Skocz do zawartości

Enduro/cross do 20 tys zł


Rekomendowane odpowiedzi

Dzieki major, no właśnie ja też się gubie z tym, serwisówka jest do wszystkich modeli ale wszędzie na każdych rachunkach itp co dostałem do moto pisze EXC-R i względem serwisówki też wszystko się zgadza, bo np wersje wypuszczane na usa miały inaczej przełączniki itp, ale to mniejsza o to, pytałem tylko z czystej ciekawości bo gdzieś mi się obiło o oczy w jakimś temacie o ktmach że między wersją EXC a EXC-R jest spora różnia, ale to chyba się tyczyło jakiegoś starszego modelu, no ale byłem ciekaw. Dzieki jeszcze raz za pomoc, napinacz już zamówiony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

hey panowie, jestem właśnie w pl i testuje sprzęta, szatan niemiłosierny ale to opisze później jak złapie chwilke. Mam teraz do was szybką prośbe - wie ktoś jak zmienić rozmiar przedniego koło w liczniku ?? bo mam ustawione na sm i strasznie szybko mi leca mth, wielka prośba jak by mi ktoś napisał jak to zmienić, albo podajcie jakis numer telefonu czy coś to się skontaktuje. Zależy mi na szybkiej pomocy bo chciałbym jeszcze troche polatać ale pasowało by mi zmienić ten rozmiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki major, właśnie tą samą stronke znalazłem wcześniej i zmieniłem :) wróce do uk pozgrywam fotki na spokojnie to zdam jakąś szerszą relacje. Ogolnie motocykl oddałem na serwis do yamahy w nowym sączu, zaworki łańcuszek wszystko jak nowe, wymieniłem napinacz, oleje filtry , troche polatałem mimo sniegu :) wrażenia są mega, motocykl przezajebisty, już się nie moge doczekać jak przylece za miesiąc :) mam nadzieje że śniegu już całkiem nie będzie. Ok wróce do uk to powrzucam jakieś fotki :)

Edytowane przez DrManiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam panowie :) miałem zdać jakąś obszerniejszą relacje na temat moto ale tak zeszło że jestem juz po kolejnym urlopie w pl, a dalej nic nie napisałem :P Niestety z moich zajebistych planów latania po górach wyszło nie wiele bo pogoda dała dupy po całości i było więcej śniegu niż jak byłem w lutym :banghead: .... udało mi się troszke polatać w ostatnie dni ale po płaskim terenie niestety.

Co do motocykla jak narazie wszystko sprawuje się zajebiście, moc jak wjechałem na obszar bez śniegu naprawde miło mnie zaskoczyła ponownie bo jazda po śniegu to inna bajka. Nie ustawiałem jeszcze zawiaszenia ale i tak jestem z niego mega zadowolony, jedynie na kamienistym terenie było cienko. Jedyne co mnie zastanawia to zużycie oleju silnikowego, bo gdzieś na jakieś +/- 150 km w terenie dolałem 55 ml i teraz nie wiem czy to dużo czy mało ? czytałem że te modele lubią lyknąć troszke.

Szukam teraz jakiegoś wentylatora do chłodnicy i teraz pytanie czy macie jakieś sprawdzone zamienniki ??? bo dać 550 pln za zwykły wiatrak to lekka przesada.

Zamontowałem kilka gratów

 

http://fotoo.pl/show...013621.jpg.html

http://fotoo.pl/show...013640.jpg.html

http://fotoo.pl/show...013649.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie :) miałem zdać jakąś obszerniejszą relacje na temat moto ale tak zeszło że jestem juz po kolejnym urlopie w pl, a dalej nic nie napisałem :P Niestety z moich zajebistych planów latania po górach wyszło nie wiele bo pogoda dała dupy po całości i było więcej śniegu niż jak byłem w lutym :banghead: .... udało mi się troszke polatać w ostatnie dni ale po płaskim terenie niestety.

Co do motocykla jak narazie wszystko sprawuje się zajebiście, moc jak wjechałem na obszar bez śniegu naprawde miło mnie zaskoczyła ponownie bo jazda po śniegu to inna bajka. Nie ustawiałem jeszcze zawiaszenia ale i tak jestem z niego mega zadowolony, jedynie na kamienistym terenie było cienko. Jedyne co mnie zastanawia to zużycie oleju silnikowego, bo gdzieś na jakieś +/- 150 km w terenie dolałem 55 ml i teraz nie wiem czy to dużo czy mało ? czytałem że te modele lubią lyknąć troszke.

