Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problemy z prądem w mojej Suzi. W związku z tym mam pytanie : Czy wie ktoś w jaki sposób sprawdzić regulator napięcia !?

Widziałem jak fajnie forum-owicz opisał jak sprawdzić alternator w temacie problemów z ładowaniem.

Potrzebował bym podobnego opisu odnośnie : w jaki sposób , na jakich kostkach , jakich przewodach i jakie wartości trzeba zmierzyć ale określić czy problem z ładowaniem tkwi w regulatorze.

Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz regiel z 5 przewodami z czego 3 zółte to nic prostszego. Bierzesz miernik w grabę ustawiasz na pomiar DC i przykładasz końcówki do biegunów akumulatora i powinieneś mieć wartość między 13.8V a 14.5V na uruchomionym silniku. Jeśli jest mniej lub wcale to ustawiasz AC (zakres 200V jeśli dobrze pamiętam) i na uruchomionym silniku w okolicach 4000 obr powinieneś mieć wartość minimum 70V na każdej kombinacji przewodów wychodzących z alternatora. Dobrze by było jakby ktoś zarzucił wartościami z serwisówki, bo co motocykl to inne metody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samego regulatora nie zmierzysz w żaden sposób bo jest to układ elektroniczny. Więc jak już widziałeś temat o problemach z ładowaniem to proszę zastosuj się proszę krok po kroku do instrukcji (bo innej drogi nie ma, no chyba, ze podstawianie sprawnych części, co zapewne Cię nie interesi) i będziesz wiedział co leży i kwiczy.

Jak będziesz miał jakieś niejasności to pisz tu w temacie.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shinigami

Mam taki z 5-oma kablami z czego 3 żółte. Zmierzyłem wartości na tych żółtych na uruchomionym silniku i wyszło - dodając gazu nawet wartości >50V także a na klemach akumulatora czy moto jest zimne czy ciepłe około 12V mam. Poza tym włączając światła czy co kolwiek spada mi poniżej 12V a wrkęcając moto na wyższe obroty wartości o dziwo spadają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uparty jesteś.

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/133793-problem-z-ladowaniem-krok-po-kroku/

Czy wiesz, że podana przez Ciebie wartość >50V nie pomaga w diagnostyce Twojej usterki?

Czy tak ciężko zastosować się do opisu Czy trzeba błagać żebyś dał sobie pomóc :banghead:

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc : zmierzyłem napięcie na żółtych przewodach iwszędzie jest mniej więcej to samo napięcie ale rezystancja czyli polar poszczególnych w konfrontacji z masą nie wyszła nieskończona. Tak więc wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują w.g wcześniejszych opisów na forum na uszkodzony regulator napięcia.

 

korekta w poprzedniej wypowiedzi : ale rezystancja czyli POMIAR poszczególnych 3 żółtych przewodów w konfrontacji z masą nie wyszła nieskończona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Cześć

Sorry że tak długo się nie odzywałem.

Odnośnie powyższego tematu : wymieniłem wtedy regulator napięcia "made in china" w międzyczasie odłączyłem instalację xenonową którą uznałem za przyczynę problemy i wszystko było OK.

OK do momentu kiedy w ramach swojego zimowego przeglądu nie pomyślałem i ponownie sprawdziwszy wszystkie połączenia itd. itd. podłączyłem Xenony.

Z racji na wymyślone przeze mnie podświetlenie ledowe silnika - wyszło SUPER :)

(jak ktoś chce mogę wysłać fotki i podać jak w prosty sposób i nie wielkim kosztem zrobić podświetlenie i to włączane pilotem)

Po zakończeniu wszytkich instalacji podłączyłem wszystko i ...... aku padło

i zacząłem się zastyanawiać czy poprostu jakieś zwarcia przy montaży były tego powodem czy problem mój powrócił więc ...

Podładowałem aku , odpaliłem na kilka minut z włączonymi Xenonami , Lightbar-em i co tam jeszcze miałem i wszystko było OK

Tydzień później przy obecnych mrozach -10 odpliłem Suzanę normalnie na światłach i zamruczała jak Kot tylko że pomierzyłem napięcie na aku i

wyszło 11,6V a przy dodaniu gazu napięcie nie rośnie więc zastanawiam się czy mój problem z regulatorem nie powrócił i czy jego przyczyną nie jest instalacja Xenonowa ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kiego grzyba w ogóle maltretujesz motóra w zimę. Daj mu odpocząć i przeczytaj ten temat

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/107052-zimowanie-motocykli-przygotowanie-do-zimy-zima/page__hl__%20zimowanie%20%20motocykla

Co do problemu to podaj jakie napięcie ładowania jest bez obciążenia a w ogóle to wiesz gdzie szukac wskazówek aby podac wszystkie istotne informacje.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...