostce, nie wiem w jakim terenie latasz ale mogę polecić Treleborg 946 lub Mitas 946, dobra opona o szerokim zastosowaniu i wytrzymuję sporo. Co do zawiasu to powinieneś zmienić sprężyny przednie i tylną na twardsze, nawet amator wyczuje różnicę. Poza tym w kwestii miekkiego przodu jest możliwość że zalali ci minimalną ilość oleju(serwisuwka podaje zakres). 5W jest zalecane i tego bym się trzymał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki major, choć troszke mnie zmartwiłeś bo jak to nie łąńuszek tak hałasuje to nie mam pomysłu co to może być, ale ok wstrzymam się z kupowaniem na zapas bo już mi tak łożyska do główki ramy siedza... Pytanie tylko czy ten łańcuszek się jakoś reguluje naciąga ?? mam zmieniony napinacz na hydrauliczno mechaniczny dirt tricksa i koleś z serwisu mi powiedział że tego łańcuszka się nie naciąga ?? Oleju lubi troche łyknąć ale myśle ze tak na 120 mth wymienie tłoka. Kolejna sprawa czemu twierdzisz że przełożenia 14/54 to porażka ?? z tego jak ja to rozumiem im większa tylnia zębatka tym ,,wieksza,, moc moment obrotowy i krutsze przełożenia , w terenie gdzia ja smigam większość to podjazdy na przelotówkach nie mam nawet gdzie dobrze zapiąć 3 biegu do końca więc przełożenia które ty podałeś będą jeszcze dłuższe. Opona z tyłu w serwisówce ma rozmiar 140/80 ja mam teraz 110/110

Dzieki major zaraz jeszcze poszukam jeszcze raz tego zakresu oleju do amora

 

Major zaraz znajde moment na jakimś filmiku gdzie słychać ten hałas i wzuce na yt, wiem że to nie zabardzo tak po filmiku coś można stwierdzić ale chociaż posłuchasz

Edytowane przez DrManiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcucha się nie reguluję, od tego jest hydrauliczny napinacz aby go napinał. Pytanie jest na jaki ty wymieniłeś bo napinacza hydrauliczno mechanicznego nie ma...Napinacze są hydrauliczne, mechaniczne obsługowe i mechaniczne bezobsługowe. Ja mam jeszcze cięższy teren od ciebie i kiedy miałem 530 to latałem na przełożeniu 14/48 jak zresztą wszyscy w mojej ekipie. 530-tka ma na tyle potężny moment obrotowy że nie potrzeba jej dodatkowych niutonów z innego przełożenia, serwisuwka przewiduję do tego modelu przełożenie 14/50 lub 13/50 i moim skromnym zdaniem powinieneś spróbować jeździć na 14/50. Motocykl będzie mniej szarpał ręce, będzie szybszy i nie trzeba tak często wajchować biegami. Poza tym trakcja jest lepsza na takim przełożeniu bo na obecnym twoim to jest non stop zerwana przyczepność. Z tego co słyszę masz Akrapiaka założonego więc tutaj również dodatkowe konie i niutony. Opona 110 to jest do pojemności 125 :D Do ciebie 140 lub 120

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok major to wezne przełożenia 14/50 masz racje że szarpie ręce i często zrywa trakcje ( ja myślałem że to przez nie wyregulowany tylni zawias ). Z tym napinaczem napewno wszystko jest ok bo sam mi go polecałeś , ja coś pojebałem z tym, wychodzi na to że mam mechaniczny bezobsługowy. Zaraz wzuce filmik na youtuba to posłuchasz tego tyrkania :D że tak to nazwe :) A opona faktycznie jakaś mała się wydawała, choć np serwisówka do modelu amerykańskiego podaje właśnie rozmiar 110/110. Ale posłucham ciebie bo zawsze mi dobrze radzisz czyli brać 140/80 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

140/80 lub 120/80. Jednak w rozmiarze 140 dostaniesz głównie opony enduro w większości dopuszczone do ruchu ulicznego które mają niską kostkę czyli szybko się zcierają a oprócz tego są drogie. W rozmiarze 120 masz dużo opon crossowych z wysoką kostka i sporo taniej. Weź tę oponę co napisałem, masz podobny teren do mojego a u mnie ta opona dobrze się sprawuję.

