wojcieeeech Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Cześć wszystkim!Jestem nowym użytkownikiem forum, również świeżym motocyklistą, więc liczę na wasze wsparcie. żwawiej,montuję sprzęgło w swoim motocyklu, stare tarcze ślizgały się na potęgę. Nowe tarcze wymoczyłem dobre parę godzin w oleju, i przyszedł czas na montaż. i tutaj mam problem ;/upitoliłem jedną ze śrub, pod która znajduje się sprężyna. śrub łącznie ze sprężynami jest sztuk 4, na pewno kojarzycie temat. Pytanie:owe śruby mam dokręcać do końca? czy z jakimś wyczuciem?mam dwie instrukcje obsługi(eng) i jedynie gdzie zwrócili uwagę na siłę docisku to na główną nakrętkę montującą cały kosz do wału. p.s proszę o wyrozumiałość :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 to musisz zakupić nową śrubę:) dokręć z momentem podanym w serwisówce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcieeeech Opublikowano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 sruba ok, dobiorę jakąś. ale w serwisowce właśnei pomineli te cztery sróby ;/ w jednej i drugiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 te na sprzegle dokrecasz az dojdziesz do ich podparcia, a pozniej z wyczuciem dociagasz lekko jak nie masz dynamometrycznego Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcieeeech Opublikowano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 (edytowane) dokręcając (przed urwaniem śruby) doszedłem do jednego momentu w którym każda ze śrub zaczeła iść z wyraźnym oporem. pewnie o to chodzi...albo mam przynajmniej taką nadzieję ;/ klucz dynamometryczny będę miał na dniach, z tym nie będzie problemu. mniej więcej na jakich wartościach(przy użyciu dynamometrycznego) powinienem dokręcić? jest jakiś typowy zakres? Edytowane 19 Września 2012 przez wojcieeeech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 typowo 12-15Nm zajrzyj do serwisowki Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 raczej 12Nm Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcieeeech Opublikowano 20 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 klucz juz jest. dam znać jak poszło ;) chyba że pochlastam się maczetą :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Też potwierdzam że raczej 12Nm to max. Znam sprzęty w których mniej się zaleca na tych śrubach. Proponuję najpierw dokręcić na 8, potem na 10Nm i więcej już nie trzeba. Stare śruby pękły bo były przeciągnięte. Te pozostałe obejrzyj dokładnie "pod światło". Zobaczysz że bliżej łba ich średnica jest mniejsza, bo są przeciągnięte. Nie używaj tych starych śrub, kup wszystkie nowe o takich parametrach jak te stare, zapewne twardość 10.9 tam będzie.Te śruby cały czas są pod dużym obciążeniem sprężyn i mają prawo się zmęczyć w starym silniku. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Qrim, ale po co sruby 10.9 na dociagniecie dwunastka? Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Też potwierdzam że raczej 12Nm to max. Znam sprzęty w których mniej się zaleca na tych śrubach. Proponuję najpierw dokręcić na 8, potem na 10Nm i więcej już nie trzeba. Stare śruby pękły bo były przeciągnięte. Te pozostałe obejrzyj dokładnie "pod światło". Zobaczysz że bliżej łba ich średnica jest mniejsza, bo są przeciągnięte. Nie używaj tych starych śrub, kup wszystkie nowe o takich parametrach jak te stare, zapewne twardość 10.9 tam będzie.Te śruby cały czas są pod dużym obciążeniem sprężyn i mają prawo się zmęczyć w starym silniku. wystarczą w zupełności 8.8 a podejrzane sprawdzamy suwmiarką po długości podobnie jak śruby korbowodów Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcieeeech Opublikowano 22 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 (edytowane) dokręcone, wszystko gra i śmiga :D zamontowałem pod sprężynami śruby imbusowe 8.8 Słyszałem że z zasady imbusowe są mocniejsze, bo z przeznaczeniem pod maszyny ( taki komentarz usłyszałem) wiecie coś o tym? Niestety, maszynke i tak rozbieram. Podokręcałem ile mogę i cieknie z jednej strony pokrywy. Jak nastawiacie się na poprawkę z użyciem silikonu? Nie wiem czemu(choć nie miałem okazji takich praktyk stosować) kojarzy mi się to z fuszerą, choć kolega mechanik podpowiada że ok, skoro nie da rady inaczej. Edytowane 22 Września 2012 przez wojcieeeech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Jak to nie da się inaczej, jak przecież da się. Nowa uszczelka i składasz na sucho. Pewnie uszczelka się podwinęła gdy składałeś. Nową uszczelkę kładłeś? Rozbierz najpierw i zobacz czy da się coś zrobić. Silikon to ostatnia opcja. chcesz mieć dobrze to rób zgodnie z zasadami. To jest tzw. kultura techniczna. Na silikonie też pojedzie ale świadomość wykonania naprawy w niskim standardzie będzie nawiedzać Cię każdej nocy. Za silikon spłoniesz w piekle. :icon_twisted: 10.9 dlatego że pomimo 12Nm śruby są cały czas pod dużym obciążeniem sprężyn, szczególnie gdy sprzęgło jest rozłączone. Śruby 8.8 też nie się zerwą. ale mogą szybciej ulegać rozciągnięciu tak jak te które się urwały. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcieeeech Opublikowano 23 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 dopiero dzisiaj rozebrałem. jedno "oczko" gdzie wchodzi śruba w uszczelkę zostało przerwane od zewnętrznej strony, możliwe zatem że uszczelka podwinęła się i zrobił się prześwit. tak, kupiłem nową uszczelkę. no właśnie dbam aby było w nim robione wszystko jak należy, zgodnie ze "sztuką" mechaniczną. silikon kojarzy mi się z sąsiadem posiadającym Cagivę 120. Wszystko ma porobione na silikon, a leje się z niego jak ,za przeproszeniem, z "kaczej dupy" . Silnik cały w oleju i piasku... coś okropnego ;/ To za malca gdy śmigałem na komarku dbałem aby karterek świecił jak babcina zastawa :D Poskładam i dam znać ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 dopiero dzisiaj rozebrałem. jedno "oczko" gdzie wchodzi śruba w uszczelkę zostało przerwane od zewnętrznej strony, możliwe zatem że uszczelka podwinęła się i zrobił się prześwit. tak, kupiłem nową uszczelkę. no właśnie dbam aby było w nim robione wszystko jak należy, zgodnie ze "sztuką" mechaniczną. silikon kojarzy mi się z sąsiadem posiadającym Cagivę 120. Wszystko ma porobione na silikon, a leje się z niego jak ,za przeproszeniem, z "kaczej dupy" . Silnik cały w oleju i piasku... coś okropnego ;/ To za malca gdy śmigałem na komarku dbałem aby karterek świecił jak babcina zastawa :D Poskładam i dam znać ;) i tak 3mać :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.