Skocz do zawartości

Montaż Sprzęgła Honda cb400 78'


wojcieeeech
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

Jestem nowym użytkownikiem forum, również świeżym motocyklistą, więc liczę na wasze wsparcie.

 

żwawiej,

montuję sprzęgło w swoim motocyklu, stare tarcze ślizgały się na potęgę. Nowe tarcze wymoczyłem dobre parę godzin w oleju, i przyszedł czas na montaż. i tutaj mam problem ;/

upitoliłem jedną ze śrub, pod która znajduje się sprężyna. śrub łącznie ze sprężynami jest sztuk 4, na pewno kojarzycie temat.

 

Pytanie:

owe śruby mam dokręcać do końca? czy z jakimś wyczuciem?

mam dwie instrukcje obsługi(eng) i jedynie gdzie zwrócili uwagę na siłę docisku to na główną nakrętkę montującą cały kosz do wału.

 

 

p.s proszę o wyrozumiałość :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokręcając (przed urwaniem śruby) doszedłem do jednego momentu w którym każda ze śrub zaczeła iść z wyraźnym oporem. pewnie o to chodzi...albo mam przynajmniej taką nadzieję ;/ klucz dynamometryczny będę miał na dniach, z tym nie będzie problemu. mniej więcej na jakich wartościach(przy użyciu dynamometrycznego) powinienem dokręcić? jest jakiś typowy zakres?

Edytowane przez wojcieeeech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też potwierdzam że raczej 12Nm to max. Znam sprzęty w których mniej się zaleca na tych śrubach. Proponuję najpierw dokręcić na 8, potem na 10Nm i więcej już nie trzeba. Stare śruby pękły bo były przeciągnięte. Te pozostałe obejrzyj dokładnie "pod światło". Zobaczysz że bliżej łba ich średnica jest mniejsza, bo są przeciągnięte. Nie używaj tych starych śrub, kup wszystkie nowe o takich parametrach jak te stare, zapewne twardość 10.9 tam będzie.Te śruby cały czas są pod dużym obciążeniem sprężyn i mają prawo się zmęczyć w starym silniku.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też potwierdzam że raczej 12Nm to max. Znam sprzęty w których mniej się zaleca na tych śrubach. Proponuję najpierw dokręcić na 8, potem na 10Nm i więcej już nie trzeba. Stare śruby pękły bo były przeciągnięte. Te pozostałe obejrzyj dokładnie "pod światło". Zobaczysz że bliżej łba ich średnica jest mniejsza, bo są przeciągnięte. Nie używaj tych starych śrub, kup wszystkie nowe o takich parametrach jak te stare, zapewne twardość 10.9 tam będzie.Te śruby cały czas są pod dużym obciążeniem sprężyn i mają prawo się zmęczyć w starym silniku.

 

wystarczą w zupełności 8.8 a podejrzane sprawdzamy suwmiarką po długości podobnie jak śruby korbowodów

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokręcone, wszystko gra i śmiga :D zamontowałem pod sprężynami śruby imbusowe 8.8 Słyszałem że z zasady imbusowe są mocniejsze, bo z przeznaczeniem pod maszyny ( taki komentarz usłyszałem) wiecie coś o tym?

 

Niestety, maszynke i tak rozbieram. Podokręcałem ile mogę i cieknie z jednej strony pokrywy. Jak nastawiacie się na poprawkę z użyciem silikonu? Nie wiem czemu(choć nie miałem okazji takich praktyk stosować) kojarzy mi się to z fuszerą, choć kolega mechanik podpowiada że ok, skoro nie da rady inaczej.

Edytowane przez wojcieeeech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to nie da się inaczej, jak przecież da się. Nowa uszczelka i składasz na sucho. Pewnie uszczelka się podwinęła gdy składałeś. Nową uszczelkę kładłeś? Rozbierz najpierw i zobacz czy da się coś zrobić. Silikon to ostatnia opcja. chcesz mieć dobrze to rób zgodnie z zasadami. To jest tzw. kultura techniczna. Na silikonie też pojedzie ale świadomość wykonania naprawy w niskim standardzie będzie nawiedzać Cię każdej nocy. Za silikon spłoniesz w piekle. :icon_twisted:

 

 

10.9 dlatego że pomimo 12Nm śruby są cały czas pod dużym obciążeniem sprężyn, szczególnie gdy sprzęgło jest rozłączone. Śruby 8.8 też nie się zerwą. ale mogą szybciej ulegać rozciągnięciu tak jak te które się urwały.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopiero dzisiaj rozebrałem. jedno "oczko" gdzie wchodzi śruba w uszczelkę zostało przerwane od zewnętrznej strony, możliwe zatem że uszczelka podwinęła się i zrobił się prześwit. tak, kupiłem nową uszczelkę.

 

no właśnie dbam aby było w nim robione wszystko jak należy, zgodnie ze "sztuką" mechaniczną. silikon kojarzy mi się z sąsiadem posiadającym Cagivę 120. Wszystko ma porobione na silikon, a leje się z niego jak ,za przeproszeniem, z "kaczej dupy" . Silnik cały w oleju i piasku... coś okropnego ;/ To za malca gdy śmigałem na komarku dbałem aby karterek świecił jak babcina zastawa :D Poskładam i dam znać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopiero dzisiaj rozebrałem. jedno "oczko" gdzie wchodzi śruba w uszczelkę zostało przerwane od zewnętrznej strony, możliwe zatem że uszczelka podwinęła się i zrobił się prześwit. tak, kupiłem nową uszczelkę.

 

no właśnie dbam aby było w nim robione wszystko jak należy, zgodnie ze "sztuką" mechaniczną. silikon kojarzy mi się z sąsiadem posiadającym Cagivę 120. Wszystko ma porobione na silikon, a leje się z niego jak ,za przeproszeniem, z "kaczej dupy" . Silnik cały w oleju i piasku... coś okropnego ;/ To za malca gdy śmigałem na komarku dbałem aby karterek świecił jak babcina zastawa :D Poskładam i dam znać ;)

 

i tak 3mać :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...