michal750 Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Pytanie czysto teoretyczne:dlaczego w scigaczach nie mozna zastosowac gumowej oslony na lancuch jak np w MZtkach?Czesto mnie to zastanawialo dlaczego superbiki maja odsloniety lancuch narazony na przylepianie piasku, brudu itp.Wiem ze MZtki Jawy i CZtki nie osiagaly takich wielkich predkosci, ale lancuch w tych dwusuwach ktore mialem zawsze wytrzymywal dozywotnio. Kontrolowalem jego naciag i smarowanie i wszystko bylo git. Albo dlaczego takie rozwiazanie nie sprawdzi sie w crossach lub enduro? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Po pierwsze - osłona w MZ i Jawie była po to aby nie chlapać dookoła olejem który wiecznie ciekł ze skrzyni biegów na łańcuch. Po drugie - jeśli jeździłeś demoludem nie zmieniając łańcucha to masz szczęście że jeszcze żyjesz. Te łańcuchy były gównianej jakości i wyciągały się jak szmata. Po trzecie - stać na ściga, stać na zestaw napędowy. MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter-111 Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Po pierwsze - osłona w MZ i Jawie była po to aby nie chlapać dookoła olejem który wiecznie ciekł ze skrzyni biegów na łańcuch. Pierwszy raz słyszę taka teorię ...he heMoże u Ciebie qurim spełniała taką rolę z racji stanu motocykla, ale jej zadaniem jest właśnie chronić łańcuch przed zewnętrznymi zabrudzeniami. A osłony we współczesnych motocyklach nie są zabudowane m.in. ze względów bezpieczeństwa.Zdarzało sie nawet w MZ zerwanie łańcucha który zawijał sie gdzies w osłonach i jeżeli one nie uległy pęknięciu to łańcuch albo blokował koło albo rozwalał kartery silnika przy wałku zdawczym.Co stałoby się przy prędkości motocykla ok 200km/godz można sobie tylko wyobrazić..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Jest jeszcze kwestia estetyczna. A trwałość gołego łańcucha rozwiązano poprzez łańcuchy o-ring itp. MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pa2olo Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 kumplowi w XT600 pękł łańcuch (oczywiście powodem był tragiczny stan) i właśnie wbił mu się w karter rozwalając obudowę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adas7 Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 Osłona, przede wszystkim zatrzymywała smar na łańcuchu i tym samym między rolkami, bez osłony zatarłby się po kilkudziesięciu km. Teraz łańcuchy z ringami nie wymagają ciągłego samrowania, bo mają uszczelki które zatrzymują część smaru. Ja szczerze mówiąc też nie zmieniałem łańcucha w Jawie 350, przez wiele lat, ale miała ona znikomą moc, więc nawet słaby łańcuch jakoś dawał radę.Przy dzisiejszych mocach i prędkościach, osłona byłaby samobójstwem. Mnie się raz urwał łańcuch w XX a kumplowi w 954. Nie wyobrażam sobie co by było gdybyśmy mieli na nim osłony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 czy ja wiem, te oslony nie byly takie glupie i nie byly bynajmniej po to zeby zatrzymywac smar na lancuchu a po to by zanieczyszczenia na nim nie osiadaly. Gdyby to byla plastikowa oslona to zapewne poddalaby sie zerwanemu lancuchowi jak to bywalo w mz. Problematyczna bylaby ocena stanu lancucha na biezaco a to istotna sprawa. Co do zrywajacych sie lancuchow to problem dotyczy zaniedbanych nadmiernie i za dlugo eksploatowanych. W przypadku zerwania sie lancucha bez oslon tez grozi to zablokowaniem kola roztrzaskaniem karterow itp. Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 i Znowu opcja szukaj sie kłania:http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/154765-dluzsze-zycie-lancucha-oslona-olejarka-ringi/page__hl__%2Bos%B3ona+%2B%B3a%F1cucha__fromsearch__1 lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi