Nitomen Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 (edytowane) witam tak ostatnio sie zastanawiam , kolega ma dziewicze XL 600 LM z przytarta i stukajaca glowka korby , nie jestem pewien czy oryginalnie w glowce jest jakas tuleja z brazu czy czegos podobnego ale wiem ze akcesoryjne korby tak maja , pytanie z czego to jest robione i czy mozna by wstawic taka tuleje w oryginalny korbowod ? Edytowane 2 Października 2012 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 ale czemu nie nowa korba?Nawet gdyby takie coś dało się zrobić, to nie rozwiercisz tej w silniku, a już napewno nie w ramie, więc roboty nie unikniesz, poza tym, taka tulejka musiałaby mieć ok 1mm sciankę, a to za duże osłabienie główki.W dużych singlach głowka korbowodu zaciera się notorycznie. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 3 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 dostalem cynk na PW ze gosc zrobil wlasnie ten patent i po 10 tys km nic sie nie dzialo z glowka ( korba pozniej trzasla ale nie w glowce ). Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 no ale jak obrobił ten korbowód? przecież nie ręcznie, zaniósł z silnikem na maszynę? Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gikser Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 ale czemu nie nowa korba?Nawet gdyby takie coś dało się zrobić, to nie rozwiercisz tej w silniku, a już napewno nie w ramie, więc roboty nie unikniesz, poza tym, taka tulejka musiałaby mieć ok 1mm sciankę, a to za duże osłabienie główki.W dużych singlach głowka korbowodu zaciera się notorycznie. Grubość 1mm dodatkowo jest trudna do wykonania z punktu technicznego,chociaż wydawać by się mogło że to z pozoru łatwe.Bardzo trudno wytoczyć tak cienka scianke żeby podczas wytaczania sie nie zwichrowała.dodatkowo jak juz się to uda zostaje niepewnosc czy w czasie pracy nie obróci się i nie zasłoni otworu w głowce do smarowania sworznia.ponadto materiał musi być odpowiedni i zwykłe tulejki z silnika samochodowego się nie sprawdzają(w moim przypadku taka tulejka wytrzymała miesiąc)i sie wyklepała od sworznia.Jak zdecydujesz się na grubszą tulejkę osłabisz głowke korbowodu.Proponuję 10 razy przemyślec ten zabieg bo naprawdę nie jest to takie hop siup.Przechodziłem ten temat jak robiłem rozwiert w Burgmanie i pomimo wcześniejszych zapewnien że taka tulejkę łatwo zrobić nie jeden zakład mi jak przyszło co do czego mowił ze nie zrobią.No chyba że masz taki zakład jak Radwar w Warszawie i znajomości to możesz ryzykować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Kiedyś rozwiercało się rozwiertakiem o dychę-dwie, to samo w tłoku, ale potrzebny był nadwymiarowy sworzeń.Może się okazać, że per saldo nowy korbowód będzie niewiele droższy od kombinowania. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 4 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 racja , nie ma co kombinowac , ponoc na oku jest wal w bdb stanie za grosze. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 Taka korba to realnie koło 5 stów, to jaki jest sens kombinować. Raz wymienisz i masz święty spokój na lata ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 5 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 w sumie tak po prostu co oryginal to oryginal , wiadomo ze akcesoryjna nie polata tyle co oryginalna aczkolwiek taka regeneracja na tulejke to pewnie tez nic trwalego :) Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 polata polatata... oryginał znowu taki szałowy nie jest, zwłaszcza że ma tendencję do zacierania.Ja uruchomiłem w zeszłym tygodniu swoją XL od której zaczynałem przygodę w terenie, remnot przekroczył wartość motocykla- zrobilem to z sentymentu:) Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.