Edytowane przez major000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie na tej oponie miałem też tak że kilka razy otarła mi wydech, jak dobiłem mocno po skoku, nie wiem czy to normalne ale faktycznie moze była zaszeroka czy coś. Założe tą gume co mi poleciłeś

 

nie wiem czy coś z tego usłyszysz ale mi tam coś dzwoni, łańcuszek swoją drogą i tak moge kupić bo jak nawet to nie on to i tak przy wymianie tłoka go zmienie przy okazji

 

 

Cały pech w tym że jak zwykle mi coś wyskoczyło w ostatni dzień urlopu, nie miałem nawet okazji podjechać z tym na serwis tylko drzwoniłem do kolesia . Myślałem że to może pokrywa pod silnikiem się poluzowała bo drzwięk jest taki jak by coś było nie dokręcone, ale posprawdzałem wszystko nawet bez pokrywy i dalej to samo

Edytowane przez DrManiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki major, wiem wiem przez neta się nie da, ale coś tam napewno drzwoni bo pytałem nawet kilku znajomych i każdy mówił że coś słyszy ( pytam już ludzi o opinie bo sam jestem przewrażliwiony jak pewnie już zdążyliście zauważyć ) Ale dzieki major, będe w pl wezne moto do magika i niech on słucha. Lece na lotnisko po kumpla dzięki panowie jeszcze raz za pomoc, a major Ciebie to normalnie zapraszam kiedyś w góry :) masz u mnie nocleg krate wódy i kompana do towarzystwa :)



Dobra panowie, byłem dzisiaj w KTMie, kupiłem sprężyne tyl i przód plus olej motorexa ( holernie droga inwestycja, ale mam nadzieje że warto ) teraz patrze na napędy i wiem co polecał major ale w oko wpadło mi taki zestaw ( zaraz wyjaśnie dlaczego )

 

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Renthal-Chain-And-OG-Sprocket-Kit-KTM-SX-EXC-SXF-125-144-200-250-300-350-450-530-/170839812786?pt=UK_Other_Clothing_Protection&var=&hash=item27c6d8aab2

 

Tylko sama taka tylnia zębatka kosztuje około 30 funa więc pewnie ten łańcuch to jakaś lipa mimo że jest renthala

wychodzi 435 zł za cały zestaw, tak tylko pytam bo np tej zebatki co major polecałeś Superproxa nie moge znaleść do mojego modelu na angielskim ebayu, tzn są ale ze stanów a przesyłka prawie drugie tyle więc musze coś innego poszukać

 

Znalazłem kolesia co handluje tymi Renthal R3 łąńcuchami komplet z tylnią zębatka Apico 99 funa to jeszcze tragedi nie ma ale też nie widze do mojego modelu, z tym że to niedaleko mnie więc pewnie podjade do kolesia zapytać

 

Pytałem też mechanika w KTMie o ten łąńcuszek rozrządu i powiedział dokładnie do samo co Major że on nie ma prawa siąść po 75 mth więc nie wiem, napinacz jest włożony nowy i ma przejechane 25 mth więc też raczej wątpie żeby siadł, no nic będe w pl to będe sprawdzał

 

Czyli jak odpuscić ten zestaw za 79 funa i szukac czegoś z Dida czy R3 ??



Dobra znalazłem jeszcze taki zestaw z tym łańcuchem co polecał major

 

 

http://www.ebay.co.uk/itm/KTM-SX-EXC450-Renthal-O-Chain-And-Sprocket-Kit-ORANGE-/141004618365?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item20d487ba7d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zestaw co pokazałeś to łańcuch prawdopodobnie Renthal R1 czyli bezoringowy( zapomnij o takim łańcuchu do 530-tki, nawet mimo że to Renthal czyli bardzo dobra marka, z Renthala interesuję cię tylko R3 czyli oringowy). Zębatka przód Renthal, jest to dobra zębatka. Zębatka tył również Renthal, aluminiowa a co za tym idzie dość szybko się zużyje w twoim sprzęcie, cena tej zębatki nie idzie w parze z trwałością. Generalnie ten zestaw bym sobie podarował bo jest słaby do ktm 530.

Na łańcuchu nie masz co oszczędzać więc wziołbym R3 lub VT2. Co do zębatek to przednią weź jaką chcesz bo wszystkie są w podobnych nie za dużych pieniądzach. Tylna zębatka Supersproxa z wieńcem jest mega wytrzymała ale jeśli nie masz gdzie jej kupić to mogę polecić coś tańszego: http://allegro.pl/zebatka-grosskopf-ktm-ultra-stal-50-zebow-motoport-i3415136457.html

Jest to dobra stalowa zębatka w normalnych pieniądzach.

