DrManiak Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Dzieki jjank za dobre wytłumaczenie o co w tym wszystkiem chodzi :) u mnie właśnie ten AC10 w kilku miejscach dosłownie urwał kostke na kamienistym terenie. Z oponą jeszcze się nie spiesze bo w polsce będe dopiero za 2 miechy a kupie ja w pl ( zjezdzam na stale - buuu będe bezrobotny :P ) wiec mam jeszcze czas na spokojnie się na coś zdecydować. Poki co musze ogarnąc temat zawieszenia, bo strasznie jestem ciekaw jak to będzie się sprawowało na nowych spreżynach i innym oleju :) Z napedem też dobrze sobie przemyślałem wszystko to co mi napisaliście i fakt macie racje na tanszym zestawie i tak nie zaoszczędze więc zebatka będzie dobra jak i łańcuch. Pozostaje jeszcze to drzwonienie w silniku ale to już ogarne na miejscu bo wiem że z tym wy mi nie pomożecie bo nie ma jak :) dzieki panowie jeszcze raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 jjank masz rację co do opon enduro, są to bardzo dobre opony o bardzo dobrych właściwościach trakcyjnych, jazda na nich jest inna(lepsza) niż na crossowych oponach. Jednak opony enduro mają dla mnie dwa duże minusy: trwałość i cena. Zgodzę się że opony enduro można zjeżdżać do zera bo dalej ciągną jednak mimo to okres ich użyteczności jest krótki. W moim terenie ta opona wytrzymuje niecały miesiąc czyli 4-5 wyjazdów(15godz), nie uśmiecha mi się co miesiąc wywalać ponad 300zł na samą oponę, a jak są zawody to ta opona jest na tydzień. Z tego względu zaczęliśmy szukać alternatywy i znaleźliśmy. Opona którą wcześniej wspominałem jest trwała, ma bardzo szeroki zakres użyteczności na różnych podłożach, jest w normalnych pieniądzach. Ta o której mówię ma czerwony pasek czyli jest z twardszej mieszanki, nie gubi żadnych kostek. Jest jeszcze z białym paskiem tzw. zimowa, bardzo miękka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 (edytowane) Dobra panowie byłem u gościa, wszystko zamówione, łańcuch renthal R3, tylnia zębatka Renthala z wieńcem najmocniejsza, przód renthal. Przełożenia 14/50. Co do opony patrze na allegro i tego Treleborg 946 w ogóle nie moge znaleść, Mitas 946 jest w rozmiarach 110/100 120/90 120/100 100/100 czyli dla mnie najlepszy rozmiar to ?? Opone enduro pewnie sobie odpuszcze póki co bo tak jak major pisał 300 zł za gume to sporo, choć pewnie kiedyś z ciekawości założe takiego buta na prube Edytowane 13 Sierpnia 2013 przez DrManiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Mitas 946 to to samo co Treleborg 946. Weź 120/100 lub 120/90, obojętne. Pamiętaj żeby miała czerwony pasek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 300 zl to sporo, ale mi ta guma wystarcza na dobre 2 miechy tyle ze trzeba odpuscic palowanie po twardym, gumowanie itp. Narazie poki sucho tyram na drugim kole z gownianym ale odpornym dunlopem 952, na jesien zaloze z powrotem kolo z michelinem po 3 dniach w gorach i domecze go do zimy, na wiosenne blota kupie se nowego michelina, u mnie na lessowych blotach opoony z gesta kostka zwyczajnie sie zalepiaja, major a tak z ciekawosci-ile placicie za te 946 i ile to wytrzymuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 (edytowane) Ta opona podrożała odkąd robi ją Mitas, kupisz ją za 240-250zł. Kiedy Treleborg robił ten wzór kosztowała około 200zł. Jeśli masz dojścia i rabaty kupisz tego mitasa za ok 200zł. Obecnie mam tego Mitasa założonego, na chwilę obecną ma ok 35-40godz i od cholery go jeszcze zostało. U mnie ta opona pracuję na musie w motocyklu 300exc. Zrobię fotę i wrzucę wieczorem. To jest mój Mitas 946 po ok 35-40godz.: Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Tak wygląda nowy, tylko ten jest z białym paskiem czyli bardzo miekka guma: Uploaded with ImageShack.us A tu dla porównania Maxiss, opona enduro dopuszczona do ruchu ulicznego, rozmiar 140, przebieg 15godz: Uploaded with ImageShack.us Edytowane 14 Sierpnia 2013 przez major000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 niezła cena i trzyma się zacnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Witam Panowie, mam kolejne pytanie do was.... właśnie jestem w Polsce dałem moto na serwis, między innymi wymiana tych sprężyn tył i przód, przed chwilą dzwonił mi mechanik że przednie sprężyny już wymienił a że tylnia wydaje mu się że jest nie do tego modelu..... fuck.... kupowałem ją w UK w sklepie ktma , są na niej oznaczenia 78-200 ale koleś z serwisu twierdzi że wygląda ona jak by była za krótka. Macie jakieś doświadczenie z tymi sprężynami ona powinna być tej samej długości itd ?? bo