Skocz do zawartości

Korbowod singla - luzy na glowce a regeneracja


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

tak ostatnio sie zastanawiam , kolega ma dziewicze XL 600 LM z przytarta i stukajaca glowka korby , nie jestem pewien czy oryginalnie w glowce jest jakas tuleja z brazu czy czegos podobnego ale wiem ze akcesoryjne korby tak maja , pytanie z czego to jest robione i czy mozna by wstawic taka tuleje w oryginalny korbowod ?

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czemu nie nowa korba?

Nawet gdyby takie coś dało się zrobić, to nie rozwiercisz tej w silniku, a już napewno nie w ramie, więc roboty nie unikniesz, poza tym, taka tulejka musiałaby mieć ok 1mm sciankę, a to za duże osłabienie główki.

W dużych singlach głowka korbowodu zaciera się notorycznie.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostalem cynk na PW ze gosc zrobil wlasnie ten patent i po 10 tys km nic sie nie dzialo z glowka ( korba pozniej trzasla ale nie w glowce ).

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale jak obrobił ten korbowód? przecież nie ręcznie, zaniósł z silnikem na maszynę?

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czemu nie nowa korba?

Nawet gdyby takie coś dało się zrobić, to nie rozwiercisz tej w silniku, a już napewno nie w ramie, więc roboty nie unikniesz, poza tym, taka tulejka musiałaby mieć ok 1mm sciankę, a to za duże osłabienie główki.

W dużych singlach głowka korbowodu zaciera się notorycznie.

 

Grubość 1mm dodatkowo jest trudna do wykonania z punktu technicznego,chociaż wydawać by się mogło że to z pozoru łatwe.Bardzo trudno wytoczyć tak cienka scianke żeby podczas wytaczania sie nie zwichrowała.dodatkowo jak juz się to uda zostaje niepewnosc czy w czasie pracy nie obróci się i nie zasłoni otworu w głowce do smarowania sworznia.ponadto materiał musi być odpowiedni i zwykłe tulejki z silnika samochodowego się nie sprawdzają(w moim przypadku taka tulejka wytrzymała miesiąc)i sie wyklepała od sworznia.Jak zdecydujesz się na grubszą tulejkę osłabisz głowke korbowodu.Proponuję 10 razy przemyślec ten zabieg bo naprawdę nie jest to takie hop siup.Przechodziłem ten temat jak robiłem rozwiert w Burgmanie i pomimo wcześniejszych zapewnien że taka tulejkę łatwo zrobić nie jeden zakład mi jak przyszło co do czego mowił ze nie zrobią.No chyba że masz taki zakład jak Radwar w Warszawie i znajomości to możesz ryzykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś rozwiercało się rozwiertakiem o dychę-dwie, to samo w tłoku, ale potrzebny był nadwymiarowy sworzeń.

Może się okazać, że per saldo nowy korbowód będzie niewiele droższy od kombinowania.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja , nie ma co kombinowac , ponoc na oku jest wal w bdb stanie za grosze.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie tak po prostu co oryginal to oryginal , wiadomo ze akcesoryjna nie polata tyle co oryginalna aczkolwiek taka regeneracja na tulejke to pewnie tez nic trwalego :)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polata polatata... oryginał znowu taki szałowy nie jest, zwłaszcza że ma tendencję do zacierania.

Ja uruchomiłem w zeszłym tygodniu swoją XL od której zaczynałem przygodę w terenie, remnot przekroczył wartość motocykla- zrobilem to z sentymentu:)

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...