Skocz do zawartości

Głośne zawory evo


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Tak jak w tytule,grają mi zawory.Czy wymiana popychaczy hydraulicznych załatwi sprawę czy lepiej rozebrać i zobaczyć jak to wygląda.Co może być jeszcze przyczyną? Widziałem na allegro regulowane laski popychaczy,połowę tańsze-może to zastosować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie grają czy jeden?

Na wolnych czy przy średnich obr. tez?

Jaki przebieg? Który rok? Jaki olej?

 

Jak jeden to pomysł z wymianą oleju i regulowanych lasek powinien sprawe załatwić jak więcej to trzeba kuknąc do lifterów i obudów lifterów. Jedno lub drugie lub obydwa mogą wymagać wymiany. Pompe oleju też wypadałoby sprawadzić.

Osie rockersów też wypada oblukac.

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, skoro o zaworach, to jak jest właściwie z ich regulacją, czy pewne roczniki miały mechanike a inne hydraulike ?

Bo słyszałem różne rzeczy na ten temat.

Na stronach np. malego jest napisane że regulacja zaworów w EVO 50 zł.

Co by wskazywało po cenie że chyba nie jest to jakaś mega trudna robota, no i fakt że tylko 4 zawory w sumie.

Dodam że moje EVO to 98 rok.

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o regulację lasek popychaczy zapewne.

Mega trudna nie jest, ale jakieś tam zasady trzeba znac... chociazby zalezy to od samych lasek popychaczy.

 

Jest taka opcja aby EVO nie miało hydrauliki. Są to silniki race tune up.

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano, mogą być mechaniczne. A regulacja za 50zł to nie jest wielka sztuka, wszystko łatwo dostepne to i czasu mniej potrzeba czyli cena niska. W japsach kasuję 200 za taką (nie)przyjemność. Nie dość że pół dnia zabawy z dostępem to jeszcze 16 wentyli do zbadania, a jak któryś wymaga regulacji to w ogóle tragedia się robi bo większość jest na płytkach...

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hydrauliczna regulacje zaworów hary stosuje już od pierwszego panheda czyli 48 roku do dziś

regulowane laski montuje się jak ingerujemy w tuningowane głowice, cylindry i liftersy (reulatory hydrauliczne)

skoro coś stuka to moze lifters padł i przepuszcza olej . moze łożysko się posypało na wałku . sprawdz czy masz regulowane laski , moze się któraś skręciła .

oczywiście podstawa to ciśnienie oleju ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a spróbuj na początek zmienić olej lub zobacz ile go masz bo może masz go za mało i nie ma wystarczającego ciśnienia w układzie by napełnić regulatory

 

Olej zmieniłem,poziom też ok.Myślałem że się uspokoi ale dupa.A jakie ciśnienie powinno być?

 

Wszystkie grają czy jeden?

Na wolnych czy przy średnich obr. tez?

Jaki przebieg? Który rok? Jaki olej?

 

Jak jeden to pomysł z wymianą oleju i regulowanych lasek powinien sprawe załatwić jak więcej to trzeba kuknąc do lifterów i obudów lifterów. Jedno lub drugie lub obydwa mogą wymagać wymiany. Pompe oleju też wypadałoby sprawadzić.

Osie rockersów też wypada oblukac.

 

Dzięki dzięki.Jednak trzeba rozebrać i obadać sprawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fisu,qurim,jery30 : dzięki wielkie Panowie :) :notworthy:

Pytanie jeszcze tylko po czym poznajemy optycznie czy regulacja jest automatyczna czyli hydraulika czy też mechaniczna.

Po regulowanych laskach ?

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Po tym, że jak reglujesz laskami luz to przez pewnien czas luz po 10 minutach znów się pojawia. :biggrin: :biggrin: :biggrin:

A jak odkreciasz tak z 10 obrotów to liftery przestają być hydrauliczne. :biggrin:

 

Spokojna Twoja rozczochrana- na 99,999% masz hydraulikę. :laugh:

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fisu,qurim,jery30 : dzięki wielkie Panowie :) :notworthy:

Pytanie jeszcze tylko po czym poznajemy optycznie czy regulacja jest automatyczna czyli hydraulika czy też mechaniczna.

Po regulowanych laskach ?

 

sciagasz tylko obudowe laski i juz widać czy regulowana

sama regulacja nie jest skomplikowana , cylinder w suwie sprezania , nakrętkę kontrującą popuszczasz i skręcasz laske do uzyskania wyczówalnego minimalnego luzu , po czym rozkręcasz laske o 2,5 obrotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jery30 - nie zawsze 2,5 obrotu. To zalezy od firmy która te laski zrobiła i od stanu układu olejenia. :)

SE ma np 4 obroty o ile dobrze pamietam.

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie sa rózne praktyki. To sa rózne skoki gwintu na laskach róznych producentów.

Mam gdzieś nawet taka tabelkę wg producentów lasek:

(threads per inch)

Andrews- 28

Andrews- 32

Crane- 32

Riviera Taper Lite- 40

Jims pro lite- 24

S&S - 32

SE - 32

Przepisałem kilka dla przykladu...

 

Jims i Riviera to róznica prawie 100%.

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...