A tu masz supersproxa na alledrogo: http://allegro.pl/zebatka-supersprox-stealth-50-zeb-ktm-pomarancz-i3403526385.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki major :) czyli odpuszczam tamten zestaw, łańcuch dorwe tutaj tego R3, jutro podjade do kolesia co nimi handluje może będzie miał jakieś lepsze zębatki też na tył zamiast tego Apico, z tego co napisałes wszystkie tylnie zębatki aluminiowe nie powinny mnie interesować popytam co i jak i ewentualnie tylnią zębatke zamuwie w pl bo ta co podałeś stalową cena jest mega naprawde ale kusi mnie ten supersprox więc pewnie jego kupie :) dzieki za szybką odpowiedź bo inaczej pewnie bym się porwał na ten zestaw i poźniej żałował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten drugi zestaw już lepszy ale tylna zębatka dalej aluminiowa. Aluminiowe zębatki nie są złe jednak dość szybko lecą, szczególnie w bagnie. Jak będziesz u tego gościa po łańcuch renthala to spytaj się go czy nie ma tylnej zębatki renthala z wieńcem. Renthal robi takie zębatki i są one też bardzo wytrzymałe, wytrzymują nieco krócej od supersproxa. Jeśli ta zębatka bedzie tańsza od supersproxa to bierz, jeśli w podobnej cenie to bardziej się opłaca supersprox. To jest dokładnie taka: http://www.ebay.co.uk/itm/KTM-EXC-F350-EXC-F-350-2011-2013-ORANGE-TWINRING-RENTHAL-REAR-SPROCKET-/230838378259?pt=UK_SportingGoods_OtherSports&var=&hash=item35bf0a1f13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

140/80 lub 120/80. Jednak w rozmiarze 140 dostaniesz głównie opony enduro w większości dopuszczone do ruchu ulicznego które mają niską kostkę czyli szybko się zcierają a oprócz tego są drogie. W rozmiarze 120 masz dużo opon crossowych z wysoką kostka i sporo taniej. Weź tę oponę co napisałem, masz podobny teren do mojego a u mnie ta opona dobrze się sprawuję.

 

mają niską kostkę, ale ta kostka robi o wiele lepszą robotę od wysokiej kostki krosowej na kamorach, opona jest baloniasta i zupełnie inaczej się zachowuje, ma większą powierzchnię styku z podłozem,

 

ja tyram na michelinie enduro comp 3, ma niższą kostkę od np ac 10 ale trakcja jest mimo to o wiele lepsza, gdy pierwszy raz wyjechałem na tej oponie i niskim cisnieniu po pierwszym podjezdzie pomyslałem, "k*rwa to niemozliwe" :D po prostu przyczepnosc jest niesamowita, tak samo i amortyzacja, fakt opona jest droga ale nie zgodzę się ze nie jest zywotna, ma to do siebie ze nawet przy znacznym zuzyciu ciągle spełnia swojąrolę, w odróznieni uod crossowych opon, które gdy się zaokrąglą przestają "robic", to moje subiektywne zdanie, ale styrałem juz 4 takie opony w rónych motorkach i następną znowu kupię e. c. 3

 

twarde i wysokie kostki crossowe są dobre na miękkie, w górach kumple do crossów z braku laku zakładali rózne 19" np. mitasy c-16 itp i 450tki obrywaly im kostki, guma jest tam twarda i nie ustępuje na kamieniach, bardzo szybko kończą się te gumy a poza tym nie da się jezdzic na tak niskim cisnieniu jak na dobrych gumach enduro, nie wiem dlaczego

 

ostatnio pojawiło siętez cos takiego jak mitas snow, podobno tez robi robotę, u nas niedostępne

 

co do napędu to tez polecam tylną zębatkę stalową supersproxa, duzo lepsze niz sunstary, grosskopfy itd, łańcuch mam teraz złoty did vt2, póki co trzyma się, niestety do mocnego 4T trzeba zakładac drogie napędy bo tańsze wykańcza momentalnie, na allegro sprzedają tylne zębatki firmy ironman, podobno wieczne, jak masz sałatę to bierz :D

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...