Piter_Maj Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Mam problemy z prądem w mojej Suzi. W związku z tym mam pytanie : Czy wie ktoś w jaki sposób sprawdzić regulator napięcia !?Widziałem jak fajnie forum-owicz opisał jak sprawdzić alternator w temacie problemów z ładowaniem.Potrzebował bym podobnego opisu odnośnie : w jaki sposób , na jakich kostkach , jakich przewodach i jakie wartości trzeba zmierzyć ale określić czy problem z ładowaniem tkwi w regulatorze.Z góry dziękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Jeśli masz regiel z 5 przewodami z czego 3 zółte to nic prostszego. Bierzesz miernik w grabę ustawiasz na pomiar DC i przykładasz końcówki do biegunów akumulatora i powinieneś mieć wartość między 13.8V a 14.5V na uruchomionym silniku. Jeśli jest mniej lub wcale to ustawiasz AC (zakres 200V jeśli dobrze pamiętam) i na uruchomionym silniku w okolicach 4000 obr powinieneś mieć wartość minimum 70V na każdej kombinacji przewodów wychodzących z alternatora. Dobrze by było jakby ktoś zarzucił wartościami z serwisówki, bo co motocykl to inne metody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 bardzo prosto po prostu w ogole nie musisz tego robic, jesli wiesz jak sprawdzic alternator, bo jesli to nie on jest przyczyna braku ladowania, to wlasnie regulator... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Samego regulatora nie zmierzysz w żaden sposób bo jest to układ elektroniczny. Więc jak już widziałeś temat o problemach z ładowaniem to proszę zastosuj się proszę krok po kroku do instrukcji (bo innej drogi nie ma, no chyba, ze podstawianie sprawnych części, co zapewne Cię nie interesi) i będziesz wiedział co leży i kwiczy.Jak będziesz miał jakieś niejasności to pisz tu w temacie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter_Maj Opublikowano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 ShinigamiMam taki z 5-oma kablami z czego 3 żółte. Zmierzyłem wartości na tych żółtych na uruchomionym silniku i wyszło - dodając gazu nawet wartości >50V także a na klemach akumulatora czy moto jest zimne czy ciepłe około 12V mam. Poza tym włączając światła czy co kolwiek spada mi poniżej 12V a wrkęcając moto na wyższe obroty wartości o dziwo spadają :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Uparty jesteś.http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/133793-problem-z-ladowaniem-krok-po-kroku/Czy wiesz, że podana przez Ciebie wartość >50V nie pomaga w diagnostyce Twojej usterki?Czy tak ciężko zastosować się do opisu Czy trzeba błagać żebyś dał sobie pomóc :banghead: Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 wymien regulator Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter_Maj Opublikowano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Monter Właśnie zdałem sobie sprawę z mojej nieudolności w szukaniu tematu oraz ślepoty w czytaniu tematu.Wszystko jasne zaraz pomierzę i będe wiedział co i jak .Dzięk You dobry człowieku :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Czekamy na wyniki, dokładnie opisane. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter_Maj Opublikowano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 A więc : zmierzyłem napięcie na żółtych przewodach iwszędzie jest mniej więcej to samo napięcie ale rezystancja czyli polar poszczególnych w konfrontacji z masą nie wyszła nieskończona. Tak więc wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują w.g wcześniejszych opisów na forum na uszkodzony regulator napięcia. korekta w poprzedniej wypowiedzi : ale rezystancja czyli POMIAR poszczególnych 3 żółtych przewodów w konfrontacji z masą nie wyszła nieskończona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Nie może być przejścia między fazami a masą. Wcale te znaki nie są takie oczywiste. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter_Maj Opublikowano 26 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Cześć Sorry że tak długo się nie odzywałem.Odnośnie powyższego tematu : wymieniłem wtedy regulator napięcia "made in china" w międzyczasie odłączyłem instalację xenonową którą uznałem za przyczynę problemy i wszystko było OK.OK do momentu kiedy w ramach swojego zimowego przeglądu nie pomyślałem i ponownie sprawdziwszy wszystkie połączenia itd. itd. podłączyłem Xenony.Z racji na wymyślone przeze mnie podświetlenie ledowe silnika - wyszło SUPER :)(jak ktoś chce mogę wysłać fotki i podać jak w prosty sposób i nie wielkim kosztem zrobić podświetlenie i to włączane pilotem)Po zakończeniu wszytkich instalacji podłączyłem wszystko i ...... aku padłoi zacząłem się zastyanawiać czy poprostu jakieś zwarcia przy montaży były tego powodem czy problem mój powrócił więc ...Podładowałem aku , odpaliłem na kilka minut z włączonymi Xenonami , Lightbar-em i co tam jeszcze miałem i wszystko było OKTydzień później przy obecnych mrozach -10 odpliłem Suzanę normalnie na światłach i zamruczała jak Kot tylko że pomierzyłem napięcie na aku iwyszło 11,6V a przy dodaniu gazu napięcie nie rośnie więc zastanawiam się czy mój problem z regulatorem nie powrócił i czy jego przyczyną nie jest instalacja Xenonowa ?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Jak sie coś dodatkowo podłącza wypada znać moc uw zestawów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Po kiego grzyba w ogóle maltretujesz motóra w zimę. Daj mu odpocząć i przeczytaj ten temathttp://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/107052-zimowanie-motocykli-przygotowanie-do-zimy-zima/page__hl__%20zimowanie%20%20motocyklaCo do problemu to podaj jakie napięcie ładowania jest bez obciążenia a w ogóle to wiesz gdzie szukac wskazówek aby podac wszystkie istotne informacje. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter_Maj Opublikowano 6 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 WiemCo i jak mierzyć także luzik a za rady odnośnie zimowania moto dziękuję :)Ni cholery ma się to do tego co ja robię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.