Szukam teraz jakiegoś wentylatora do chłodnicy i teraz pytanie czy macie jakieś sprawdzone zamienniki ??? bo dać 550 pln za zwykły wiatrak to lekka przesada.

Zamontowałem kilka gratów

 

http://fotoo.pl/show...013621.jpg.html

http://fotoo.pl/show...013640.jpg.html

http://fotoo.pl/show...013649.jpg.html

Lubią łyknąć olej niestety...jedyny sposób na tę dolegliwość to montaż tłoka zamiennego innej firmy, NIE ORYGINAŁU!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki major, z tym tłokiem poczekam do przebiegu około 100 mth, bo narazie dolać od czasu do czasu to jeszcze nie koniec świata :) Co myślicie o tym wentylatorze do chłodnicy ?? kupować orginał czy szukać jakiegos zamiennika ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Kris, no z tym olejem to jest tak że wiem ile dokładnie go dolałem, co do przebiegu mth i km nie jestem pewien bo na początku miałem ustawiony zły rozmiar koła (na pierwszym urlopie) , łacznie zrobiłem jakies 6mth więc myśle że jest ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki major, z tym tłokiem poczekam do przebiegu około 100 mth, bo narazie dolać od czasu do czasu to jeszcze nie koniec świata Co myślicie o tym wentylatorze do chłodnicy ?? kupować orginał czy szukać jakiegos zamiennika ??

 

Zamiennika to raczej nie kupisz. Przynajmniej ja nigdy nie widziałem zostaje tylko oryginał ktm. U mnie wentylator włączał się może z 1-2razy w roku. Moja 530 w ogóle tego nie potrzebowała. Ale ja jeździłem po płaskim, tak powiedzmy bardziej rajdowo niż enduro. W górach to zupełnie co innego.

 

Dzieki Kris, no z tym olejem to jest tak że wiem ile dokładnie go dolałem, co do przebiegu mth i km nie jestem pewien bo na początku miałem ustawiony zły rozmiar koła (na pierwszym urlopie) , łacznie zrobiłem jakies 6mth więc myśle że jest ok :)

kilka godzin pojezdzisz i bedziesz wiedzial ile spala, powiem Ci tak, jak spali 10-20ml/godz to luzik, powiedzmy norma. Ale jak spali Ci wiecej niz 40ml/godz to juz jest masakra, na pewno bedziesz wtedy czul olej podczas pracy silnika. XC4 ma mala pojemnosc oleju dla silnika okolo 600ml wiec to juz jest klopot.

Edytowane przez Kris_big
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kris :) to może faktycznie nie ma sensu wydawać tyle kasy, no nic jeszcze to przemyśle, ewentualnie założe jakiś miernik temperatury oleju żeby chociaż wiedzieć czy jest sens kupować wentylator czy nie. Dzieki panowie :) A z tym olejem to fakt bo ja szczerze byłem na całkowitym luzie, nawet go za często nie sprawdzałem na pierwszym urlopie, bo moto było świeżo po serwisie, ostatnio pojeździłem i widze że ubyło to dolałem, teraz będe miał na to oko :)

 

