Skocz do zawartości

Yamaha WR - zaadaptowanie kół supermoto


bnuc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki ;)

Od początku wiedziałem że to dobrze wyjdzie, bo zabierałeś się za renowację tak jak nalezy to robić, a nie jakieś druciarstwo czy cięcie kosztów. Proponował bym nadal żeby temat podwiesić w cross/enduro i podpisać "Renowacja motocykla cross/enduro"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również jestem za podwieszeniem tematu, bo nasz kolega forumowy położył wszystkich na łopatki swoim projektem odrestaurowania starej bestyjki :)

Pieknie opisane, rysunki tech, zdjecia, ceny i tak ma być.

Sprzęt pierwsza klasa, szkoda że dzieli nas cała Polszczyzna z miłą chęcią zleciał bym swoją Hanką na pokręcenie się wokół komina.

Takich ludzi jak Ciebie Bnuc i Rafael to ze świecą szukać pozdro chłopaki !

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również jestem za podwieszeniem tematu, bo nasz kolega forumowy położył wszystkich na łopatki swoim projektem odrestaurowania starej bestyjki :)

Pieknie opisane, rysunki tech, zdjecia, ceny i tak ma być.

Sprzęt pierwsza klasa, szkoda że dzieli nas cała Polszczyzna z miłą chęcią zleciał bym swoją Hanką na pokręcenie się wokół komina.

Takich ludzi jak Ciebie Bnuc i Rafael to ze świecą szukać pozdro chłopaki !

 

Ale trąci wazeliną :biggrin:.

Dzięki - po to jest forum - niech też inni użytkownicy skorzystają i mają jakąś bazę do pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Moje koła F2 już też mam gotowe.

Jeśli chodzi o złożenie - tylne koło:

Żeby koło było w osi - zmierzyłem na kole enduro odstęp tarczy od środka koła. Okazało się że tylną tarczę (od CB500) muszę wpuścić 5mm głębiej. Po wpuszczeniu koło było w osi a tarcza pasowała względem zacisku. Następnie zmierzyłem odstęp tarczy od zębatki. Zębatkę musiałem wpuścić ok 13mm głębiej. Samą zębatkę przetoczyłem do łańcucha 520. Nowe zębatki pod F2 ale łańcuch 520 można kupić w Larssonie - JT A1303-XX. Łożyska w moim wypadku pod oryginalną oś 25mm 6005 2RSH. Łożyska 3 - dwa na koło i na zbierak. W zbieraku wbiłem tuleję z kołnierzem, tak zrobione że nie ma szan się przemieszczać i o wymiarach pod łożysko. W zbieraku zostawiłem amortyzujące gumy - wbita tuleja pracuje na łożysku, było dość miejsca żeby nie łączyć zbieraka i koła na stałe. Tulejki na osi - od strony tarczy 8mm, pomiędzy zbierakiem a kołem 6,5mm, pomiędzy zbierakiem a wahaczem 3mm. Całość spasowana dosłownie na styk. Łańcuch DID VX2. W moim wypadku przy oponie 160 łańcuch nie będzie ocierał.

post-15536-0-53703200-1366061808_thumb.jpg

post-15536-0-53042700-1366061818_thumb.jpg

post-15536-0-25900300-1366061829_thumb.jpg

Przednie koło:

Łożyska - zostawiłem oryginalne - oś przy kołach enduro ma taką samą średnicę. Jedyne co to wziąłem oś od CBR1000F SC24 - odsunięcie z prawej strony nie pozwoliło zastosować ośki z enduro a ta oś z SC24 wymiarami nadawała się idealnie - koło dzięki niej było w osi, z lewej strony dałem tulejkę pod wymiar. Tarcza - 318mm z ST1100. Zwróćcie uwagę czy tarcza nie będzie wbijała się w zawieszenie - musiałem stoczyć koło 6mm żeby nie było tego problemu. Zacisk czterotłoczkowy z GSXF650. Przy doborze trzeba zwrócić uwagę na to czy nie będzie ocierał o felgę od wewnątrz, u mnie po wpuszczeniu tarczy o 6mm między zaciskiem a felgą jest niecałe 2mm przerwy (!) dlatego tez na zdjęciach widać że zacisk maksymalnie wypuściłem na zewnątrz. Ciekawe czy przy dużym wysunięciu tłoczków nie będą się one zapiekały...zobaczymy z czasem. Adapter - z nierdzewki 10mm, z wygody wycinałem plazmą CNC - 3 elementy sręcone z sobą 2x M8 i dodatkowo zespawane. Gdyby ktoś chciał robić z aluminium (nierdzewna niestety trochę waży) - stop PA9 najbardziej będzie się do tego nadawał. Pompa od Z750, przewód HEL w oplocie. Z prawej strony otwory na tarczę zaślepiłem imbusami. Trochę musiałem jeszcze przyszlifować osłonki na lagi aby całość się zmieściła.

Co chcę jeszcze zrobić to spolerować adapter, znaleźć jakieś grzybkowe imbusy na zębatkę z tyłu bo te szpetnie wyglądają.

Kosztorys:

182,5 zł - koła (zebatka w komplecie)

70 zł - tarcza tył

320zł - tarcza przód

79 zł - przewód hamulcowy

114 zł - zacisk

80 zł - pompa

22,5 - łożyska SKF 6005

57 zł - oś SC24

305zł - łańcuch

20 zł - śruby, podkładki miedziane, etc

50 zł - piaskarz

140 zł - malarz

50 zł - oponiarz

50 zł + dwie flaszki - tokarzy trzech

 

post-15536-0-36687300-1366066142_thumb.jpg

post-15536-0-02594600-1366061895_thumb.jpg

post-15536-0-76776300-1366061900_thumb.jpg

post-15536-0-61296500-1366061920_thumb.jpg

post-15536-0-26352800-1366061907_thumb.jpg

post-15536-0-56014000-1366061913_thumb.jpg

Edytowane przez skalim1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Mam w garażu Hondę CRM 125 i też przymierzam się do przeróbki na sm. Koło tylne od CBR 600 F3 udało mi się wyrwać za 100zł z tarczą. Szukam jeszcze tylko przedniego i postaram się zamieszczać zdjęcia i opis postępu prac... W przyszłym tyg. może zacznę przeróbkę :)

Edytowane przez adis3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...