lekko się wkurzyłem bo teraz nie mam jak jej wymienić bo do UK raczej już nie wracam. Panowie jeszcze jedno, olej w przednim zawieszeniu koleś z serwisu zalał mi według serwisówki od wp i weszło około 1150 ml na dwie lagi, serwisówka od 530 tki podaje 626 ml na lage czyli na dwie jakieś 1252 ml, i teraz powiedzieć mu żeby jeszcze dolał po te 50 ml na lage ?? bo serwisant mi mówi żeby się trzymać serwisówki od wp, a koleś z ktma zeby serwisówki od 530. Byłem teraz spręzyna na bank jest nie do tego modelu.... normalnie się zagotowałem dzisiaj.dzwoniłem do ktma w uk mają mi wysłać nową, bo się po**bali .... więc problem z tylnią sprężyną już rozwiązałem, została tylko ilość oleju w przednich lagach, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Spytaj się go na jakiej wysokości jest lustro oleju przy tej ilości co wlał. Nie powinno się wlewać na pałę określoną ilość bo podczas rozbiórki lagi i spuszczania oleju zawsze jakaś jego ilość zostanie w środku. Chyba że rozbierał lagi na części pierwsze i dokładnie je umył, w co wątpię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Major on mi właśnie powiedział to samo, serwisówka od WP podaje min 120 mm do max 150 mm on mówi że jest po srodku gdzieś 135 mm czyli jednak nie dolewać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 (edytowane) Myślę że zostaw jak jest bo mieścisz się w zakresie. A ile podaję serwisuwka od 530-tki? Już znalazłem i to jest spora rozbieżność. WP 120-150 a serwisuwka ktm 80-130. Powiem krótko, na ustawieniach od WP(czyli te 135mm co masz teraz) zawias będzie miękki, więc chyba lepiej będzie nalać oleju według serwisuwki Ktm, standard czyli lustro oleju na 110mm. Aż mi się nie chce wierzyć że tak mocno różnią się te zakresy, kosmos jakiś...jeśli on ci lał według tych zaleceń WP wcześniej olej, to się nie dziwię że zawias był miękki. Edytowane 7 Października 2013 przez major000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 (edytowane) Serwisówka od 530 podaje 626 ml na jedną lage, to wychodzi 1252 ml na dwie lagi czyli gdzieś o 100 ml więcej niż jest wlane w tej chwili bo w zostało mi gdzieś około 850 ml oleju ( z 2 litrów ) dlatego zastanawiałem się czy może by nie dolać. Zawiasu jeszcze nie testowałem w terenie, na nowych sprężynach wydaje się ciut twardszy i bardziej reaguje na regulacje, ale nadal bez szałuOk major dzieki, tylko teraz tak, mam mu powiedzieć żeby lał tak żeby lustro było na 110 mm ?? czy żeby poprostu dolał te 50 ml na lage ?? czyli po 626 ml. Bo rozumiem że aby sprawdzić lustro oleju to musi lagi wyciągnąć jeszcze raz i ustawić do prosta. Robie już 2 raz ten zawias więc chce mieć pewność że wszystko jest ok. I w którym miejscu serwisuwka ktma podaje 80-130 ?? bo ja u siebie jedyne co znalazłem to że ma być 626 ml Ok już znalazłem to :) masz racje jest napisane 110, czyli tylko dolać czy wyciągać lagi jeszcze raz i mierzyć lustro ? Edytowane 7 Października 2013 przez DrManiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Na końcu serwisuwki w dziale TECHNIKA DATA- FORK pod pozycją Air chamber lenght. Jeśli ma być zrobione na 100% to musi otworzyć znowu lagi i ustawiać lustro oleju. Takie dolewanie na pałę to wiesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Dzieki major :) teraz już jestem pewien że tego oleju jest za mało, pewnie jak był ten motul to tak samo było za mało dlatego nie dało się ustawić tego zawiasu. Jutro zadzwonie i mu powiem co i jak :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 11 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 (edytowane) Major dzięki jeszcze raz za polecenie tej oponki, jestem po pierwszych testach i powiem tak REWELACJA, jeździłem póki co tylko po suchym ale czy to na trawie czy na piasku czy kamieniach trzyma trakcje o WIELE lepiej niż mój poprzedni michelin AC10, na starej gumie (nawet jak była nowa) jak odkręciłem na trawie manetke to tył od razu latał na boki a na tym mitasie nie ma o tym mowy jedynie przednie koło leci od razu w góre :) co powoduje ogromnego banana na mojej twarzy :) więc oponka świetna :) . Plus zmiana tego przełożenia na 14/50 też jest świetna, moto nie szarpie na wolniejszych odcinkach, jeździ się przyjemniej i bardziej przewidywalnie. Przedni zawias lepiej, choć póki co ustawiłem na standardowe ustawienia ale pewnie będę sie jeszcze tym bawił jak zmienie tył Tak że Major dzięki WIELKIE ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) Edytowane 11 Października 2013 przez DrManiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.