Panowie mam jeszcze jedno pytanie, może troche głupie ale mnie to zastanawia. Jak odkręce korek od chłodnicy i odpale moto i po kilku minutach płyn jakby zaczyna się gotować, w sensie idą bąbelki to jest normalne ?? bo po ostatnim myciu zalałem troche chłodnice i poźniej przy odpaleniu chłodnica strasznie parowała. Dlatego puźniej odkręciłem kurek żeby sprawdzić. Sorry ale mechanik ze mnie żaden, rozumiem że chłodnica spełnia swoją funkcje podczas ruchu kiedy dostaje strumien powietrza, ale czy to nie dziwne że tak szybko by gotowała płyn ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sprawdzania oleju to uważaj bo ten silnik lubi schować olej. Ja zawsze odpalałem motocykl i robiłem rundkę tak z 10min aż silnik się zagrzeję, gasiłem i po pół godzinie sprawdzałem stan, wtedy masz 100% pewności co do ilości oleju. Z tym poborem oleju to niestety bolączka tych silników, jednak uważaj bo tak jak Kriss powiedział tam w części silnikowej jest tylko 0,6L. Wiatrak nie jest ci niezbędny, KTM ma wydajny układ chłodzenia, chyba że będziesz dużo trialowo latał to może się gotować. Zamiast wiatraka masz jeszcze możliwość kupna tuningowej pompy cieczy chłodzącej. W chłodnicy nie powinno być widać żadnych bąbelków i po kilku minutach nie ma prawa się zagotować. Sprawdź po tych kilku minutach czy obie chłodnicę są jednakowej temperatury, jest możliwość że termostat ci padł i ciecz nie jest puszczana na drugą chłodnicę. Korek chłodnicy ma być zakręcony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sprawdzania oleju to uważaj bo ten silnik lubi schować olej. Ja zawsze odpalałem motocykl i robiłem rundkę tak z 10min aż silnik się zagrzeję, gasiłem i po pół godzinie sprawdzałem stan, wtedy masz 100% pewności co do ilości oleju.

 

zupelnie o tym zapomnialem, poziom oleju zmienia sie z tempratura silnika i potrafi nagle zniknac lub sie pojawic, sprawdzaj tak jak Major napisal

bo mozesz sie zdziwic :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey panowie, dzieki jeszcze raz za porady i ogolnie cierpliwość do mnie :) O tym oleju będę pamietał i miał go na oku cały czas teraz. Dzisiaj w robocie sie zastanawiałem nad tym i wydaje mi się ( po raz kolejny ) że jestem poprostu przewrażliwiony, Chodzi mi po głowie cały czas ten bulkający płyn chłodniczy ale tak

- sprawdzałem obie chłodnice wtedy i miały jednakową temperature, wszystkie przewody były gorące więc wnioskuje że obieg musiał być.Chłodnice parowały przez to że zalałem je woda podczas mycia, później było ok. Moto stało koło 10 min na zapalonym silniku, wszystko to sprawdzałęm na odkręconym korku, Stan płynu chłodniczego był ok czyli ok 10mm nad żeberkami. Wcześniej podczas jazdy nie wywaliło mi płynu ani raz, a troche go przykatowałem w śniegu przy małej prędkości. Jak by coś było z termostatem nie tak to nie było by obiegu (przynajmniej ja to tak rozumuje, ale mechanik ze mnie żaden ), a skoro moto stało koło 10 min bez żadnego strumienia powietrza, bez wentylatora to chyba płyn powinien się lekko zagotować ?? Bo major pisał że tam nie ma prawa nic bulgotać, i teraz już sam nie wiem. Sorry panowie za to marudzenie bo pewnie szukam problemu sam na siłe, ale wpadając raz na 2 miechy do pl na kilka dni musze mieć pewność że moto jest gotowe do jazdy, i dlatego jestem przewrażliwiony. Ale reasumując i tak już mi to dało do myślenia więc jak możecie to wytłumaczcie mi w jak najprostszy sposób sprawdzić układ chłodzenia tak żeby mieć pewność że wszystko jest ok, i cieszyć się jazdą :) będe w pl w czerwcu wiec do tego czasu mam zamiar poczytać więcej o serwisie tak żeby już was nie męczyć pierdołami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to znowu ja :D :D mam do was kolejne pytanie bo dzisiaj się troszke oczytałem po forach o ustawieniu gaźnika na wydechu acrapa, i wydaje mi się że mam źle ustawiona mieszanke bo moto mi strzela jak schodze z obrotów, mi to się akurat podoba ale tak chyba nie powinno być ?? co nie ?? moja r6 tak samo strzela ale nie aż tak :)

wyciołem na szybko dwa jakieś fragmenty gdzie to dobrze słychać, jakbyście mogli luknąć na to i mi powiedzieć czy powinienem dać gaźnik do ustawienia ?? żeby mi to zestroili pod tego acrapa czy może takie strzelanie to norma ?

 

http://www.youtube.com/watch?v=EQ3xSilmJR4&feature=youtu.be

http://www.youtube.com/watch?v=wDvHV_26_8w&feature=youtu.be

 

jakość jest do bani bo konwertowałem to na szybko ale chodzi i tak o drzwięk :)

na drugim filmiku to lepiej słychać

Edytowane przez DrManiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...